חיפוש
חיפוש

מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית לצערנו היא דבר די נפוץ אשר קורה להרבה אנשי מקצוע העוסקים ברפואה. נזקי רשלנות רפואית מגוונים מאוד ומשתנים בהתאם להלך האירועים שהיה במקרה הספציפי של כול מטופל. הנזקים יכולים להיות קלים מאוד אך מכיוון שמדובר במטופלים ובהליכים רפואיים הם גם יכולים להיות עד כדי מותו של מטופל או השארת נזק חמור לצמיתות.

 

רשלנות רפואית

טיפול או אבחון יקרא רשלנות רפואית כאשר נגרם נזק למטופל אשר היה ניתן למנוע אם היה מקדיש הרופא או כול איש צוות רפואי אחר יותר תשומת לב וזהירות מספקת בעת ביצוע ההליך שבוצע. לדוגמא, כאשר פספס הרופא משהו בהליך אשר גרם לו לקבל החלטה שגויה ומאוחר יותר היה ברור כי הוא לא היה אמור לפספס את זה ובהתאם, גם היה ניתן למנוע את הנזק שנגרם למטופל.

 

נזקי רשלנות רפואית

נזקי רשלנות רפואית הם נזקים בגופו של אדם, כלומר נזקי גוף, אשר מטופל חווה כתוצאה מרשלנות רפואית. לנזק יכול להיות קשר ישיר ופיזי לרשלנות כדוגמת מקרה בו רופא מנתח טעה במהלך ניתוח והותיר נזק, או שיש לו קשר עדיף כדוגמת אבחון שגוי גרם למתן תרופה לא מיטבית אשר הותירה נזק למטופל או דרדרה את מצבו במקום לשפרו.

 

מה עושים עם נזקי רשלנות רפואית?

גם אם לא ניתן לעשות כלום עם הנזק עצמו, כלומר אם הוא בלתי הפיך, תמיד ניתן לבחור ליצור קשר עם עו"ד בקיא ברשלנות רפואית ולהחליט לתבוע את מי שנהג ברשלנות. יכול להיות כי לא מדובר באדם ספציפי אלא בהלך כללי ואז עדיין ניתן לבחור לתבוע את בית החולים כולו ובאופן כללי ניתן לסווג את התביעות אל מול:

  • רופא פרטי – רופא ספציפי אשר אחראי על מעשיו כדוגמת רופא פרטי ובעצם ביצע הליך ברשלנות. יכול להיות כי מדובר ברופא ששייך לבית חולים מסוים ואז סביר כי התביעה כן תהיה מול בית החולים לאור כך שהם מגנים ומייצגים אותו.
  • צוות רפואי – כאשר הנזק נגרם כתוצאה מהחלטה או משיתוף פעולה של כמה אנשים ובעצם לא ניתן להצביע על אדם ספציפי אשר אחראי על הנזק.
  • מוסד רפואי שלם – מקרה זה יהיה כאשר למוסד כולו כמוסד יש אחריות על הנזק שנגרם, זאת יכול להיות לדוגמה עקב הזנחה של מטופל או מתן שירות אשר הותיר נזק בדרך כלשהיא.

 

רשלנות רפואית יכולה להותיר נזקי גוף אצל מטופלים רבים וחשוב שתדעו שלא מגיע לכם יחס שכזה מצוותים רפואיים ועל כן, אתם יכולים לתבוע בגין כך ולקבל פיצויים שיסייעו לכם להתמודד עם הנזק שנגרם לכם לשווא שכן היה ניתן למנוע אותו וזאת לא קרה. באם אתם סבורים כי נהגו בכם ברשלנות, צרו קשר בהקדם עם עורך דין רשלנות רפואית.

נזקי רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם

רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
כיצד מאבחנים תסמונת אדוארד?

בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים שבהם קרוביהם של הלוקים בתסמונת אדוארד פונים אל רופאים אך אלו לא מאבחנים את התסמונת באופן המתאים. כדי שתוכלו

קרא עוד »
פולוסה