חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין סוגי ההדברות השונות

אם המזיקים הגיעו גם לבית שלכם, וגם אתם מיואשים מפתרונות לא יעילים – הגיע הזמן שתעברו להדברה כוללת שתעשה להם סוף. כמו שקיימים סוגים שונים של מזיקים, קיימות גם מספר הדברות שעל השוני ביניהם נרחיב כאן.

 

מדוע לעשות הדברה?

קיימים לא מעט סוגי חרקים, מכרסמים וטרמיטים שמהווים מטרד, הורסים רהיטים בבית ומשאירים לכלוך רב. החרקים מהווים סיכון בריאותי ונוכחותם של כולם או חלקם היא ללא ספק מלחיצה ומטרידה. כאשר עושים הדברה יש להתחשב במספר פרמטרים.  אחד ה חשובים שבהם הינו סוג ההדברה. קיימים 3 סוגים של הדברות נפוצות: הדברה כימית, הדברה ירוקה והדברה ידידותית. מיד נפרט לגבי כל אחד מהסוגים וכך תוכלו לדעת לבחור את ההדברה המתאימה והיעילה ביותר עבורכם, אשר תביא פתרון יעיל ואפקטיבי עבור הבעיה שלכם.

 

הדברה ידידותית לאוכלוסיות בסיכון

הדברה ידידותית היא הדברה שנעשית בחומר שאינו מזיק לאנשים הגרים בבית. למרות היותה ידידותית, עדיין בני הבית יצטרכו לצאת בזמן ההדברה מהבית ולהימנע מלהיכנס אליו במשך כמה שעות. ההדברה מוגדרת כידידותית מאחר והיא מתאימה לבית שמתגוררות בו אוכלוסיות שהן בסיכון כמו נשים בהריון, ילדים וחיות מחמד. ההדברה מתחשבת באוכלוסיות אלו בשני היבטים – הראשון הוא החומר שבו משתמשים המאפשר חזרה מהירה יותר אל הבית ועדיין הוא חזק ויעיל. השני הוא אופן הנחת החומר שלא מאפשר לילדים או לחיות מחמד להגיע אליו. הדברות מסוג זה מבצעות חברות הדברה בחיפה, בכל אזור הצפון, המרכז ודרום הארץ. מה שחשוב הוא שתשתדלו לבחור בחברה אמינה וותיקה בתחום שאכן תבצע בחומרים ידידותיים ולא תגרום לנזק.

 

הדברה ירוקה

בהדברה ירוקה החומרים בהם משתמש המדביר מאושרים ואינם פוגעים בבני אדם או חיות. הרעיון בהדברה ירוקה הוא שימוש בחומרים טבעיים שאינם רעילים כלל וללא ריח. אחת הבעיות העיקריות בריסוס הוא הריח החזק שנשאר בבית – מה שלא קיים בהדברה ירוקה. היתרון המרכזי בהדברה ירוקה הוא שאין צורך להתפנות מהבית למשך זמן רב כמו בהדברה כימית. חומרי ההדברה הקיימים בהדברה ירוקה הם בין היתר- ריסוס ביולוגי, מלכודות, שמן נים ועוד. כל אלו חומרים ירוקים וללא כל סיכון לבני האדם או לחיות המחמד שמתגוררות בבית.

 

הדברה כימית

ההדברה הכימית מתאימה כפתרון יעיל ומהיר לתופעת המזיקים. החומרים הכימיים שנעשה בהם שימוש בהדברה הם באישור משרד הבריאות ומתאימים למזיקים שקשה להיפטר מהם כמו פשפשים, טרמיטים ותיקנים. מזיקים שממשיכים לחזור למשך תקופה ארוכה, מתרבים בקלות ולכן, קשה מאוד להיפטר מהם. הדברה כימית היא בעלת עלות נמוכה והיא יעילה מאוד כדי לכסות שטחים גדולים. עם זאת, בשימוש לא נכון היא עלולה לגרום נזק בריאותי לבני אדם. חסרונות נוספים הם היציאה מהבית למשך זמן ארוך על מנת שלא להיפגע מהחומר, והתפוגה המהירה מאחר והחומר נספג בקרקע.

מדבירים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה