חיפוש
חיפוש

מה זה בינה עסקית ואיפה לומדים את זה?

המושג בינה עסקית הופך להיות מוכר יותר ויותר בכל יום, והוא משפיע לנו על החיים באופנים רבים. בעידן ההייטק והטכנולוגיה, העל רץ ומתקדם בקצב מטורף, ובינה עסקית היא חלק מהמרוץ הזה. אם אתם עדיין לא שמעתם את המושג, או לא מכירים את היקף העניין, אז בהחלט הגיע הזמן שגם אתם תכירו את מקומה של הבינה העסקית בעולמנו כיום ואולי אם תרצו, גם איפה תוכלו ללמוד על זה.

 

מהי בינה עסקית?

אם אתם עוד תוהים מה זה  bi, אנחנו פה לעשות סדר, בינה עסקית היא מונח רחב מאוד שמכיל התייחסות לטכנולוגיה, מערכות מידע, תוכנות ופלטפורמות, ובנוס, מתייחס גם לתהליכים המאפשרים ניתוח ושימושים בנתונים בכדי לקבל החלטות אסטרטגיות. הבינה העסקית כוללת כלים בכדי להפוך את הנתונים לנגישים עבור המשתמשים העסקיים.

 

השפעות

השפעתה של הבינה העסקית על החברות והארגונים השונים, היא עצומה, מערכות בינה עסקית מספקות תצוגה על המצב שהיה בעבר, המצב בהווה והסתכלות קדימה על עתיד הפעילות העסקית. כל זה נעשה בשימוש נתונים שנאספו למאגרי נתונים, דיווחים, ניתוח טבלאות, צירי הדמיה, שליפת נתונים סטטיסטיים ועוד הרבה דברים רבים נוספים.

 

מטרות

בסופו של דבר המטרות העיקריות של בינה עסקית יכולות להיות האצה ושיפור שקבלת ההחלטות העסקיות בארגון, שיפור של התהליכים העסקיים בתוך הארגון עצמו, הגברה של יעילות תפקוד הארגון, הובלה לתהליכים להכנסות חדשות, השגה של יתרונות תחרותיים על פי היריבים העסקיים, זיהוי המגמות בשוק, איתור בעיות ועוד המון מטרות דומות וחשובות.

 

בסיס הטכנולוגיה בבינה עסקית

יש מגוון רחב מאוד אל טכנולוגיות שונות שהן חלק מהבינה העסקית, ניתוח נתונים, תחקור מסד נתונים על ידי דיווח, שיתוף ועיבוד אנליטי מקוון ועוד ניתוחים בזמן אמת רבים ושונים לפני השימוש בבינה העסקית, הנתונים נלקחות ממערכות קיימות שאלו הם נתוני ליבה, ועל ידי אינטגרציה מתחילה להתבסס היכולת לשימוש בניתוחי מידע יותר מדויקים ועקביים.

 

איך זה עובד

על ידי כלי הבינה העסקית שהפכה לכלי אינטואיטיבי ומאוד ידידותי למשתמש, מתאפשר שימוש של מספר רב של משתמשים בכל מיני תחומים ארגוניים לעבוד עם הכלי הזה. נהיו הרבה יותר תפקידים בתחומים אנליטיים המתרחבים בתחומים השונים בארגונים רבים מה שמצריך בחינה מתמדת של נתונים שותפים שנכנסים לארגון, כך ההתרחבות התפתחה.

 

איפה לומדים

היום יש המון מכללות כמו נאיה קולג׳ ואחרות, שמציעות קורסים ולימודים בתחום הבינה העסקית, לפני שתבחרו את מקום הלימוד חשוב להשקיע בבדיקה על המוסד הלימודי, הניסיון, צוות המדריכים, סביבת הלימה וההצלחה של בוגרי הקורסים. כך תוכלו להיות בטוחים בבחירת מוסד הלימודים ולהתחיל את הדרך שלכם אל התחום של בינה עסקית.

 

אל תשכחו להתייעץ

מכיוון שמדובר בתחום שלא מפסיק לגדול, ישנן המון אפשרויות למקומות למידה וסוגי הכשרות שיובילו לתחומים שונים בתוך העולם הזה. לכן, חשוב שתתייעצו עם אנשים שכבר עשו זאת, ותגלו עוד על העולם הזה ממקור ראשון, וכך תדעו לעשות את הבחירה באופן שקול ומודע, ולהתחיל את הלימודים בראש שקט.

מודיעין עסקי

אולי יעניין אותך גם

פולוסה