חיפוש
חיפוש

מהן אפשרויות הטיפול בקרטוקונוס בעיניים? והאם אופטומטריסט יוכל לעזור לכם

רבים סובלים ממחלת הקרטוקונוס, מבלי לדעת זאת. מדריך זה עולה לרשת כדי להעלות את המודעות למחלת העיניים השכיחה (פוגעת ב – 1:2,000 איש) ולהסביר איך ניתן לטפל בה ומי יכול לסייע בהפחתת התסמינים. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה שתעשה לכם סדר.

 

ההגדרה הרפואית לקרטוקונוס

שמה של מחלת הקרטוקונוס מורכב משתי מילים: קרטו וקונוס. בחרנו להתעכב על מילים אלה, משום שהן מסבירות בבירור את מה שקורה לעין בעקבות מחלה זו. קרטו בלטינית הינה קרנית וקונוס, ידוע לנו כצורת החרוט. ניתן להסביר כעת שמחלת עיניים זו הופכת את הצורה של הקנית מכדור לחרוט. תהליך זה בא לידי ביטוי בעקבות הידקקות של הקרנית בחלק התחתון והמרכזי שלה. המחלה לא מסתיימת בשינוי המראה של הקרנית. שכן, זו פוגעת בראייה באופן ניכר.

קרטוקונוס

הסימפטומים – כך תדעו אם אתם סובלים מהמחלה

נתעכב לרגע על כמה סימפטומים שעשויים להעיד על התפתחות מחלת קרטוקונוס בעיניים. בפסקה שלעיל הוצג הסימפטום הבולט ביותר שבא לידי ביטוי בירידה חדה בראייה. בנוסף לכך, עשויים לבוא לידי ביטוי גם הסימפטומים הבאים:

  • קושי בהבחנה של עצמים קטנים שנמצאים במרחק רב
  • הופעה של "הילת אור" מסביב למקור אור כלשהו
  • היחלשות של ראיית הלילה
  • הופעת צללים בעת התבוננות בחפץ בהיר שניצב מול רקע בגוון כהה

 

נציין שמי שסובלים ממחלה זו צפויים לחוות קושי בעיקר בפעולות הקריאה והנהיגה.

 

אפשרות טיפול מספר 1 – טיפול חדשני עם קרני אולטרה סגול

אם גיליתם שאתם סובלים מאחד או יותר מהסימפטומים שהוצגו לעיל, עליכם לגשת בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ רפואי אצל אופטומטריסטית קלינית ברמת אביב. שכן, זו תסייע באבחנה מקצועית ותציע לכם את אפשרות הטיפול המתאימה. סביר להניח שתקבלו תחילה משקפיים ולאחר מכן תוצע לכם אפשרות טיפול חדשנית שמתבצעת תוך הרדמה מקומית בחדר ניתוח. זו מטפלת בקרנית ועוצרת את הליך ההתעוותות שלה תוך שימוש בטיפות של וויטמין B2.

 

אפשרות טיפול מספר 2 – עדשות מגע (קשות)

מי שנמצאים בשלב מתקדם יותר של המחלה, יצטרכו לעשות שימוש בעדשות קשות שמיועדים לחולים במחלה זו. קיימים 2 סוגים של עדשות שיכולים לסייע במצב זה:

  • עדשות קשות מסוג RGP
  • עדשות סקלרליות

ברחנו להתעכב על סוג העדשות השני (סקלרליות) שנשענות על גבי הלבן של העין ולא הקרנית. נדגיש שעדשות מסוג זה לא מביאות לריפוי מלא של המחלה. הן רק משפרות את הראייה, כדי שיתאפשר להמשיך באורח חיים שגרתי ככל הניתן.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את המידע העדכני אודות קרטוקונוס. מי שסובלים מהמחלה צריכים לפנות בהקדם האפשרי לרופא מוסמך שיציג את אפשרויות הטיפול שהוצגו לעיל, כדי להביא להטבה של מצב העין והראייה.

קרטוקונוס בעיניים

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה