חיפוש
חיפוש

מה יש לעשות עם הילדים בים המלח

המקום הנמוך בעולם הוא גם אזור תיירותי המציע שלל אטרקציות לכל הגילאים.

מעבר לחופים המרהיבים ולבתי המלון קיימות בים המלח אופציות נוספות להפוך לכם את השהות שם לאטרקטיבי וכיף.

על כך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

קצת רקע

ים המלח הוא בעצם אגם מלוח שמיקומו הוא באזור של הבקע הסורי-אפריקני. במרכז הים עובר הגבול בין מדינת ישראל לירדן. המים מאד מלוחים כיוון וריכוז המלחים בהם הוא 34.2% נתון שגבוה פי 10 מהריכוז של המלחים בים התיכון. עוד עובדה על ים המלח היא שהוא המקום היבשתי הנמוך ביותר בעולם, דבר שמסביר את עניין האוזניים הסתומות כשנוסעים לאזור זה.

 

למה כל-כך מלוח?

כשנכנסים לים המלח ישר ניתן להרגיש במליחות הגבוה של המים, עד כדי שריפה במידה ונכנסת טיפה מהם לתוך העיניים. הסיבה לכך קשורה בעבודה שים המלח נמצא באזור של אקלים מדברי שהו יבש וחם וקיימת בו התאיידות ברמה גבוה. עובדה זו מובילה לכך שנשארים מלחים ברמת ריכוז גבוה במים ולכך שים המלח הוא מקור המים שנמצא במקום הרביעי בעולם מבחינת המליחות שלו.

 

מה אפשר לעשות בים המלח

לא חסרות אטרקציות בים המלח. נתחיל מאזור בתי המלון שמכיל מלונות שונים ומגוונים חלקם יקרים יותר חלקם פחות. כאשר רובם מציעים נוף לים, בריכות שחייה וחוף נגיש במרחק הליכה. לחלקם יש חופים פרטיים המוצעים רק לאורחי המלון וכך ניתן להנות מחוף שקט ולא המוני. ים המלח בפני עצמו הוא מקום שכיף לשהות בו, בטן גב ושמש נעימה וכמובן המים המלוחים עם הסגולות של המלח הכוללים ריפוי של פצעים על העור למשל.

 

אטרקציות שמתאימות גם לילדים

נכון שבתי מלון, ים ובריכות הם אטרקציות בפני עצמם, אך עבור ילדים קיימות אטרקציות נוספות באזור המתאימות בדיוק לגילם הצעיר. נציג פה כמה אפשרויות שקיימות באזור. למי שמחפשים אדרנלין ולהוציא אנרגיות ניתן לעשות טיול טרקטורונים, ג'יפים או ריינג'רים למול נוף הים. ישנן נסיעות מאתגרות יותר וכאלה פחות וקיימות כמה חברות בתחום.

 

טיולים ועוד

למי מימכם שילדיו הם מטיבי לכת או סתם אוהבים לטייל, ניתן לעשות את אחד המסלולים באזור כמו נחל דרג'ה הכולל מפלי מים, גבים מיוחדים ועוד. מי שמחפש משהו סולידי יותר ניתן גם ללכת למרכז המבקרים של מצדה שממוקם למרגלות ההר ובו מגוון פעילויות. ישנו גם המרכז "פנטזי איילנד" שבו ניתן להנות מסרטי תלת ממד עם אפקטים מיוחדים. או קולנוע עם כסאות זזים, עשן ומים שמתפרים במהלך הסרט.

 

בסיכומו של דבר

ים המלח הוא אזור מיוחד שמעבר לאטרקציות "הטבעיות" שהוא מציע, קיימות בו אפשרויות שונות המתאימות לבילוי עם הילדים. החל מבתי מלון ובריכות מכל הסוגים ועד לטיולים באזור, טיולי שטח אטרקטיביים ומרכזי סרטים מיוחדים הכוללים פעילויות מפתיעות ומעניינות.

בוץ על הגוף

 

אולי יעניין אותך גם

חוּפשָׁה
תיירות
באילו אתרים כדאי לחפש חופשה?

בעולם המהיר של היום, כולם רוצים הפסקה משגרת היומיום שלהם, מחפשים מפלט שבו הם יכולים להירגע ולהנות. עבור אנשים חרדים, מציאת יעד לחופשה, המתאים לאמונתם

קרא עוד »
מלון
תיירות
איך בוחרים מלון בעיר חיפה?

בחירת המלון המתאים ביותר בחיפה היא משמעותית ביותר כי היא יכולה לשפר את חוויית הטיול שלכם ולהפוך אותו לייחודי ומושלם. למזלכם, לצד האטרקציות המגוונות והעושר

קרא עוד »
סיורים בחו"ל
תיירות
סיורים בחו"ל: המדריך המלא

יציאה לסיור בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המאפשרת לך לחקור יעדים חדשים, לשקוע בתרבויות שונות וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, תכנון סיור מוצלח דורש

קרא עוד »
לתכנן טיול לאיסלנד
תיירות
איך מתכננים טיול באיסלנד?

איסלנד, ארץ האש והקרח, היא אחד היעדים הייחודיים והיפים בעולם. מהקרחונים המדהימים והנופים הוולקניים ועד לתרבות התוססת ולמקומיים הידידותיים, לאיסלנד יש מה להציע לכל מטייל.

קרא עוד »
פולוסה