חיפוש
חיפוש

מה הן אגרות הקודש?

רבים מחסידות חב"ד ומחוצה לה נעזרים בעצה ותושיה בספרו של הרבי מחב"ד: "אגרות קודש". גם היום, שנים לאחר לכתו נועצים אנשים בתשובותיו ומכלכלים את צעדיהם במגוון תחומים בנושאים שונים במהלך חייהם.

קראו על אגרות קודשו של הרבי ואיך ניתן ללמוד מהן הלכה למעשה. במאמר הבא נפרט על מהות הספר, הפניות לרבי מחב"ד ועל מרכז אגרות הקודש לשירות הציבור.

 

אגרות קודש לרבי מנחם מנדל שניאורסון

האדמו"ר רבי מנחם מנדל שניאורסון או בכינויו הנוסף והידוע: הרבי מחב"ד, ניסח במהלך השנים מכתבים רבים ושונים עבור המוני שואלים שפנו אליו בבקשת עצה ותושיה. את מכתביו ערכו לסדרת ספרים בשם אגרות קודש כאשר נכון להיון מונה הסדרה 30 כרכים. במכתבים שעונה הרבי עבור פניות שנשלחו אליו מכל רחבי העולם הוא מתייחס למגוון רב של נושאים בכל תחומי החיים.

עיון בספריו של הרבי יכול להביא לידי מציאה של עצה בכל ענייני החיים: ילדים, בריאות, פרנסה, זיווג הגון, זוגיות ושלום בית, עבודת השם, לימודים, עבודה והנהגות בחיי היומיום.

נהוגה פניה בשאלה ובקשה לרבי באמצעות האגרות לאחר קבלת החלטה טובה ומתן מעות לצדקה.

 

מדוע פונים אנשים לבקש באגרות הקודש

גדול בישראל הרי הוא כקברניט ספינה, מנהיג את הדור ומנחה את הכלל והפרט בכל ענייני החיים. הרבי הוא צדיק הדור (ר"ת רב"י: ראש בני ישראל) והוא הראש המוביל את כל איברי הגוף. בורא עולם העמיד בכל דור צדיקים שלהם דעת תורה ברורה ויצוקה ובאמצעות הדרכתם אנו יכולים לסלול את דרכנו כדרך השם. באגרות הקודש שואלים אנשים עצה והדרכה ורואים ניסים.

 

אגרות קודש – מה ניתן לבקש?

צמתים רבים בחיים גורמים לנו להתחבט בשאלות הרות גורל, אנו רוצים מענה בהיר מה דעת תורה במקרים אלו. אנשים נועצים על מנת לבקש ישועה בפרנסה, בזכיה לפרי בטן, בבריאות, במציאת זיווג ובכל קושי אחר. בנוסף, בפרשת דרכים בה יש להכריע לאן לפנות אנו מחפשים דמות בעלת כתפיים רחבות, יראת שמים וכוח תפילה שתביא לנו הכרעה ברורה כיצד להמשיך מכאן והלאה.

 

כלי קיבול לברכה

כדי לזכות לברכה הטמונה בספרי "אגרות קודש" יש להכין עצמנו כלי קיבול. לפי דברי הרבי מחב"ד הדבר דומה לחרישה וזריעה טרם רדת גשמי ברכה. לכן יש לקבל קבלות החלטות חיוביות בחיפוש אחר תשובת הרבי וכן ראוי לתרום לצדקה בבחינת: "הרחב פיך ואמלאהו" – אנחנו נעשה לים לברכה והיא תוכל לזרום אלינו מלמעלה.

 

מרכז אגרות הקודש

מרכז אגרות הקודש מעביר את בקשות הציבור לאגרות הקודש. ניתן להעביר את הבקשה למרכז ונציגים שומרי פרטיות ודיסקרטיות יעזרו לכם לנסח בקשה לרבי, יפנו את הבקשה ויעבירו לכם את התשובה כולל פענוח והבנת הדברים. בשורות טובות.

 

אולי יעניין אותך גם

דוגמניות
דת
אקופמיניזם – מהו?

אקופמיניזם קושר בין אקולוגיה – והיחס האנושי לסביבה, לבין פמיניזם – והיחס האנושי לנשים. המונח נטבע לראשונה על-ידי הפמיניסטית פרנסואז דובון בשנת 1974, והפך גם

קרא עוד »
הנצחה
דת
3 סוגי מצבות וחריטות

למרות שאנחנו חיים את חיינו בניסיון להתעלם מהעניין הזה, בסופו של דבר כולנו מבינים שהמוות הוא חלק מהחיים. אנחנו נאלצים להיפרד מאנשים אהובים שמלווים אותנו

קרא עוד »
מגן דוד
דת
הכל על מצוות הישיבה בסוכה

חג הסוכות הוא חג מקראי הנחוג במשך כשבעה ימים, לחג הסוכות מספר מצוות ומנהגים. אחת המצוות החשובות ביותר בחג הסוכות היא מצוות הישיבה בסוכה. למה

קרא עוד »
פולוסה