חיפוש
חיפוש

מה החשיבות של ליווי בתהליך גירושין?

תהליך גירושין יכול להיות כואב ומתיש רגשית עבור כל הצדדים המעורבים, ובעיצומה של סערת הרגשות הזו נדרשת קבלת החלטות בנוגע לרכוש וממון, משמורת, מגורים וכו'.

זוגות רבים פונים לליווי משפטי בזמן הרגיש הזה כדי לקבל את ההחלטות ההגיוניות ביותר, לשמור על האינטרסים שלהם ועל טובת הילדים, וכן על מנת לשמור על איזשהו טיב יחסים מכבד למרות הסכסוך והשבר העמוק.

 

קבלת החלטות בעת משבר רגשי

גירושין נחשב לאחד התהליכים הקשים ביותר מבחינה רגשית, ואחד המצבים המובילים בגרימת לחץ נפשי לכל המעורבים בו. אין עוררין על כך שהרבה פעמים זה הצעד הנכון והעדיף, אבל זה לא הופך אותו לפשוט ונעים יותר.בשעת משבר כזו, קשה עד בלתי אפשרי לחשוב בצורה שקולה והגיונית, ולקבל החלטות מכריעות בטווח הארוך במגוון נושאים חדשים וזרים לזוג המתגרש. לרוע המזל, לכך בדיוק הם נדרשים במסגרת התהליך, ויתרה מזאת – הם נדרשים לעשות זאת יחד, למרות רגישות היחסים בינהם. ליווי בגירושין יכול לספק נקודת מבט שקולה ורציונלית על המצב, שלא מושפעת מסערת הרגשות הבלתי נמנעת.

 

טובת הילדים ושלום התא המשפחתי 

במקרים רבים של גירושין מעורבים גם ילדים. חשוב לזכור שברוב המקרים הורים גרושים או פרודים מיטיבים עם הילדים יותר מהורים שלא מסתדרים אחד עם השני, רבים כל הזמן, וגורמים לאווירה קשה בבית. עם זאת – פירוק התא המשפחתי הוא אף פעם לא קל לילדים – מדובר בשינוי דרמטי של החלק היסודי ביותר של שגרת החיים שלהם ושל מושג הבית והמשפחה שלהם. בכל הנוגע להחלטות שקשורות באופן ישיר לילדים, כמו משמורת – האחריות שלכם כהורים היא לחשוב בראש ובראשונה על טובתם, ועל הפיתרון שיהיה הטוב ביותר עבורם. זה עשוי לדרוש מכם לשים בצד את האגו, ואולי אפילו להפחית מטובתכם האישית. כמובן שגם בהיבט הזה יש לליווי מקצועי תועלת רבה, והוא יכול לעזור מאוד בשיפוט שקול לגבי רווחת הילדים.

 

האינטרסים האישיים

תהליך הגירושין מצריך משא ומתן על עניינים קשים שבהם לא תמיד אפשרי ריצוי מלא של שני הצדדים, למשל – בחלוקה של הרכוש והממון כמובן אפשר לשאוף ולהגיע להסכם ההוגן ביותר ולנסות להיטיב כמה שאפשר עם שני הצדדים, אבל לפעמים קיימים פערים גדולים מדי בין הרצונות של שני בני הזוג. במקרה הזה, ליווי מקצועי שנאמן לך באופן אישי יכול לעזור לך לשמור ולהשיג את מה שחשוב לך ביותר, ולהגיע להסכם שמכבד את עקרונות המפתח שלך, בלי להצטרך לסגת מהם מתוך אילוצים של ריב או רגש.

לסיכום, הליך גירושין הוא בדרך כלל לא פשוט, אבל הוא לא חייב להיות נורא ואיום. ליווי מקצועי של התהליך יכול לספק עזרה ממשית בתמיכה, קבלת החלטות רציונלית למרות המשבר הרגשי והסכסוך העמוק, דאגה לטובת הילדים ולאינטרסים האישיים שלך.

 

הורים וילדים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה