חיפוש
חיפוש

מה היא הלחמת פלסטיק ומתי נצטרך אותה?

הלחמת פלסטיק הינה שיטה יעילה וחדשנית (יחסית) שמטרתה לחבר בין חלקים העשויים מחומרים תרמופלסטיים. בניגוד לריתוך, פעולה בה בעזרת חום גבוהה נעשה חיבור של החלקים לעצמם, בתהליך ההלחמה מתווסף חומר אשר עובר התכה והוא זה שמחבר בין החלקים. אז מה כל זה בדיוק אומר? מה הן השיטות הנפוצות ביותר כיום? ואיזה מוצרים עוברים הלחמה? תמשיכו לקרוא.

הלחמת פלסטיק

אז כמו שכבר הספקתם להבין, בשתי מילים הלחמת פלסטיק זה חיבור חלקים, אבל זה לא מתחיל ונגמר בשתי מילים. פלסטיק מלווה אותנו כל הזמן בחיי היומיום אבל בגלל סגולותיו האטומות והסטריליות הוא משמש גם להרבה יותר מזה. הלחמת פלסטיק הינה שיטה שבאפשרותה ניתן ליצור ציוד מיגון ומכשור רפואי ברמה מאוד גבוהה וממוגנת. אולי לא ידעתם אבל כל ציוד האב"כ שאתם מכירים לדוגמה נוצר באמצעות הלחמת פלסטיק.

גם בכל הקשור לציוד מיגון במעבדות, בתעשייה הגרעינית ואפילו מתחת למים. המוצרים הללו, שאומנם לא תראו בכל קיוסק, אבל לכולנו כמעט יש אותם זרוקים בארון המטבח מאחורה, או שחלקכם אפילו משתמשים בהם באופן יומיומי כחלק משגרת העבודה שלכם, הינם מוצרי הלחמת הפלסטיק. מעט חברות כיום במדינת ישראל מתמחות בתחום הלחמת הפלסטיק, להמשך קריאה או ייעוץ עם אנשי מקצוע, היכנסו לקישור הבא – https://gravit.co.il.

מה היא הלחמת פלסטיק ומתי נצטרך אותה?

שיטות ההלחמה

אז בואו ניקח אתכם רגע לחלק הפרקטי של התהליך, אם שאלתם את עצמכם מה בדיוק קורה שם, הפסקה הבאה במיוחד בשבילכם. אז ישנם כמה שיטות מרכזיות להלחמת פלסטיק, השיטה נקבעת בכל פעם על פי קריטריונים שונים כגון סוג החומר או כמות החלקים, נתמקד בשלוש שיטות מרכזיות שיעזרו לכם להבין עוד קצת על התהליך.

השיטה הראשונה והוותיקה ביותר נקראת הלחמה אולטרסונית, בשיטה זו מופעלים גלים על  קוליים אשר יוצרים חיכוך בין שני חלקים ובעזרת החום שגלים אלו יוצרים, החלקים מתחברים זה לזה. השיטה מיועדת להלחמה בין חומרים תרמופלסטיים קשיחים. השיטה הבאה מיועדת דווקא לחומרים רכים יותר והיא נקראת הלחמת תדר גבוהה.

בהלחמה זו, מחברים בין שכבות חומרי הגלם בעזרת תדרים. התדרים גבוהים אבל מופעלים בכל פעם לזמן קצר ובעזרת הגלים שהתדרים יוצרים, השכבות מתחממות ומתחברות אחת לשנייה לאחר הצינון. שיטה נוספת להלחמת חומרים תרמופלסטיים רכים הינה הלחמת חום, שיטה זו מחברת בין שני החלקים בעזרת, ניחשתם נכון, חשיפה לחום גבוהה, שיטה זו יעילה מאוד בגלל הדיוק והאפקטיביות שלה.

 

לסיכום

אז לאחר שהבנתם על מה כל המהומה, ויצא לכם להכיר קצת יותר מקרוב את תהליך ההלחמה ושיטותיו, תוכלו מעכשיו לדעת מתי תצטרכו להשתמש בשירותיה של חברה להלחמת פלסטיק. שימו לב לפני שאתם בוחרים את החברה איתה תחליטו לעבוד שמדובר בחברה שעובדת על פי התקנים הבינלאומיים והממשלתיים, זהו מקצוע מסוכן ומוצריו מצילים חיים.

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה