חיפוש
חיפוש

מה גובה המס על הביטקוין בישראל והאם הוא שונה בעולם

השימוש בביטקוין בישראל ובעולם תפס תאוצה רבה אך ישנם כללים רבים שחשוב להבין טרם רכישת מטבעות דיגיטליים.

במאמר זה נסביר מה הוא ביטקוין בכלל, ונסקור את שיטת המיסוי של הביטקוין בישראל ובמדינות אחרות

 

מהו הביטקוין

כדי להתחיל להבין את משמעויות שיטת המיסוי, נבין תחילה מהו הביטקוין. הביטקוין הוא בעצם מטבע מבוזר, כלומר שנוצר באמצעות אמצעים טכנולוגיים ואינו כפוף לגוף מרכזי או לממשלה. ערכו נקבע לפי הסכמה של רשת משתמשים. השימוש המעשי הראשוני בביטקוין נעשה בינואר 2009. נבין כעת האם יש מס על ביטקוין וכיצד הוא מחושב במדינות השונות.

 

שיטת המיסוי בישראל

מדינת ישראל מגדירה את המטבעות הדיגיטליים, בכללם ביטקוין, כנכסים ולא כמטבעות. אי לכך, המס עליהם הוא בהתאם. חלה החובה על כל אדם המחזיק במטבעות הדיגיטליים לדווח על כך לרשויות המס. כמו כן, ב2019 בית המשפט פסק כי רווחי הביטקוין חייבים בתשלום מס רווח הון, כנהוג בנכסים.

לפי תקנות אלו, הרווח המתקבל בשל מכירת ביטקוין חייב במס רווח הון בגובה של 25 אחוזים. אם מדובר בעסק של ממש, שיעור המס עשוי להגיע לדרגת המס הגבוהה ביותר, 50 אחוזים.

לא כך הם פני הדברים במדינות רבות, וישנו שוני רב בין יחסן של מדינות שונות למטבע, לבין זה של ישראל.

 

כיצד לדווח על הכנסות

ראשית, עליכם לשמור תיעוד של כל העסקאות שביצעתם בביטקוין, בין אם מכירה או קנייה. יש לשמור אסמכתאות של העברות בנקאיות, תשלומים באשראי או במזומן אשר בוצעו במסגרת המסחר בביטקוין. אין צורך לדווח על קניית ביטקוין לרכישות המס אלא רק על רווחים שנוצרו כתוצאה ממכירות. יש לפתוח תיק במס הכנסה ולדווח על כל מכירה באמצעות טופס דיווח המיועד לדיווח על רווחי הון.

 

מיסוי הביטקוין בבירטניה

משנת 2014, בריטניה הכריזה על הביטקוין כ״מטבע פרטי״, הכרזה שמשפיעה על גובה המס במסחר בביטקוין. המשמעות היא שלא תמיד יחול מס רווחי הון. גישה זו מצביעה על יחס חיובי ומעודד כלפי מטבע הביטקוין והמטבעות הדיגטליים בכלל, זאת בשונה ממדינת ישראל וממדינות רבות אחרות.

 

מיסוי הביטקוין בארצות הברית ובברזיל

ברזיל אימצה את שיטת המיסוי של ארצות הברית. בהתאם לרשות המסים בארצות הברית, ביטקוין מוגדר כסחורה ואינו מוגדר כמטבע. המשמעות לכך במדיניות המיסוי בארצות הברית, היא שבעת שימוש במטבע הביטקוין לרכישת סחורה אחרת, תהיה חובת תשלום מס ריווח הון על ההפרש שבין מחיר רכישת הביטקוין, לבין מחירה של הסחורה.

 

לסיכום

במאמר זה הבנו מה הוא בעצם הביטקוין שהשימוש בו גובר מיום ליום ותופס חלק נכבד בכלכלה שלנו. סקרנו את מדיניויות המיסוי השונות, בישראל ובעולם. חשוב לדעת את כל הגורמים הללו טרם הרכישה של המטבעות הדיגיטליים, ולהיוועץ בגורמי מקצוע על מנת להתנהל בצורה נכונה מול רשויות המס.

מטבעה

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה