חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס חשמל?

אנשים רבים נאלצים לעמוד כל שנה בפתח של מוסדות אקדמיים שונים ורבים תוך שאלה – איזה מקצוע ללמוד, שכנראה ילווה אותם לשנים רבות? יש כמובן את השיקולים האישיים יותר של עניין ממשי במקצועות השונים, אבל מעבר לזה קיימים תמיד לבטים בין מקצועות שונים על רקע אחר.

למשל הבדל בין לימודי הנדסאי לעומת לימודי הנדסה תמיד מבלבלים – מה ההבדל ואיזה מהם מתאים יותר לכל אחד? אז הנה כמה הבדלים משמעותיים בין המקצועות – בתוכנית הלימודים, בהכשרה הממשית, באופציות העבודה השונות ועוד דברים נוספים.

 

הבדל בלימודים

  • לימודי מהנדס חשמל

לימודי הנדסה שונים באורכם בהתאם לגורמים שונים, כך שבמקומות מסוימים התואר הוא 4 שנים בעוד שמקומות אחרים מציעים אורך תואר אחר. לימודי הנדסאי חשמל במכללה למינהל, למשל, אורכים 5 שנים.

לימודי הנדסה מזכים בתואר ולא רק תעודת הסמכה – כמו זו שמקבלים לאחר לימודי הנדסאי – והלימודים עצמם כוללים התעסקות במקצועות וידע רחבים יותר, ובכך גם הרחבת הידע המעשי אותו הם יכולים ליישם בעבודה. כאלה שעושים תואר מהנדס מוסמכים לביצוע יותר דברים מאשר ההסמכות שניתן לקבל מלימודי הנדסאי.

 

  • לימודי הנדסאי

נתחיל באורך הלימודים. לימודים של הנדסאי לוקחים שנתיים, כך שהם אינם תואר מלא ולא יוצאים בסופם עם תואר ממשי בידיים. זמן לימוד זה מאפשר הגעה לשוק העבודה כמה שיותר מהר – ונדרשים היום המון הנדסאים. את ההסמכה של הנדסאי ניתן לעשות במגוון תחומים טכנולוגיים שונים כך שהנדסאים מסוגלים להתמקצע בנושא ספציפי יותר כחלק מהלימודים שלהם – דבר שמבדיל אותם ממהנדסים, מכיוון שמתמקדים בנושאים ספציפיים יותר.

 

הבדל מעשי בעבודה

  • עבודה כמהנדס חשמל

אלה שמסיימים לימודי הנדסת חשמל יוצאים עם תואר שמאפשר להם אוטומטית להשתלב בשוק העבודה בנוחות. הדרישה גבוהה והמשכורות ההתחלתיות שלהם גבוהות ביחס לשוק, מכיוון שמגיעים עם הסמכה גבוהה שנחשבת יוקרתית. בנוסף, יש להם יותר אופציות מעשיות לביצוע דברים שונים.

למשל, כחלק מהלימודים שלהם הם בעלי זכאות לדברים כמו רישיון חתימה תכנון וביצוע של מתקן חשמלי, רישיון שהנדסאים בעלי הסמכה שונה לא תמיד יוכלו לקבל – אלא אם ביצעו קורסים מותאמים.

 

  • עבודה כהנדסאי

כפי שתואר לפני, הנדסאים עוברים הסמכות שונות וספציפיות יותר להתמקצעות שלהם, כך שמסיימים את הלימודים מהר יותר, משתלבים במהירות בשוק העבודה ונדרשים בנושא הטכנולוגי בו התמקצעו. למרות זאת, בשביל להתקדם בתחומים שונים לעיתים יאלצו לעבור קורסים נוספים להסמכות שונות נוספות – שבלימודי הנדסה נכללות בתואר – והשכר ההתחלתי שלהם יהיה נמוך יותר מזה של בעלי תואר הנדסה.

למרות הכל, ישנה הבנה רחבה בהמון בתי עסק שהנדסאים לעיתים בעלי הסמכה טובה מאוד ואפילו דומה לכזו של מהנדסים, אך עדיין השכר יהיה בהתאם ונמוך ביחס למהנדס.

 

לסיכום…

ניתן לראות שיש הבדלים רבים בין מהנדס להנדסאי – בין אם בתוכנית הלימודים, בהכשרה וביכולות העבודה. בכל מצב חשוב להתאים את המקצוע לכל אחד באופן ספציפי. אלה המעוניינים להשתלב בשוק העבודה כמה שיותר מהר ולהשלים אחר כך מידע נוסף יתאימו יותר להנדסאים, לעומת כאלה שמעוניינים לרכוש ידע רב יותר, להשקיע זמן בלימודים ולהתחיל מאוחר יותר עם משכורות טובות יותר – שיכולים לפנות ללימודי הנדסה.

מהנדס ומהנדס חשמל

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה