חיפוש
חיפוש

מה הסינים מחפשים ביוון?

מי שביקר ביוון בשנים האחרונות ודאי שם לב להופעתם של שלטים רבים בעלי כיתוב בסינית במרחב הציבורי.

לא מדובר במחווה קוסמופוליטית יוונית אלא במגמה הולכת ומתעצמת – הסינים נוהרים ליוון.

למה הם עושים את זה? על כך בכתבה הבאה.

 

ממשבר כלכלי לאטקרציית נדל״ן

יוון התפרסמה בעשור האחרון בעיקר בזכות דיווחים לא מחמיאים על מצבה הכלכלי הרעוע. מדובר באחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממשבר הבנקים בארצות הברית בעקבות תלות גדולה בהלוואות ממדינות זרות. המשבר הוביל בין השאר לכך שמחירי הנדל״ן ביוון צנחו ב-40 עד 50 אחוזים ונוצר מצב אידיאלי עבור השקעות נדלן ביוון. במצב הזה, משקיעים זרים רבים ראו את ההזדמנות והחלו לקנות דירות ברחבי יוון ובעיקר באתונה עבור השקעות מסוגים שונים. בין אם אלו דירות למגורים, נדל״ן מסחרי, או מבנים משרדיים שעברו הסבה לדירות סטודנטים, יוון הציעה, וממשיכה לספק סיבות רבות להשקעה בנדל״ן ותשואות יפות הנעות בין 5 ל-3 אחוז בשנה נטו.

 

איך הסינים הפכו למשקיעים כל כך דומיננטיים ביוון?

יוון היא אכן יעד מצוין ואטרקטיבי עבור השקעות נדל״ן מניבות, אך למה דווקא הסינים היו אלו שהפכו למשקיעים כל כך בולטים? הסיבה היא אחת – ״ויזת זהב״. יוון, בדומה לעוד מדינות באירופה כמו פורטוגל, איטליה, ספרד וקפריסין, מציעה למי שישקע בה סכום מסוים את האפשרות לקבל ויזת זהב לאיחוד האירופי. מדובר בוויזה המאפשרת למחזיק בה ולבני משפחתו, לשהות במרבית מדינות האיחוד למשך 5 שנים. יוון הפכה ליעד המועדף עבור השקעה זו, כיוון שעלות הוויזה בה היא הנמוכה ביותר. נדרשת השקעה של 250 אלף יורו על מנת לקבל את האשרה הנכספת, בניגוד ל-300 עד 500 אלף יורו במדינות אחרות.

 

למה הסינים רודפים אחרי הוויזה המוזהבת?

סינים רבים מוצאים את עצמם מודאגים מהמצב הכלכלי בסין. על אף התפתחות המדינה בשנים האחרונות והפיכתה לאחת הכלכלות החזקות בעולם, עדיין מדובר במדינה ריכוזית במיוחד אשר כלכלתה נשלטת על ידי שלטון בעל נטיות קומוניסטיות, דבר המעורר חשש בקרב סינים אמידים. בשנים האחרונות למשל, ממשלת סין הכריזה על מספר צעדים לשמירה על הכלכלה הסינית, ביניהן הגבלות על הוצאה של כסף סיני מחוץ למדינה. סינים רבים חוששים שמדובר רק בצעד ראשון לקראת מהלכים נוספים שתיזום הממשלה, ואשר עלולים להצר את צעדיהם ולפגוע בחופש הכלכלי שלהם. בנוסף, מלחמת הסחר עם ארצות הברית, אשר התעצמה לאחרונה, השפיעה לרעה על כוח הקנייה הסיני. על מנת לשמור על הייצוא אטרקטיבי, ממשלת סין ביצעה צעדים להפחתת ערך המטבע, ולראשונה מזה עשור, הדולר שווה יותר מ-7 יואן. סינים רבים מודאגים ממהלכים אלו ועל כן מחפשים השקעות מחוץ למדינה, וכן תרים אחר הזדמנויות עסקיות שיאפשרו להם גם להגר מסין בעת הצורך. יוון אם כן, הפכה למקלט של הסינים מפני הכלכלה הריכוזית שלהם.

 

חיפוש בית

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
נדל"ן
5 סיבות לפנות לעו"ד מקרקעין

עורכי דין המתמחים במקרקעין הפכו להיות חיוניים בעסקאות נדל"ן בישראל. בעלי נכסים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לייעוץ משפטי בנושאי קרקעות, בנייה, מיסוי ועוד. במאמר

קרא עוד »
בחירת אדמה
נדל"ן
הכל על בחירת קרקע להשקעה

כולנו מחפשים אחר אפיקי ההשקעה המשתלמים והמניבים ביותר, כאשר אחד מתחומי ההשקעות הפופולאריים ביותר הוא תחום הנדל"ן. יחד עם זאת, השקעות בתחום הנדל"ן דורשות לא

קרא עוד »
פולוסה