חיפוש
חיפוש

מה היא הסכנה בניתוחי כיס המרה?

לעיתים קרובות מאוד אנחנו נתקלים בחיינו במצבים בהם אנחנו נדרשים לבצע ניתוחים כאלה או אחרים כדי לשמור על בריאותנו. הניתוחים האלה במקרים רבים הם צעד חשוב בשיפור אורח חיינו ואיכותם. אך יחד עם זאת, בהרבה מהניתוחים הללו עלולים להיווצר סיבוכים שיכולים לגרום לנזק גופני משמעותי. לכן, חשוב להכיר את הסיכונים הכרוכים בפרוצדורות אלה במידה ויש צורך לעשות אותן. המאמר הבא ידבר על הסיכונים שבניתוח כיס המרה.

 

מהו כיס המרה ומה כולל ניתוח להסרתו?

כיס המרה הוא איבר קטן הממוקם בצד הימני התחתון של הכבד. תפקידו העיקרי הוא לאגור נוזל מרה, אשר מופרש על ידי מערכת העיכול לתוך המעיים ועוזר בספיגה של מזונות שומניים. אך לעיתים יש צורך בהסרה של כיס המרה בעקבות הצטברות של אבנים או פוליפים למיניהם שגורמים לכאבים ולנזק גופני. לחצו כאן אם אתם מעוניינים או מעוניינות ברופא מומחה לכירורגיה כללית אשר מבצע גם ניתוחי כיס מרה במקצועיות.

ניתוח כיס מרה

פגיעה בדרכי המרה

לפעמים בעת הניתוח מתרחשות פגיעות בכיס המרה עצמו. לרוב השכיחות של פגיעה כזו עומדת על כ-2%. לעיתים הן מתרחשות בזמן הניתוח עצמו, ולכן המנתח יתקן אותן כבר במהלכו. אך לפעמים פגיעות כאלה מתגלות רק אחרי הניתוח עצמו, וברגע שהן מתגלות יש חשיבות רבה לתיקונם המיידי. תיקון כזה חייב להתבצע על ידי מומחה מיומן ובעל ניסיון רב בניתוחים של כיס המרה.

 

זיהום

לפעמים לאנשים מסוימים יש נטייה לפתח זיהום או פצע פנימיים לאחר ניתוח להסרה של כיס המרה. הסימפטומים הנפוצים למצב זה הם לרוב כאבים מתחזקים, התנפחויות או אדמומיות, ומוגלה שדולפת מהפצע עצמו. התייעצו עם רופא המשפחה אם הסימפטומים האלה מופיעים פתאום לאחר הניתוח, מאחר וייתכן ויהיה צורך בשימוש באנטיביוטיקה.

ניתוח כיס מרה

פקקת ורידים

חלק מהאוכלוסייה הינו בסיכון גבוה יותר לפתח קרישי דם לאחר ביצוע ניתוח. מצב זה נקרא פקקת ורידים (deep vein thrombosis) והוא לרוב מתרחש בוורידים של הרגליים. מצב זה עלול להיות חמור מאחר והקריש עלול לנוע ברחבי הגוף ולחסום את זרימת הדם לריאות.

 

דליפת נוזל מרה

כאשר מסירים את כיס המרה, מחברים אטבים מיוחדים כדי לסגור את הצינורית של כיס המרה. יחד עם זאת, לפעמים מתרחשות דליפות מתוך אותו צינור לתוך הקיבה. הסימפטומים הם לרוב כאבי בטן, הרגשה של מחלה וחום, ובטן נפוחה. לרוב הפרוצדורה לטיפול במקרה זה היא ניקוז של הנוזל, ולעיתים רחוקות נדרש ניתוח כדי לבצע שטיפה של כל הקיבה מנוזלי המרה שדלפו פנימה.

 

לסיכום

ניתוח להסרת כיס המרה הוא לרוב ניתוח פשוט יחסית שרבים עוברים במהלך חייהם. יחד עם זאת, חשוב להכיר את הסכנות שצוינו כאן כדי לדעת את המשמעות של כניסה לניתוח זה. כך תוכלו לפחות לדעת את ההשלכות והסכנות שעלולות להופיע אחרי ניתוח מסוג זה.

ניתוח כיס מרה

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה