חיפוש
חיפוש

מה יקרה אם לא נחטא חדרי ניתוח?

בכל מה שקשור אל חדר הניתוח ישנם מספר חלקים ואנשים האחראים לוודא שהכל נקי ובטוח לשימוש בחדרי ניתוח. אחד ההיבטים החשובים ביותר של חדר ניתוח הוא הציוד המשמש לניתוח, כגון אזמלים, מלקחיים ומכשירים כירורגיים אחרים. חשוב לוודא שהם סטריליים לחלוטין לפני השימוש בהם כדי למנוע סיבוכים חמורים. המכשור חייב להיות סטרילי, אם מכשירי הניתוח אינם סטריליים, זה יכול להוביל למספר בעיות. הנה כמה מהדברים שכדאי לדעת על מכשירים כירורגיים ולמה זה כל כך חשוב שיעברו עיקור לפני ניתוח.

 

זיהום מעמיד את החולה בסיכון

שאריות מסוימות שנותרו על מכשירי הניתוח עלולים להעמיד את המטופל בסיכון רציני לזיהום במקרה של שימוש במכשיר במהלך הניתוח. בהתאם למה שנשאר על המכשיר, המשמעות עשויה להיות התפשטות של מחלות קשות או מחלות כגון HIV/איידס, הפטיטיס ועוד. זה עלול להוביל גם אנשים אשר חולים מאוד לסיבוכים וגם לקבל טיפול רפואי נוסף לאחר הניתוח. חשוב לבדוק שגם חדרי הניתוח הם חדרים נקיים וגם לוודא את כל המכשירים לפני הניתוח על מנת להגן על אלו שעל שולחן הניתוחים.

 

עיקור באזור אחד יכול להשפיע על בית חולים שלם

זיהום הוא בעיה רצינית ויכול להיות גם קריטי עבור אנשים שיש להם מערכת חיסונית חלשה שלא תוכל להתמודד מול הזיהום. זיהומים יכולים להתפשט ליותר ממטופל אחד שהושפע מהמכשיר הניתוחי המזוהם. זו יכולה להיות בעיה בקנה מידה גדול עבור בית החולים כולו ואפילו לגרום לכך שהבית חולים לא יוכל לתפקד כראוי ויהווה אפילו סיכון עבור המטופלים והמאושפזים שלו. לכן מאוד חשוב שכל מה שקשור אל ציוד רפואי יהיה סטרילי ויהיה בטיחותי עבור כל המטופלים.

 

אופציה למחלות ארוכות טווח

בהתאם לסוג הזיהום המתרחש ומה שמופץ על המכשיר הניתוחי, החולים עלולים לחלות במחלות קשות כתוצאה מהזיהום. מצב זה עלול להיות גם משהו שידרוש הרבה טיפול ותשומת לב לטווח ארוך. במקרים מסוימים, מחלות מסוימות עשויות להיות קטלניות. כאשר לבתי חולים יש בעיות הקשורות לזיהום, יש להטיל עליהם אחריות לכל נזק שייגרם לחולים שנפגעו מהיעדר עיקור.

לכן מאוד חשוב שבתי החולים ידאגו לחדרי ניתוח סטריליים ומעוקרים מחיידקים באמצעות חדרים נקיים וציוד נקי על מנת שבית החולים יתפקד כראוי ויוכל לטפל במטופלים שלו. חשוב מאוד גם להשתמש בהתקנים של מנהל הבטיחות והבריאות בעבודה בכל מצבים הקשורים אל נוזלי גוף, דם או כל אירוע שיהיה קשור לכך בהגדרה שלו.

 

לסיכום

חדרי ניתוח הם אחד מהמקומות שיכולים להיות מצילי חיים אך גם קריטיים עבור אנשים רבים אם החדרים אינם נקיים. לעיתים שאריות שנשארו בחדר ניתוח על מכשירים עלולים לגרום לסיבוך אצל מטופלים מסוימים ולגרום לזיהום שעלול לדרוש עוד טיפול ארוך מאוד לאחר מכן. זיהומים יכולים להתפשט ליותר ממטופל אחד שהושפע ממכשיר ניתוחי מזוהם וזה עלול להיות גורם סיכון קריטי ומרכזי עבורו ועבור כל המטופלים.

ציוד רפואי

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה