חיפוש
חיפוש

מה לומדים בקורס הכנה ללידה

תקופת ההיריון היא משמעותית וארוכה יחסית, יחד עם זאת חווית הלידה היא מרגשת ומשמעותית לא פחות. במהלך הלידה האישה חווה עוצמות מנטליות ופיזיות ולכן כדאי להיערך לחוויה זו בצורה טובה. זו הסיבה שיצרו את קורסי הלידה. מה ניתן ללמוד בקורס מסוג זה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה קורה בלידה?

תהליך הלידה הוא מיוחד במינו, לאחר תקופה של תשעה חודשי היריון הילד מגיח לאוויר העולם. מבחינה פיזית, בזמן הלידה צוואר הרחם של האישה עובר תהליך הכולל פתיחה ומחיקה, כאשר תוך כדי ההתקדמות, התינוק עובר דרך הספינות, העצמות באזור שיוצרות מקום צר ביותר ומשם החוצה. ניתן לראות כי התהליך הוא מורכב מבחינה פיזיולוגית.

מה לומדים בקורסי הכנה ללידה?

בין השבוע ה- 28 להיריון לבין השבוע ה- 35 ניתן להגיע לקורס הכנה ללידה. באופן רחב, הקורסים הללו מסייעים להבין יותר לגבי הלידה ולרכוש ידע חשוב לקראת האירוע. בקורסים אלו, היולדת ובן או בת הזוג מקבלים כלים שעוזרים מבחינה מנטלית ופיזית ללידה. כמו למשל טכניקות הקשורות לנשימות, הרפיות שעוזרות להקל על הכאב, תנוחות לידה, ידע על ההיריון, מחלקת היולדות ועוד.

 

מי מעביר את הקורס?

ניתן להירשם לקורס הכנה ללידה דרך קופות החולים הציבוריות, או אצל מדריכות הכנה ללידה פרטיות, כמו לדוגמא קורסי הכנה ללידה של תימור נמדר. כאשר יש אפשרות לעבור את הקורס יחד עם קבוצה או בצורה פרטנית של בני הזוג בלבד. אורך הקורס וכמות המפגשים משתנים מקורס לקורס ולכן יש לוודא זאת טרם ההרשמה.

 

יתרונות של הקורס

ידוע כי הלידה היא תהליך משמעותי ומורכב במידה מסוימת הן מבחינת פיזית והן מבחינת מנטלית, על כן, כדי להיערך לכך. ידע הוא כח ולכן ככל שאת ובן הזוג תכירו את התהליך היטב, מה הוא דורש מבחינה פיזית וזוגית, כך תרכשו וודאות ובטחון לקראת האירוע עצמו. תרגול של הדברים כמו נשימות והכרות עם הצירים והתמודדות עימם, יוכלו לאפשר לך לידה טובה ובריאה כיוון ותדעי כיצד לפעול.

איפה להירשם?

ראשית, חשוב להכיר את המדריכה שמעבירה את הקורס גם אם הוא דרך קופות החולים. להבין מה הרזומה, הניסיון והלימודים שעשתה. כמובן, כדאי לבדוק על המלצות או דיס המלצות לגביה לפני שמחליטים להירשם. לאחר מכן, בדקו את המיקום הקורס, השעות, האורך שלו ומה התוכן שלו. אמנם הקורסים דומים ברעיון, אך לכל אחד הייחודיות והדגש שלו. חשבו מה חשוב לכם ספציפית וכך תדעו במה לבחור.

 

בסיכומו של דבר

קורס הכנה ללידה הוא חלק משמעותי וחשוב בכל האירוע המרגש הזה. הקורס נותן ידע לגבי התהליך עצמו, שחלקו עיוני וחלקו מעשי. היכרות ותרגול של הדברים טרם הלידה, יוכלו לעזור הן ליולדת והן לבן הזוג להגיע לתהליך מוכנים יותר ולגרום לחווה להיות חיובית וטובה.

קורס הכנה ללידה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה