חיפוש
חיפוש

מה לומדים במסלול לרפואה סינית?

בשנים האחרונות ישנה מודעות גוברת לתחום הרפואה השלימה וחשיבותה לצד הרפואה הקלאסית שמסייעת לנו לאבחון ולפתרון מחלות שונות. תחום הרפואה המשלימה הנפוצה ביותר בארץ היא כמובן הרפואה הסינית וכיום היא אפילו נכללת לא פעם בסל הבריאות של כמה מן קופות החולים בפריסה הארצית. בהתאם לכך, יש גם לא מעט שמבינים שמשתלם לגשת ללימודי רפואה סינית.

לפני שנדבר למי מתאים ללמוד רפואה משלימה ומה היא כוללת, נסביר שלא מדובר ברפואה אלטרנטיבית לרפואה המקובלת, אלא זו רפואה שמטרתה לסייע לצדה. משמע, ביחד שתי הגישות יכולות להביא לתוצאות טובות ומרפאות לטווח הארוך. כעת, בואו נדון בלימודי רפואה משלימה, איך זה באמת עובד ולמי מאתנו מתאים לפתוח בקריירה כזו.

 

מהי רפואה סינית

רפואה סינית, חשוב לזכור, היא אינה רפואה חדשה כלל ובעצם היא קודמת לרפואה הקונבנציונלית שמובילה את העולם כיום. התורה הזו מתבססת על אבחנה וטיפול באמצעות התרכזות על נקודות אנרגיה בגוף, לצד טיפול ושיקום עם צמחי מרפא ייחודיים. בעצם הרפואה הזו אפילו נותנת מענה לתופעות שהרפואה המודרנית לא תמיד מצליחה לטפל בהן.

 

למי מתאימים הלימודים

ובכן כמעט כל אחד יכול לגשת בפועל אל מסלול לימודי רפואה משלימה אבל חשוב לזכור שמדובר במקצוע שמטרתו לסייע לאנשים להחלים ולחיות חיים בריאים וטובים יותר. משמע, לימודים אלו בפועל מתאימים בראש ובראשונה לאלו שבאים לעולם זה מתוך שליחות ובמטרה לעזור ולרפא.

באופן ספציפי יותר, המקצוע מתאים מאד לאנשים שכבר קיבלו הכשרה וקורסים מקיפים בנושאי הרפואה ועובדים כפרמדיקים, מאמני כושר, תזונאים וכדומה וגם בתור השלמה לאלו שיש להם רקע ברפואה הוליסטית ומבקשים להרחיב את אופקיהם. כמובן ניתן גם לגשת ללימודים ללא שום רקע בתחום הרפואה על כל צדדיו.

 

מה כולל מסלול לימודי רפואה סינית

מסלול לימודי רפואה סינית נמשכים כארבע שנים וכוללים למידת ידע מעשי באופן פרונטלי, מבחנים מעשיים, כמו גם סטאג' קליני. במסגרת הלימודים נקבל יידע מעשי בתחומים כמו הפילוסופיה שעומדת מאחורי הרפואה, מיקומן של הנקודות השונות בגוף, ההקבלה לרפואה המערבית, מידע על צמחי מרפא ואפילו קורסי פסיכולוגיה שיסייעו לנו לגשת אל המטופל תוך הבחנה והתחשבות בנפש האדם הרגישה. בסוף המסלול נקבל תעודות רלוונטיות המסמיכות אותנו לעסוק בתחום רפואה סינית בשוק ובכך לקבל אופציות העסקה משתלמות בכל הארץ.

 

השורה התחתונה

תחום הרפואה המשלימה הוא תחום עולה ומתחזק בארץ ובעולם. בהתאם לכך, רבים מוצאים שייעודם הוא ללמוד את העולם הזה ובכך לצאת לשוק ולסייע לאנשים. אם אתם חלק מהאנשים הללו שרואים זאת בתור שליחות, דעו שכמעט כל אחד יכול לגשת ללימודי רפואה סינית ולקבל את כל ההכשרה הרשמית והרלוונטית, כדיי שלאחר ארבע שנים תוכלו לצאת לעולם ולעזור לאנשים לחיות חיים בריאים, מאושרים וטובים יותר.

מסלול רפואה סינית

אולי יעניין אותך גם

פולוסה