חיפוש
חיפוש

מה כרוך בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים?

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חשוב במיוחד, משום שכאשר העסק קטן, כך גם התקציב שלו והמשמעויות של השאלה היכן להשקיע את הכסף חשובה במיוחד. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים יכול לסייע לבעלי העסק לפלח את קהל היעד הנכון ולהבין איך לפנות אליו בדרך היעילה ביותר. במאמר זה נדון בחשיבות של הייעוץ עם הקמת עסק חדש ובכלים השיווקיים בהם ייעשה שימוש.

 

שיווק אפקטיבי

כל עסק חייב לבנות תהליך שיווקי המסייע ביצירת תזרים מזומנים חיובי בהווה ובעתיד וזאת על ידי אספקת סל מוצרים או שירותים אטרקטיבי בהתאם לשוק בו הוא פועל. חשוב לבנות את תמהיל המוצרים ולשווק אותו בצורה אפקטיבית  ולשם כך יש צורך בבניית אסטרטגיה שיווקית. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים כולל בניית תוכנית שיווקית ויישומה בהתאם למשאבים הזמינים.

 

עסקים חדשים

עסקים קטנים רבים בישראל נכשלים ונסגרים בשנתיים הראשונות לפעילותם. פעמים רבות הדבר נובע מחוסר הבנה בסיסי בשיווק. חשוב במיוחד בתחילת הדרך לתכנן אסטרטגיה שיווקית נכונה עבור העסק ולבנות תוכנית שיווקית מפורטת ומותאמת, תוך שימוש בערוצי המדיה הרלוונטיים בהתאם למאפייני העסק והתחום בו הוא פועל.

 

הגדלת החשיפה

במסגרת ייעוץ שיווקי לעסקים לרוב ניתן דגש על בניית מוניטין, בידול ושיפור התדמית של עסק קיים או חדש ומיתוג. עבודת השיווק נועדה להגדיל את החשיפה והנראות של העסק במדיות המתאימות ובאופן זה להגדיל את כמות הפונים ואת המכירות בעקבות כך. השיווק יכול לפתוח את העסק לקהל יעד חדש באמצעות תמהיל פרסומי ושיווקי נכון.

 

אתר ורשתות חברתיות

תוכנית שיווקית בתקציב קטן, כיאה לעסקים קטנים, לרוב יתמקד בדיגיטל. במקרה ואין אתר יש לבנות אותו ובמקרים רבים ניתן לשפר אתר קיים ולהפוך אותו למניע יותר לפעולה עבור הגולשים. לצד בנייה או שיפור של האתר, התוכנית השיווקית עשויה להתמקד בבניית נוכחות ברשתות חברתיות על מנת למשוך לקוחות פוטנציאליים ולגרום להם לעקוב אחריכם.

 

פרסום אורגני וממומן

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים לרוב כרוך בפרסום אורגני ופרסום ממומן. מבחינה אורגנית הכוונה לשיפור המיקום בדפי החיפוש באמצעות יישום כלים של אופטימיזציה והתאמת תכני האתר העסקי למה שהגולשים הרלוונטיים מחפשים. פרסום ממומן יכול להשלים זאת תוך יישום בגוגל של פרסומות למי שמחפש מונחים ספציפיים וקמפיינים בפייסבוק תוך מיקוד קהלי היעד.

 

משפך שיווקי

בתהליך של ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חשוב לבחור נכון את הכלים והתהליכים שייצרו לקוחות חדשים. התהליך צריך להתבסס על זיהוי הצרכים שלהם וכיצד המוצר או השירות נותן מענה. כחלק מתהליך זה ניתן לבנות משפך שיווקי המורכב מכמה וכמה שלבים הבנויים ברצף הנכון להשגת הלקוחות, תוך חשיפת המסרים השיווקיים כך שקהל היעד ייחשף אליו כל העת.

 

סיכום ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובמה הוא כרוך. כפי שציינו, לעסקים קטנים תקציב מוגבל וחשוב שהאסטרטגיה השיווקית תיבנה כך שבתקציב הזמין ימוצה הפוטנציאל השיווקי. חשוב לשם כך לבחור באיש מקצוע מנוסה המכיר את תחום הפעילות בו אתם עוסקים להוביל את התכנית השיווקית שלכם עד להצלחה.

מחשב נייד

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה