חיפוש
חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לתביעת הוצאת דיבה

תביעת דיבה היא תביעה שאותה מגישים בגין פרסום של דברים שפגעו או עלולים להוביל לפגיעה בשמו הטוב של מושא הפרסום. תביעות מהסוג הזה היו קיימות מאז ומעולם אולם בשנים האחרונות הפרסום הפך להיות נגיש הרבה יותר ובשל כך גם התביעות הללו הפכו להיות יותר ויותר נפוצות. אנחנו כאן עם כל מה שחשוב לדעת לפני תביעה כזו.

 

הוצאת דיבה

הוצאת דיבה או תביעת לשון הרע היא תביעה שבמהלכה עולה דרישה לפיצוי של התובע לאור דברים שהנתבע פרסם אודותיו. בתביעת לשון הרע ישנו רכיב אזרחי ורכיב פלילי, אם כי הרכיב הפלילי הוא נדיר יותר. בדרך כלל תביעות כאלו מוגשות בתור תביעות אזרחיות, כאשר התובע פונה לבית המשפט כדי שזה האחרון יפסוק פיצויים לטובתו.

 

עורך דין

עורך דין לתביעת הוצאת דיבה הוא הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת לפני שאתם בכלל פונים לתביעה כזו. בתי המשפט לא ממהרים לפסוק פיצויים במקרים של לשון הרע לאור החשיבות הרבה שמעניק בית המשפט לחופש הביטוי. כדי להגביר את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה מהסוג הזה, אתם חייבים קודם כל להיות מלווים בעורך דין שמומחה בתחום תביעות דיבה ולשון הרע. אז אחרי שמצאתם עורך דין מנוסה, הנה שני הדברים המרכזיים שאתם צריכים להיות מודעים אליהם לפני הגשה של תביעת דיבה.

 

הוכחת הפגיעה

הדבר הראשון הוא למעשה להוכיח שאכן מגיע לכם פיצוי. לא כל פרסום של דברים שליליים אודות אדם מסוים באמת יכול לגרום לו לפגיעה, במיוחד כאשר מדובר על פגיעה ממשית. שמו הטוב של אדם הוא ערך חשוב, אולם לא תמיד קל להוכיח שנגרמה פגיעה לשם הטוב שלכם. חישבו היטב יחד עם עורך הדין שלכם כיצד להוכיח לבית המשפט שאכן נעשתה פגיעה כזו.

 

אחריות וכוונת המפרסם

כמובן, גם אחרי שהוכחתם שנגרמה לכם פגיעה, תצטרכו להוכיח שמי שאתם תובעים אותו הוא זה שאחראי לפגיעה הזו. ההוכחה צריכה להיות מלווה גם בהוכחה לגבי כוונתו של המפרסם בפרסום הדברים ויחד עם זאת גם באחריות שלו לפרסום. ההוכחה לגבי כוונת המפרסם היא רכיב חשוב מאוד בכל תביעת לשון הרע.

הסוגיה הזו עולה בעיקר בשנים האחרונות לאור העובדה שבעזרת הרשתות החברתיות לא פעם נוצר פרסום שלילי כאשר המפרסם המקורי כבר איבד את השליטה על פרסום הדברים. במקרים הללו המפרסם יוכל לטעון לחפותו ולומר שהוא לא נושא באחריות המלאה להיקף הפרסום של הדברים. יחד עם עורך הדין עליכם לחשוב כיצד לשכנע את בית המשפט באחריותו הבלעדית של המפרסם.

 

לסיכום

תביעת דיבה היא תביעה שמוגשת בגין פרסומים שיכולים לגרום נזק למושא הפרסום. אם אתם עומדים לפני הגשה של תביעה כזו, התייעצו עם עו"ד וגבשו תשתית ראייתית שתשכנע את בית המשפט שאכן נפגעתם מפרסום הדברים, ושהם פורסמו בכוונה לפגוע.

עורך דין לשון הרע

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה