חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין פרקט אמיתי לפרקט למינציה

 

מעוניינים לרצף את הבית בפרקט ושואלים את עצמכם מהו הפרקט הרצוי עבורכם. אנחנו כאן היום עם המידע המלא על סוגי הפרקט השונים ותכונותיהם. הכירו את פרקט הלמינציה, פרקט מעץ מלא וההבדלים ביניהם. מה ההבדל בין פרקט אמיתי ללמינציה? המידע הרלוונטי בפנים.

 

פרקט מעץ

פרקט עץ מלא: כל היתרונות

התכונה המאפיינת במיוחד פרקט מעץ מלא היא איכות המגע והשימוש בו. פרקט עץ נחשב לפרקט האיכותי והיוקרתי ביותר ואין לו תחליף בכל סוגי הפרקטים הסינטטיים האחרים.

 

פרקט מעץ מלא: למה לא?

החסרונות של פרקט עשוי עץ הינם רגישות לרטיבות, רגישות לשריטות ואי עמידות בעומסים כבדים.

 

רגישות ללחות

פרקט אמיתי עשוי לשנות צבע או להתנפח גם בחשיפה לכמות נוזלים מזערית.

 

רגישות לשריטות

פרקט מעץ עשוי להיחרץ בקלות על ידי גרירת חפצים, עגלות וכדומה.

 

אי עמידות

מקובל לייחס לפרקט עץ חובר יכולת להעמסת משקלים כבדים. במקרים של נשיאת עומסים ישנו סיכוי גבוה שהפרקט ייסדק או אפילו יישבר.

 

עלות גבוהה

פרקט מעץ מלא נחשב לפרקט היקר ביותר מבין סוגי הפרקט השונים.

יש לדעת שלמרות חסרונותיו, פרקט מעץ נחשב עדיין לאופציה פופולרית מאוד עבור ריצוף וחיפוי בארץ.

 

פרקט למינציה

היתרונות של פרקט למינציה

פרקט למינציה מורכב ממספר שכבות כאשר השכבה העליונה שחשופה לחיכוך עם מגוון גופים ועצמים עשויה ממדבקה מנוילנת ומכאן שם הפרקט: פרקט למינציה. חומר הפרקט עצמו עשוי משבבי עץ דחוסים ופולימר איכותי. פרקט למינציה משווה מראה כשל רצפת פרקט עץ וכן עמיד בפני עומסים, רטיבויות ושריטות אולם הוא אינו נותן את התחושה המקורית אותה מעניק פרקט עץ מלא.

 

פרקט למינציה – החסרונות

כפי שכתבנו לעיל, המגע החמים אותו נותן פרקט עץ בהליכה יחפה אינו ניתן לשחזור באמצעות פרקט למינציה. בנוסף, ישנם יצרני פרקט המציעים פרקט למינציה באיכות ירודה שלאחר תקופה קצרה מתקלף, אינו דוחה מים ואינו עומד בעומסים. יש לברר היטב על חברת הפרקט ועל המוצר הספציפי הרצוי על מנת שהפרקט ייתן את האפקט הנדרש של מראה אסתטי מעוצב לצד יתרונות של עמידות ואי רגישות לרטיבות.

 

פרקט למינציה או פרקט אמיתי  – במה כדאי לבחור?

מתלבטים באיזו אפשרות לבחור ומה הפרקט שייתן לכם את התועלת הרצויה וישמש אתכם לאורך זמן? ההמלצה שלנו היא התאמת סוג הפרקט למטרת הפרקט. במידה והריצוף נועד למשרד ייצוגי בו ישנה חשיבות להצגת תדמית יוקרתית  – יש לבחור בפרקט מעץ אמיתי ולהקפיד על תחזוקה קבועה. לעומת זאת, עבור שימוש ביתי, מומלץ לבחור דווקא בפרקט למינציה איכותי על מנת ליהנות משימוש ארוך טווח. פרקט עץ אמיתי לבית יתאים בעיקר עבור מי שמחפש את התחושה החמה ומעוניין לצעוד בבית בכפות רגליים יחפות. מאחלים לכם ריצוף פרקט מוצלח שישמש אתכם לאורך שנים.

נורה

 

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה