חיפוש
חיפוש

מהי במת הרמה?

במת ההרמה כשמה כן היא, במה העשויה ממשטח מתכת ומתרוממת באופן מכני.

המכשור הייחודי מאפשר לעובדים ולאנשי מקצוע לבצע פעולות שונות בגובה ביעילות ובמהירות.

המאמר יעסוק בכל מה שצריך לדעת על במת ההרמה.

 

עובדים על הגובה

במת הרמה מספקת סיוע לעבודות המתבצעות בגובה. ניתן להעלות עובדים בתחומים שונים לגובה באופן בטיחותי, ולבצע עבודות שונות. תחומי התעשייה ואנשים פרטיים הנעזרים בבמות הרמה הם: בניין, שיפוצים, צבע, חקלאות, גינון, חשמל, תשתיות, הצלה וחירום, ניקוי חלונות, תליית שלטי חוצות, התקנת מצלמות מעקב, צילום המוני מהגובה ועוד. כל מי שזקוק למעשה לשירות של שינוע אנשים לגובה לצורך עבודה בתוך מבנה או בשטח, יכול לשכור את במת ההרמה.

 

אילו סוגי במות הרמה קיימים?

במת ההרמה הניידת – זוהי במה המחוברת למתקן עם גלגלים וניתנת לשינוע ממקום למקום. ניתן לכוון אותה לגובה הרצוי, ועושים בה שימוש במחסנים, מפעלי תעשייה, מספנות וכד'. במות המיועדות להרים אנשים לצורך עבודה יכולות להיות גם הן ניידות, ויעילות בעיקר בביצוע עבודות תחזוקה, חשמל וחקלאות.

במת מספריים – הבמה משמשת כמשטח עבודה לצורך עבודות כמו חשמל וטיח. ניתן לעמוד עליה ולבצע את הפעולות הנחוצות לעבודה בגובה הנדרש.

במה טלסקופית – במה זו מגיעה למקומות צרים או סבוכים, כאשר המפרק שלה מסייע להתגבר על המכשולים השונים.

 

כל היתרונות בבמה אחת

במות הרמה יכולות לשאת משקל של עד טון ולהגיע לגובה של 50 מטר. הן יעילות מבחינת הניידות והחיסכון במשאבים. הן חוסכות זמן יקר, כוח אדם וכסף. בעבר עובדים היו מטפסים על סולמות גבוהים, שהם הרבה פחות בטיחותיים. הקידמה הביאה עימה טכנולוגיה יותר יעילה ויותר בטיחותית, שמונעת תאונות עבודה בשטח. על אף זאת, יש לנקוט באמצעי בטיחות ולהקפיד על הכללים באמצעות מיגון מתאים, רתמות ועוד. לא כל אחד יכול להפעיל את מתקן במת ההרמה, ולשם כך צריך להיות מוסמך ולעבור הדרכה.

 

כיצד תבחרו את במת ההרמה היעילה ביותר?

במת ההרמה צריכה להיות מותאמת לצרכים שלכם. יש להתאים את הסוג שלה לתנאי השטח, המשקל והגובה בו רוצים לעבוד. ישנן במות המיועדות לנשיאת משא וציוד כבד, ואחרות הנושאות אנשים לצורך עבודות. לפיכך, יש משמעות למשקל שאותו הבמה צריכה לשאת. גם גודל המשטח חשוב כדי שיהיה מרווח לצורך העלאת אנשים. בדרך כלל מידות המשטח הן בין 100-200 ס"מ אורך ו-70-140 ס"מ רוחב. מבחינת הגובה, ישנן במות הרמה המגיעות לגובה של עד 6 מטר וכאלו המגיעות עד ל-20 מטר ואף ל-50 מטר. בנוסף, ישנן במות הרמה עם מנוע חשמלי וכאלו עם מנוע דיזל. מחיר השכרתן ייקבע לפי פרמטרים אלו. לאור האמור לעיל, חשוב לבחור בחברה מקצועית ואמינה עם תודעת שירות וניסיון מוכח. מומלץ להיעזר בהמלצות ולבחור בחברה המתאימה לכם.

 

אנשים מטפסים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה