חיפוש
חיפוש

מהפכת חללי העבודה ממשיכה לצבור תאוצה

בשנים האחרונות הרבה טרדנים חדשים צצים לאוויר העולם, לעיתים מדובר בטרנד אופנתי בלבד אשר יעלם בעוד כמה ימים, חודשים או אם הוא תפס חזק, מספר שנים. אך לעיתים, כמו במקרה של חללי עבודה מודבר על תופעה שהיא כאן כדי להישאר.

מה זה חלל עבודה משותף?

התופעה הכבר לא כזו חדשה נותנת מענה לבעיה של עצמאיים וחברות סטארטאפ קטנות. הצורך למצוא מקום נוח, עם מחשב, אינטרנט, מיזוג אוויר ומטבח ומצד שני עם מעט הסחות דעת לעבוד בו. אז מה הבעיה, שוכרים משרד באחד ממגדלי המשרדים הרבים שקיימים כיום בכל אחת מערי ויישובי הארץ או במקרה של עצמאיים עובדים מהבית או מבית קפה חביב.

מדובר על מעין משרדים משותפים המעניקים לעובד את כל השירותים הנחוצים לו לעבודה ומנגד אינם דורשים ממנו להשקיע בעיצוב המשרד או בתפעולו.

פינה מעוצבת לעובד

למה בכלל צריך חללי עבודה?

חללי העבודה באים לענות על שני צרכים עיקריים מצד אחד הצורך של חברות סטארטאפ קטנות שאינן רוצות להוציא כסף רב על השכרת משרד, היות ומדובר על עסק יקר מאוד. מלבד התשלומים על השכירות עצמה ועל המים, החשמל והאינטרנט, ישנם גם תשלומים נלווים שרבים לא חושבים עליהם. החל מרכישת ציוד משרדי ועד אבזור המטבח. כמובן שגם נכנסת לכאן משכורת לעובד ניקיון ולרוב למנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת שידאגו שהמשרד מתפקד כנחוץ.

מנגד הבעייתיות של עבודה מהבית כוללת בתוכה הסחות דעת של משימות יום-יומיות בבית והעובדה שאין הפרייה הדדית של העובד עם הסביבה. כמו כן, הזמנה של לקוחות לפגישה בבית לעיתים גורמת ללקוח לחשוב שהעסק אינו מצליח או טוב מספיק.

מה מציעים בחלל עבודה משותף?

כיום ישנם מאות חללי עבודה משותפים, הם מפוזרים באזורים שונים בארץ וכיום ניתן למצוא כמעט בכל עיר גדולה לפחות מרחב אחד מהסוג.

כל חברה שמפעילה חלל עבודה מציעה דברים שונים אך לרוב מדובר על חבילה עיקרית דיי דומה. בכל חלל ניתן למצוא רשת אינטרנט פעילה, מחשבים, מדפסות ומכונות צילום וגם מטבחון מאובזר ונוח. בנוסף, בחלק מהחללים ניתן להשכיר חדרי ישיבות במידת הצורך ומהצד החברתי לעיתים מתקיימות שם happy hours או ארוחות צהריים משותפות.

בחללי העבודה ניתן להשכיר החל מכיסא בשולחן עבודה באופן-ספייס ואף משרד אישי ליחיד או קבוצה. כמו כן, תנאי השכירות יכולים להיות שונים ומגוונים, החל מקניית כרטיסה לא מחייבת ועד שכירות חודשית הניתנת לסיום כל חודש בחודשו. כמובן שהמחיר משתנה על בסיס המיקום הגיאוגרפי של המשרד וסוג הכיסא/משרד אותו תשכרו. כמו כן, ישנם הבדלים בין החברות השונות והכי טוב לבצע סקר שוק קצר לפני שבוחרים מתחם.

כל הקונספט של חללי העבודה המשותפים מאפשר גמישות בשכירות אל מול מחיר נוח וזמין. בנוסף לחיסכון הכלכלי חללי העבודה מאפשרים גם מפגשים עם עובדים/עצמאים אחרים. מפגשים מהסוג מעניקים קשרים חשובים לעסקים ושיתופי פעולה ולעיתים פשוט את האופציה להיות חברתי, דבר שהוכח כעוזר ומשפר את יעלות העבודה.

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתר וורדפרס
דיגיטל
איך עובד שרת וירטואלי בענן?

שרת וירטואלי בענן הוא שרת חיצוני שבו אתם יכולים לעשות שימוש כדי לאחסן מידע בצורה בטוחה. בניגוד למחשבים שבהם אנחנו עושים שימוש או להתקני זיכרון

קרא עוד »
פולוסה