חיפוש
חיפוש

מה ההבדל בין תהליך ניקוי ספות בד לניקוי ספות עור

זה לא משנה אם הספה שלכם מרופדת בבד, בעור או בדמוי עור. זה גם לא משנה אם הספה שלכם לבנה, שחורה או בכלל אדומה עם נקודות סגולות. כל ספה, מכל חומר ובכל צבע – סופה להתלכלך. זה בסדר גמור שספה תתלכלך. העובדה שהספה התלכלכה – רק מעיד שהשתמשתם בה, שזו בדיוק המטרה שבשבילה קניתם אותה. חוץ מזה, תמיד אפשר לנקות את הספה.

אבל איך מנקים ספת בד? ואיך מנקים ספת עור? ומה ההבדל בין תהליך הניקוי של ספה המרופדת בבד, לבין תהליך הניקוי של ספת עור או דמוי עור? תשובות לשאלות האלה, יחד עם עוד מידע רב ומעניין בנושא תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

 

איך מנקים ספות בד

הליך ניקוי ספות בד הוא לא מאוד מורכב, אבל כן חשוב שהוא ייעשה על ידי מנקים מקצועיים. הסיבה לכך שחשוב להקפיד על מקצועיות המנקים היא שניקוי לא נכון של ספת בד יכול לגרום לפגיעה בשלמות הריפוד או בצבע של הבד. בנוסף, למנקי ספות מקצועיים יש חומרים מיוחדים וציוד מקצועי שמיועד במיוחד לניקוי ספות. החומרים והכלים הללו מסייעים להם להביא את הספה לניקיון מושלם.

ניקוי ספות בד כולל ניקוי ראשוני מלכלוכים גדולים או גסים תוך שימוש בשואב בעל ראש רחב ומברשת בסיסית. לאחר מכן, המנקים מפזרים חומר ניקוי בהתאם להרכב הבד ולצבע שלו, ומשתמשים במברשת ייעודית להספגה של החומר. השלב הבא יהיה שאיבה ושטיפה עדינה של חומר הניקוי תוך שימוש במכשיר לחץ אוויר, קיטור או שואב בעל ראש צר.

 

איך מנקים ספות עור

ניקוי ספות עור הוא קל יותר, משום שהוא סופג פחות לכלוך. את הניקוי של ספות עור ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים – הניקוי עצמו והתחזוקה של הספה. שלב הניקוי כולל שאיבה של כל הקפלים בספה, פיזור והשריה של חומרי ניקוי ייעודים. חומרי הניקוי הללו ממיסים שומנים וכתמים נוספים שנשארו טבועים בעור או בחומר דמוי העור. לאחר מכן המנקים ישטפו את החומר מהספה לחלוטין.

שלב התחזוקה נועד בעצם לצמצם את הנזק שגרמו חומרי הניקוי לעור. חומרי הניקוי הינם חומרים חזקים מאוד, ואינטנסיביים. שימוש בחומרי ניקוי לעור או דמוי עור מסייעים בהסרה של כתמים קשים, אך עשוי לפגוע באיכות ובשלמות הריפוד. לכן, לאחר ניקוי של ספת עור חשוב מאוד להקפיד על ביצוע שלב התחזוקה, הכולל משיכה של הספה בחומרי הזנה שמרככים את העור ומשמרים אותו.

 

סיכום

לסיכום, ישנו הבדל בין תהליך הניקוי של ספת עור לבין תהליך הניקוי של ספת בד. ההבדל הוא שבעוד שניקוי ספת עור דורש גם אחזקה של הספה – ניקוי של ספת בד לא פוגם באיכות הבד. חשוב מאוד שכל ניקוי ספה יתבצע אך ורק על ידי חברה מקצועית המתמחה בניקיון.

ניקוי ספות עור

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פירות
ניקיון
איך לשמור על סדר במטבח?

המטבח זה הלב של הבית. רוב הזמן אנחנו מבלים בו במיוחד כשאנחנו רעבים, ולכן חשוב שהוא יהיה נקי, מסודר ומאיר עיניים, שיהיה לנו כיף וחוויתי

קרא עוד »
מים ראשית
ניקיון
מה זה דיגום מים?

דיגום מים הוא תהליך בו נלקחת דגימה ממקור מים, בכדי לבחון את איכות המים. הבדיקה נערכת באופן תקופתי באמצעות ניטור מדדים המאפשרים לאפיין את מרכיבי

קרא עוד »
פולוסה