חיפוש
חיפוש

מהם ליקויי בניה בנכס?

לא פעם ניתן לשמוע על מצב שבו אדם שרכש דירה חדשה מקבלן נתקל בליקויי בניה. מדובר על מצב מתסכל במיוחד, מאחר ועבור רוב האנשים רכישה של דירה מהווה את אחת הרכישות הגדולות והמשמעותיות ביותר בחייהם. לכן חשוב להבין מהם ליקויי בנייה בנכס ומה ניתן לעשות במקרים מסוג זה. במאמר זה נעסוק בחשיבות של עורך דין ליקוי בניה ונבחן את ליקויי הבניה המוכרים והנפוצים ביותר.

 

ליקויי בניה בנכס – קווים לדמותם

עורך דין ליקוי בניה מהווה את הגורם החשוב והחיוני ביותר, שיוכל לסייע לכם במקרים של ליקויי בניה בנכס החדש שרכשתם. לא פעם ניתן לשמוע על קבלנים המספקים ללקוחותיהם דירות עם ליקויי בניה שונים ומסרבים לתקן אותם. חשוב לדעת כי אין שום צורך לספוג את הוצאות התיקונים או לוותר לקבלן, מאחר ותוכלו לתבוע אותו בבית המשפט.

עורך דין שמתמחה בליקוי בניה יוכל לסייע לכם בתהליך וכמובן לספק לכם את כל הידע הרלוונטי בנושא. חשוב לזכור כי בחלק מהמקרים מדובר על ליקויי בניה אסתטיים, שניתן לראות בעין בלתי מיומנת. לעומת זאת, במקרים אחרים מדובר על ליקויי בניה פנימיים יותר, שרק אנשי מקצוע מיומנים יוכלו לגלות. לכן חשוב לבצע בדק בית ולערוך בדיקה מקיפה של הדירה החדשה שלכם, על מנת לגלות את הליקויים השונים.

ליקויי בניה בנכס – קווים לדמותם

 

אלו ליקויי בניה עלולים להתגלות בנכס שלכם?

  1. ליקויים בשלד המבנה – שלד המבנה נועד לשאת את משקל המבנה ואת העומסים השונים המופעלים עליו, כולל רעידות אדמה, רוח וכדומה. ליקויים בשלד המבנה עלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות הקבלן או כתוצאה מטעויות אנוש. בחלק מהמקרים הליקויים עלולים להיגרם כתוצאה מחוסר המקצועיות של העובדים, בעוד שבמקרים אחרים מדובר על חיסכון של זמן וכסף. ליקויים אלו עלולים לבוא לידי ביטוי במידות לא מדויקות, זוויות לא מתאימות, חוסר הקפדה על תקני בניה רלוונטיים או חוסר יישום של תוכניות הבנייה. ליקויים אלו כוללים סדקים מעל הפתחים, דלתות פנימיות שאינן נסגרות כהלכה וכתמי רטיבות בקירות המעטפת.
  2. ליקויי בטיחות – ליקויים אלו עלולים לסכן את דיירי המבנה, לכן חשוב לתת עליהם את הדעת. ליקויי בטיחות נגרמים כתוצאה משימוש בחומרים זולים, אי עמידה בתקנות הבטיחות ואיכות בניה לקויה. ליקויים אלו כוללים חיפויי קיר רופפים, מדרגות תלולות מידי, ממ"ד לא תקני, מעקה לא תקני, מערכת חשמל ללא הארקה וכדומה.
  3. ליקויי איטום ובידוד – איטום ובידוד לקוי של המבנה עלול להוביל להיווצרות של סדקים, קירות מתקלפים, ריקבון של משקופים, היווצרות של עובש ורטיבות, שקיעת ריצוף, הופעת סדקים בקירות ובתקרה ועוד.
  4. ליקויים בתשתיות החשמל, המים והביוב – ליקויים אלו כוללים צנרת ביוב סדוקה, צנרת מים בקוטר נמוך מידי, תשתיות חשמל לא תקניות וכדומה.

 

לסיכום

ליקויי בנייה עלולים להוביל לתיקונים יקרים ולהורדת ערך הנכס, לכן חשוב להתייחס אליהם ברצינות ולפעול לתיקונם על ידי הקבלן.

לסיכום

 

אולי יעניין אותך גם

בְּנִיָה
שיפוצים ובניה
ממה מורכב טיט ולמה הוא משמש

נכנסים לחנות חומרי בניין ומרגישים אבודים? נמאס לכם להרגיש נבוכים כל פעם שאתם מבקשים את "הדבר ההוא", שעושה את הפעולה ההיא ונראה קצת כמו אבקה

קרא עוד »
פולוסה