חיפוש
חיפוש

מהי הדרך המשמעותית ביותר לתרומה לניצולי שואה

תרומה או התנדבות הן ביטוי מצוין להכרת תודה, בעצם הנכונות שלך להעניק משהו, מתקיימת למעשה אמירה שמשמעותה, לי יש מספיק עבור עצמי, ויש בי היכולת להעניק גם לאחר. בישראל מגוון האפשרויות לתרומה הוא נרחב מאד והיא חלק אינטגרלי מהישראליות, בתוך העשייה הזאת, אחת הנתיבים הידועים והמקובלים היא תרומה לניצולי שואה. עצם הביטוי הזה מייצר אצלנו את הצורך לתת ולהעניק למי שעברו את הנורא מכל, אבל מה היא הדרך המשמעותית ביותר לתרומה? אין תשובה אחת נכונה.

 

מה משמעות התרומה?

שורדי שואה באופן טבעי היום הם אנשים מבוגרים, הצעירים ביניהם מעל גיל 75, מכאן שנתון זה הוא שלעצמו מגדיר את התרומה לניצולי שואה האנשים הללו לרוב יזדקקו לעזרה בפעולות יחסית פשוטות הנגזרות מגילם ופעמים רבות עיקר התרומה תהיה בעצם הנוכחות והענקת התחושה לאותם אנשים שהם לא לבד, שבשונה ממה שעבר עליהם בצעירותם, עכשיו יש מעטפת הגנה עבורם. איך אפשר לתרום?  הנה הדרכים.

 

תרומה כספית

כולנו אנשים עסוקים, המרדף אחרי אורך החיים הוא מתיש, עם זאת אנחנו רוצים להעניק משהו ממה שיש לנו, למי שנזקק לכך בצורה דחופה יותר. לכן האפשרות של תרומה כספית כל אחד לפי יכולתו היא אפשרות לגיטימית ומקובלת, מגוון העמותות והגופים העוסקים בנושא תרומה לניצולי שואה הוא רחב וכל אחד יכול למצוא את העמותה המתאימה להבנתו לטובת תרומה, כל סכום יכול לעזור, לפעמים אין לנו מושג איך סכום קטן יכול לחולל שינוי גדול.

 

התנדבות בעמותה

מספר העמותות והארגונים העוסקות בעזרה לניצולי שואה בישראל הוא רב. כל עמותה לוקחת על עצמה בדרך כלל נושא מרכזי אחד שבו היא עוסקת, תיעוד הזוועות, הענקת ביטחון תזונתי, סיוע בתרופות ועוד, כל אחד יכול למצוא את המקום שבו הוא ימצא את עצמו. בעמותות אפשר לעזור גם ללא לפגוש את הניצולים עצמם ע"י הכנת ארוחות או גיוס כספים בטלפון, אולם רוב העמותות מייצרות את הקשר בין המתנדבים לאלו שזקוקים לעזרה, ומכאן הרווח הגדול.

 

יוזמה עצמאית

מבלי שנשים לב, ליד כל אחד מאיתנו בשכונה או בבניין יש ניצול שואה שישמח לקשר עם העולם, רובם אנשים מבוגרים, חלקם עריריים. עבור רבים מהם רק האפשרות לנהל שיחה פעם או פעמיים בשבוע עם אדם צעיר יעניקו להם משמעות רבה, מישהו שיאזין למצוקותיהם ואולי אפילו יצליח לפתור להם בעיה מול העירייה או מס הכנסה, לגרום להם להבין שהם לא לבד בעולם.בשביל זה צריך רק מעט רגישות וטיפה רצון.

 

לסיכום

תרומה לניצולי שואה היא מעשה מבורך, באופן טבעי מספרם הולך ופוחת בשל גילם, לצערנו רבים מהם חיים בתנאים לא הולמים, תנאים של רעב והזנחה, יש ביכולתנו לעזור להם, האנשים שסיבלם סלל לנו את הדרך להקמת המדינה, כל תרומה היא משמעותית וכל עזרה היא מבורכת.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה