חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין סתימה לטיפול שורש?

שניים מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר, הם סתימה וטיפול שורש. שני הטיפולים משמשים לטיפול בבעיות שיניים מסוג חורים וריקבון. רבים מהאנשים נוטים להתבלבל בין הטיפולים ולחשוב שהם דומים, אך למעשה שני הטיפולים שונים לחלוטין. במאמר זה נסביר מה הוא כל טיפל, מה העלות של כל אחד מהטיפולים וכמובן, מהם ההבדלים העיקריים ביניהם.

 

מה זה סתימה?

סתימה בשן הינה אחת מהטיפולים הדנטליים הנפוצים ביותר, ואפילו הנפוץ ביותר. הטיפול כולל מילוי חלל (חור) בשן שנגרם ברוב המקרים מעששת. הטיפול מבוצע אך ורק על ידי רופא שיניים מוסמך. במהלך הטיפול, הרופא מסיר את החלק הרקוב או הפגום של השן המטופלת, מנקה את האזור וממלא את החלל בשן בחומר מילוי.

ישנם כמה סוגי מילוי: אמלגם (סתימה כסופה), קומפוזיט (סתימה לבנה) ועוד. המילוי מסייע בשיקום צורת השן, חוזקה ותפקודה, ובנוסף מסייע למניעת עששת ונזק נוסף.

מה זה סתימה

מה זה טיפול שורש?

טיפול שורש, גם הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים ביותר שיש. הליך זה משמש לטיפול במוך השן (הרקמה הפנימית של השן) מזוהמת או דלקתית. מוך השן הינה הרקה הרכה בשן, מכילה עצבים וכלי דם. במקרה ובו מוך השן הינה מזוהמת או דלקתית, היא עלולה לגרום לכאבים עזים ובעיות דנטליות נוספות. במהלך טיפול השורש הרופא המוסמך מנקה את תעלת השן ומוציא את הרקמה הפנימית הנגועה מתוך השן ומחליף אותה בחומר מילוי מיוחד.

טיפול זה מבוצע ברוב המוחלט של המקרים תחת הרדמה מקומית. טיפול שורש אינו הליך פשוט עבור המטופל, הטיפול הינו הליך מורכב ופולשני יחסית ביחס לטיפולי שיניים אחרים, אך ברוב המקרי הוא הכרחי ומונע סיבוכים וכאבים עתידיים.

כמה עולה סתימה בשן?

עלות סתימת שיניים משתנה בהתאם למספר גורמים כפי שפרטנו במאמרים קודמים, ביניהם: מיקום מרפאת השיניים (לדוגמא: רופא שיניים בתל אביב, יהיה ככל הנראה יקר יותר מרפאת שיניים ברעננה, סוג חומר הסתימה, גודל החלל ועוד. סתימה בשן בודדת יכולה לעלות בין 400 ש״ח ל- 2000 ש״ח.

 

כמה עולה טיפול שורש?

בדומה לטיפול הסתימה, גם טיפול שורש אינו בעל מחיר קבוע ועלול להשתנות ממקרה למקרה בהתאם לכמה גורמים. בדרך כלל, טיפול שורש יתחיל בכ- 1000 ש״ח עבור שן בודדת. במקרה של טיפול שורש, אנו ממליצים להתייעץ עם כמה רופאי שיניים כדי לקבל הערכת מדויקת של עלות הטיפול וכמובן, לבדוק האם ביטוח השיניים שלך מכסה עלות של טיפול שורש, מה שכמובן יקל עליך מאוד.

 

לסיכום,

סתימה וטיפול שורש הם ככל הנראה שני הטיפולים הדנטליים הנפוצים ביותר המשמשים לטיפול בבעיות שיניים שונות. סתימה משמשת לטיפול בחורים או חורים הנגרמים כתוצאה מעששת או פגיעה כלשהי, בעוד טיפול שורש משמש לטיפול במוך השן (הרקמה הפנימית של השן) מזוהם או דלקתי. אנו ממליצים בכל אחד מהמקרים, להיוועץ עם רופא שיניים מקצועי על מנת לקבל חוות דעת מקצועית והערכת הטיפול הנכון.

אולי יעניין אותך גם

רופא שיניים
רפואת שיניים
מתי צריך לבקר רופא שיניים?

ביקורי שיניים קבועים חיוניים לשמירה על בריאות הפה המיטבית. עם זאת, אנשים רבים לעתים קרובות מזלזלים בחשיבותן של בדיקות שיניים שגרתיות ופונים לטיפול שיניים רק

קרא עוד »
פולוסה