חיפוש
חיפוש

מהם התפקידים של ממונה בטיחות?

כל בעל עסק חייב למנות איש מקצוע לצרך תפקיד של ממונה בטיחות. מהם תפקידו של ממונה הביטוח וכיצד תפקידו מוגדר כחוק? להלן הפרטים. 

מהם התפקידים של ממונה בטיחות?

ממונה בטיחות הוא תפקיד אותו יש לאייש בכל ארגון וחברה, והוא מהווה את אחד התפקידים החשובים ביותר בכל ארגון. למעשה, תפקידו של ממונה הבטיחות הם רבים, אולם בכלליות ניתן לומר כי תפקידו העיקרי הוא לייעץ למעביד בכל הנוגע לחוקים ולתקנות בכל הקשור לנוהלי הביטחון, כמו גם לסייע להעלאת המודעות של העובדים בכל הקשור לנושאי בטיחות וגהות. במסגרת תפקידו אמון ממונה הבטיחות על שורה של נושאים, בהם: קביעת נהלי בטיחות ברורים בהתאם לנהלים וכן דרישות רגולציה, הכנת תכנית ניהול שנתית הנוגעת לתחום הבטיחות בארגון, ביצוע בדיקות רנדומאליות וקבועות לצורך בחינת רמת הביטחון  ושמירה על הנהלים בקרב העובדים כמו גם הארגון עצמו, ביצוע מעקב אחר נהלי בטיחות, ציוד ושמירה תקינה ע"פ נהלי בטיחות ברורים, קיום קשרים מקצועיים עם גורמי בטיחות מוסמכים לצורך עמידה ביעדים וכן ניתוח סיכונים ומתן המלצות הנוגעות לדרישות אבטחה. בנוסף, ממונה הבטיחות אחראי מתוקף תפקידו על קביעת סדרי בטיחות של קבלנים חיצונים ותהליכי עבודה, בהתאם להיתרים הנדרשים ע"פ תקני בטיחות מחמירים. מדובר רק בקצה המזלג בכל הקשו לתפקידו של ממונה הבטיחות, וזאת בשל העובדה כי מדובר בתחום רחב אשר חולש על מגוון רחב של נושאים. עם זאת, ממונה הבטיחות מתנהל בהתאם לאופי הארגון וצרכיו, ולכן מדובר בתפקיד אשר אותו יש לאייש.

איש מקצוע

האם בכל ארגון חייב להיות ממונה בטיחות?

כאמור, ממונה בטיחות הינו תפקיד משמעותי וכבד משקל אשר נושא בחובו אין ספור פעולות ותפקידים אותם יש לבצע באופן מלא ומקצועי, לצורך שמירה על סטנדרטים של בטיחות בכל ארגון. גם ברשויות המקומיות קיים ממונה בטיחות אשר אמון בין היתר על מסירת מידע והדרכה של עובדי הרשות המקומית בכל הקשור לדיני בטיחות, מעקב אחר ציוד, כלים והתקנים, פיקוח ובקרה על סדרי הבטיחות וכן ריכוז פעולות של ועדת הביטחון של הרשות המקומית. בתחום ציי הרכב, מדובר באחד התפקידים החשובים ביותר וזאת לאור העובדה כי במסגרת תפקידו אמון ממונה הבטיחות על הקמת נהלי עבודה, טיפול ברישיונות, פיקוח וכן תפעול נושא הבטיחות בהתאם לדרישות הארגון. מדובר בתפקיד רגיש אותו יש למלא תוך שימת דגש על אלמנטים ייחודים, ולכן יצירת קשר עם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום הינה חיונית בעבור כל ארגון אשר מעוניין לקבל לשורותיו ממונה בטיחות מיומן.

מי יכול לעבוד כממונה בטיחות?

ממונה בטיחות חייב להחזיק באישור כשירות בתוקף אשר ניתנת באמצעות מפקח העבודה הראשי, ומטעם משרד העבודה. אם ברצונכם לקבל מידע נוסף אודות ממונה בטיחות ותפקידו, היכנסו לאתר נתיב פתוח.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה