חיפוש
חיפוש

מה זאת קבוצת רכישה?

בעיית המחירים והנדל"ן במדינת ישראל לא שוקטת לרגע, ונדמה שאנשים יעשו הכל על מנת לרכוש דירה לפני שהמצב יחמיר. לפעמים ההון העצמי לא מספיק והמחירים הגבוהים בערים המבוקשות הופכים לבלתי אפשריים לתשלום.

קבוצות רכישה נולדו כפתרון עבור משבר הדיור והבעיה הכלכלית שהמצב יוצר בעקבותיו. אנשים רבים מעוניינים לרכוש דירה, אך אינם בהכרח מסוגלים לעשות זאת. מתוך כך אנשים מתאגדים על מנת ליצור פרויקט בו הם יבנו מבנה מגורים משותף. אז מה זאת קבוצת רכישה? בפניכם המדריך המלא.

 

הפתרון לבעיה

הפתרון של קבוצת רכישה מגיע מהרעיון שבו מספר אנשים ירתמו לאותה המטרה ויחד יוזילו את העלויות הכרוכות ברכישת דירה. בכל קבוצת רכישה נחתמים חוזים רבים בין כל הגורמים והתהליך כולו מלווה יחד עם עורך דין מקרקעין. עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום לא רק ילווה אתכם משפטית ויהווה הפרדה בין כל הגורמים, אלא גם יעזור לכם להתמודד עם פחות בירוקרטיה.

הקבוצה יכולה להתאגד באופן עצמאי כקבוצה הומוגנית שרוצה להתגורר ביחד או באמצעות חברה מקצועית שמארגנת את שלבי הרכישה והבנייה. קבוצות רכישה נהנים מהקלות מס במהלך הבנייה ולמעשה גם מדלגים על פערי התיווך שקיימים במקרים רבות בקניית נכס מאדם אחר.

 

סוגי קבוצות רכישה

בישראל קיימת ארבע סוגי קבוצות רכישה עיקריות:

  • קבוצת רכישה אמיתית – ובכן, זה הדבר האמיתי. קבוצת רכישה אמיתית היא למעשה מספר אנשים זרים שמנסים יחד לגבש קבוצת רכישה יציבה עבור ביצוע הסכם מקרקעין עתידי מול חברי הקבוצה העתידיים ובעל הקרקע. ההסכם בין הגורמים השונים מעלה אינטרסים שונים של כל אחד מהם. ישנן מגוון דרישות ייחודיות לכל שוכר הנקראות "דרישות מיוחדות", אלה מתרכזות ב-"דרישת כתב" שמעניקות תוקף משפטי לכל הדרישות. התוקף המשפטי מסדיר את ההיבטים שנוגעים לנכס בניסיון להגן על האינטרסים של כלל קבוצת הרכישה וגם של מוכר הקרקע.
  • קבוצת רכישה חברתית – קבוצה שהתגבשה על בסיס היכרות פרטית בפן האישי או החברתי ומעוניינת יחד לרכוש קרקע ולהקים עלייה מבנה.
  • קבוצת רוכשים – קבוצת רוכשים הינה שיתוף פעולה מאוגד של יזם וקבלן. למעשה היזם והקבלן יחד רוכשים את הקרקע, מבצעים בו תכנון בנייה ולאחר מכן מוכרים מחדש את הקרקע לקבוצת אנשים בהתאם למכסת הדירות. בשיטה זו קיים מס כפול שחל על קבוצת הרכישה. היזמים והקבלנים משלמים מס רכישה לאחר רכישת הקרקע, מס זה מתבטא בשווי הקרקע. לאחר מכן קבוצת הרכישה נאלצת לשלם מס נוסף בעת רכישת הדירה הבנויה.
  • קבוצת קנייה – מדובר בקבוצת אנשים שיחד מתאגדים לרכוש דירה דרך חברת בנייה. כאשר קבוצת אנשים פונה יחד לחברת בנייה היא למעשה נקראת "רוכש גדול". ביצוע קנייה מרוכזת על ידי "רוכש גדול" מעניק לחברות הבנייה חיסכון בעלויות שיווק ומימון ובכך הן מוזילות את העלויות עבור קבוצת הקנייה.

עורך דין מקרקעין

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה