חיפוש
חיפוש

מה לעשות כשהכלב מקיא?

הקאות הן תופעות די נפוצות אצל כלבים, וככה גם רלוונטי לגבי שלשול אצל כלבים. יחד עם זאת, בכל מקרה תמיד יהיה כדאי לבדוק שלא מדובר בתולעים, ווירוסים, מחלות ותחלואות שונות אחרות. איך נדע אם הכלב חייב להגיע לווטרינר, או שמא מדובר בהקאה שאין מה להילחץ ממנה?

כלבכם מקיא? הכלב משלשל? יכול להיות שהוא צריך שירותי וטרינר, אבל לא בטוח, ככה שאין צורך מייד להילחץ. קודם כל, יהיה חשוב להבין דבר פשוט – ההקאה של הכלב לפעמים ממלאת תפקיד מאוד חיוני וחשוב. למעשה, כלבים נוטים לאכול דשא וצמחים מסוימים בכדי להקיא פסולת החוצה. בעוד שלפעמים יהיה באמת צורך להקיא פסולת אמיתית החוצה (אם הם בלעו חס וחלילה רעל למשל), לפעמים הם יאכלו עשב בכדי להקיא ליחה שהצטברה אצלם.

 

הקאות אצל כלבים – האם להילחץ?

מדוע כלב מקיא ומה עלינו לעשות? מה עוד עשוי לגרום להקאות אצל כלבים? אכילה מהירה יכולה לגרום להקאה, שינויים בתזונה של הכלב (אם אתם מתכוונים להחליף לו אוכל, עשו זאת בהדרגה), אוכל מקולקל, תבלינים שונים, בליעה של עצם זר כלשהוא, לחץ ופחד, התייבשות מהשמש ומכת חום, תולעת הפארק, טפילים במערכת העיכול, תרופות שונות שהכלב מקבל ומפגין תופעות לוואי כלפיהן, הקאות בזמן נסיעה, פגיעות נוירולוגיות ועוד.

אין ספק, ישנן מספיק סיבות להילחץ אם כלבכם מקיא, אבל חשוב לא לעשות זאת. אל תילחצו מתוך סיבה פשוטה, מה שזה לא יהיה, בדרך כלל יהיה ניתן לטפל בכך. נכון, לעיתים הטיפול יהיה יקר יותר ולפעמים פחות, אך בדרך כלל תוכלו למצוא מענה רפואי לסיבת ההקאה של הכלב. רגע לפני שהולכים לווטרינר עם כלבכם, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם מצב הרוח של הכלב ירוד?
  • האם הוא לא זז מהפינה שלו?
  • האם הכלב מסרב לשחק?
  • האם הכלב לא רוצה לצאת לטיול?
  • האם האף של הכלב מאוד יבש? אולי מאוד רטוב ונוזל?
  • האם ההקאה היא חד פעמית, או שמא הוא כבר מקיא יותר מיומיים?
  • האם הכלב גם משלשל במקביל?
  • האם הכלב קיבל חטיפים מצופים בצבעי מאכל?

 

האם יש קיא "תקין" וקיא שמצריך בדיקה רפואית?

בהחלט כן. קיא צהוב אצל כלבים הוא די שגרתי, אך כמובן שצבע הקיא עשוי להשתנות בהתאם לסיבה שגרמה לכלב להקיא. יחד עם זאת, קיא אדום כמובן יצריך זינוק במיידי לווטרינר.

זכרו כי כלביכם בדרך כלל יידע מה הכי טוב לו, הוא יידע מתי הוא יצטרך לאכול עשב ולגרום להוצאה של פסולת. יחד עם זאת, כלבכם יצטרך אילוף כלבים בכדי להבין שאסור לו לאכול פסולת מרצפת הרחובות. אם כך, בכדי להימנע מהקאות אצל כלבים עד כמה שניתן, יהיה עליכם להשקיע בו ולשלוח אותו לאילוף. לאחר שהוא ילמד לא לאכול ג'אנק מהרצפה, הוא גם פחות יקיא.

כלב קטן

אולי יעניין אותך גם

פולוסה