חיפוש
חיפוש

מהי ערבות בנקאית – כל המידע

כאשר נחתם הסכם כל שהוא בין שני צדדים, ובעיקר אם להסכם הזה יש צדדים פיננסיים, מבקש כל אחד מהצדדים לוודא שהצד השני להסכם, יעמוד בכל ההתחייבויות הכלכליות שלו. השיטה הבדוקה ביותר להבטחת ביצוע ההסכם הינה קבלת ערבות בנקאית למוכר, שתרגיע את החששות שלו באשר לקבלת התמורה הכספית. מדוע מתקיימים חששות באשר לקבלת התמורה הכספית? מהי ערבות בנקאית וכיצד היא מתבצעת בפועל? במאמר שלפניכם ננסה להסביר במילים פשוטות וברורות, נושא שנמצא בליבת הכלכלה והעסקים.

הדרכים לקבלת תמורה כספית למכירת סחורות ומתן שירותים

במשך אלפי שנים, העסקים התנהלו תוך מתן תמורה מיידית לקבלת הסחורה במעמד העסקה. הסחורה הועברה לקונה, והכסף תמורתה הועבר מיידית למוכר. עם השנים השתכלל העולם העסקי, והפך למורכב יותר. כך, תשלום היה יכול להתבצע במקום אחד ואילו הסחורה היתה יכולה להימסר במקום המרוחק ממנו מאות קילומטרים. לחילופין, קבלת הסחורה התבצעה זמן רב לפני שהתקבלה התמורה עבורה. לחילופין, אדם ששילם מקדמה הפך באופן טבעי לשבוי ביד המוכר. במצב הזה, כל אחד משני הצדדים היה מעוניין בביצוע העסקה, אבל מצד שני רצה גם לשמור על עצמו מפני הונאה. הדרך הנכונה ביותר להבטחת קיומה המלא של העסקה, היתה בחירת גורם ניטראלי, שמצד אחד הוא יציב ומצד שני יפעל בדיוק על פי הנחיות מחייבות מראש ולא יהיה חשוד כמי שפועל בשירותו של צד זה או אחר לעסקה.

ערבות בנקאית וכיצד משתמשים בה

הגורם הניטראלי כאמור לעיל הם הבנקים, הנמצאים בקדמת הבמה כשמדובר בעסקים בכל קנה מידה. הבנקים מהווים גורם מתווך בין הצדדים, והם מעניקים ערבות למוכר מצד אחד, ושקט נפשי לקונה מצד שני.

מרגע שהגיעו המוכר והקונה להסכמה על מהות הסחורה ועל התמורה שתתקבל תמורתה, מתחיל המוכר בהליכים להעברת הסחורה לידי הקונה. במקביל, הרוכש מפקיד את הכספים לצורך העסקה בבנק. תמורת הכספים שהופקדו, הוא מקבל מכתב ערבות מהבנק לטובת המוכר. במכתב הזה מצוינים התנאים שבהם יועבר סכום הכסף הנדרש למוכר, אם וכאשר יתעורר הצורך בכך. מבחינת המוכר, מדובר בהתחייבות בלתי חוזרת של הבנק לתשלום. מבחינת הקונה, מדובר בהבטחה שהתשלום יועבר אך ורק בהתקיים התנאים והמגבלות כפי שצוינו בכתב הערבות.

ערבות בנקאית יכולה להינתן תמורת עסקה חד פעמית, או תמורת עסקה מתמשכת בסכומים שלא יעלו על סכום הערבות. כך למשל, בעל בית מרקחת המעוניין לרכוש תרופות או מוצרי קוסמטיקה, יפקיד כתב ערבות בנקאית בידי החברה המוכרת לו את הסחורה. כך, הוא יוכל לרכוש סחורות בכל עת בערך שלא יעלה על הסכום המצוין בערבות. אם מדובר בעסקה חד פעמית, כדוגמת עסקת ייבוא, יקבל הגוף שמכר את הסחורה מכתב ערבות, המציין במפורש את המועד, המקום והתנאים שבהם תתקבל התמורה לסחורה שנשלחה.

ערבות בנקאית הינה אמצעי פיננסי ראשון במעלה, המבטיח את הוצאתן לפועל של עסקאות בהיקפים גדולים, בלי תקלות ובלי לפגוע באף אחד מהצדדים לעסקה.

כך תחזירו לחשבון הבנק שלכם החזרי מס בשווי מאות שקלים לחצו כבר עכשיו למאמר בנושא.

אולי יעניין אותך גם

איש כספים
כלכלה ופיננסי
מה זה חברת ייעוץ עסקי?

לא מעט אנשים סבורים שלהיות מנהל טוב זה משהו מולד. עם זאת, ולמרות שאכן דרושה כריזמה ולא מעט שאפתנות, בפועל יש גם כמה דברים שניתן

קרא עוד »
מסחר שוק
כלכלה ופיננסי
יועץ משכנתאות

הגיעה שעתכם לקנות דירה? נמאס לכם להיות הזוג היחיד שעדיין חי בשכירות ואתם כבר יכולים להרשות לעצמכם לרכוש נכס?   אם כך, ברור מדוע אתם

קרא עוד »
פולוסה