חיפוש
חיפוש

מה הם הפרמטרים הנבדקים בעת בדיקת בדק בית?

כשמדובר בבדיקות של נכסים למיניהם, ישנם כמה תחומים מרכזיים שאנשי המקצוע מתמקדים בהם בד"כ. עם זאת, ייתכנו בדיקות בהתאמה אישית אשר מתבססות על בדיקת אלמנטים נוספים או פחות שגרתיים בנכס. אם אתם לקראת בדק בית, הנה כל המידע שתצטרכו. 

בדיקות בדק בית יכולות לכלול כמה וכמה אזורים ואלמנטים שונים בנכס, כאשר בסיום הבדיקה הלקוחות מקבלים דו"ח תקף משפטית המסכם את כל הליקויים השונים שיש באותו נכס. באופן כללי, בדק בית בד"כ מתמקד בכמה גורמים ונושאים מרכזיים, בעוד כי התחומים הספציפיים בהם הבדיקה תתמקד יהיו הבאים:

  1. מבנה הבית: מבדקים הכוללים בדיקות מבניות, בדיקות של יסודות המבנה וכן המעטפת שלו.
  2. מערכות חשמל: אלו יכללו בד"כ את תשתיות החשמל, מתגים ומפסקים, נקודות חשמל ועוד.
  3. אינסטלציה: כולל את הצנרת, הכלים הסניטריים, ברזים, תפקוד מקלחות וכן הלאה.
  4.  מיזוג אוויר: בד"כ יהיה מדובר בבדיקות הקשורות למיזוג מרכזי. מזגני "עילי" לרוב לא ייבדקו אלא אם יש דרישה לכך.

 

אילו בדיקות נוספות כולל בדק בית?

לאחר שאנשי המקצוע יבדקו את האלמנטים שלעיל, הם יעברו לבדיקות אחרות, שחלקן עשויות להיות אופציונאליות. חלק מהבדיקות שאנשי המקצוע יבצעו הן:

  1. חימום: ייתכן שבנכס מסוים יש חימום תת רצפתי, מה שלרוב ייבדק גם במהלך בדק בית מקיף.
  2. אינדוקציה: אם יש בנכס אינדוקציה מובנית בכיור או במקום אחר, ייתכן שהבדיקה תכלול גם את זה.

יש לציין, בדיקת האינדוקציה בבית היא בד"כ אופציונאלית, אם כי מאוד מומלצת. זאת, במיוחד אם יש בנכס אינדוקציה מובנית מכל סוג. למשל, גז כיריים מובנה במטבח. לרוב, זה ייבדק תוך כדי בדיקות תשתיות הגז ומערכות הגז במבנה.

בדק בית

עוד בדיקות של בדק בית שחשוב להכיר (ומחירים)

מכשירי החשמל הם חלק בלתי נפרד מכל בית, כאשר חלק מהמכשירים לעיתים יכולים להוביל לנזילות מים (דוגמת מכונת הכביסה). בהיבט הזה של הדברים, בין אם מדובר על בדיקה מאוד מקיפה או מצומצמת יותר, יהיה ניתן לכלול גם את סוגי הבדיקות הבאות:

  1. מכשירי חשמל: בד"כ הכוונה תהיה למכשירים אשר מובנים בבית, כמו למשל תנורים, מכונות כביסה וכולי.
  2. נזילות מים: בדק בית הכולל איתור נזילות מים יכלול לרוב גם שימוש במצלמות תרמיות, סיבים אופטיים לגילוי נזילות ועוד. באותה ההזדמנות, אנשי המקצוע יחפשו גם סימנים לעובש וטחב.
  3. איטום: מצב האיטום בבית הוא חלק מהותי מכל בדק בית שנערך בכל נכס.

לסיכומו של דבר, בדק בית יכול להיות מצומצם או מורחב יותר, השאלה היא אילו סוגי בדיקות הלקוחות מזמינים. אגב, הלקוחות יכולים להיות הן מוכרי הנכס והן רוכשי הנכס. לבסוף, לגבי עלויות, בממוצע, עלויות הבדיקה יכולות לנוע בין כ-1,200 ₪ – 1,600 ₪ ומעלה.

בדק בית

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה