חיפוש
חיפוש

מה מיוחד באופני גראבל והאם ניתן לרכוב איתן בשטח?

מתעניינים באופני רכיבה בשטח? כדאי שתשמעו על אופני גראבל.

במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם אודות אופני גראבל והאם הן מתאימות לרכיבה בשטח.

רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

"גרארבל" – מה זה אומר?

גראבל הוא למעשה חצץ או כורכר. הכוונה באופניי גראבל היא לאופניים שמיועדות לדרכי עפר או כורכר אשר אינן מכוסות בחומרי בטון או כבישים. מדובר באופניים המיועדות לרכיבת שטח ארוכה. אופני גארבל מתאימות לרכיבות מאתגרות ברמה הטכנית שלהן. לעמוד אופני גראבל היכנסו לקישור הבא.

 

מה מעניין ברכיבות גארבל?

רכיבות גראבל מתאפיינות בשילוב בין רכיבות כביש לרכיבות שטח. מדובר ברכיבות ארוכות ובעלות קצב גבוה שמאפיינות מאוד את הרכיבה על הכבישים אך נוסף על כך מתהדרות בחווית טבע מאתגרת והרפתקנית שמזוהה מאוד עם השטח.

 

למה מומלץ לרכוש אופניי גראבל בישראל?

אופני גראבל מאפשרים לרוכב להתנסות במרחקים גדולים גם על כביש אספלט וגם על כבישי שטח. הדבר מהווה יתרון גדול עבור מי שמעוניין לרכב מסלולים ארוכים מבלי לעלות על כבישים מסוכנים. יש לכך יתרון בטיחותי גדול מאוד משום שבמצב שבו רוכב מעוניין לעשות מסלול המשתלב עם כביש ראשי ומסוכן המתאפיין בנהגים חסרי סבלנות, אותו רוכב יוכל לשלב במסלולו מסלולי שטח ללא כבישי אספלט כך שהאופניים יוכלו להיות מתאימים לשני הצרכים. עצם הוורסטיליות של האופניים מאפשרת רכיבה בכל סוגי הדרכים תחת תנאי שטח שונים ולא מוכרים בהכרח.

יתרון נוסף לשימוש באופני גראבל הוא נופי הארץ שלנו. יערות קק"ל מתאפיינים בדרכי שטח הניצבות לצד נופים הררים וכפריים שמתחברים זה לזה למערכת אחת גדולה של כבישים.

 

כיצד מורכבות אופניי גראבל?

שלדת האופניים אמורה להיות דומה לשלדת אופני כביש או סייקלוקרוס. מאחר ומדובר באופניים המיועדות לשימוש בשעות רכיבה ארוכות, השלדה צריכה להיות קלה, קשיחה ויעילה. חומר פופולרי מאוד לשימוש בשלדת אופניי גראבל הוא פלדה. הסיבה לכך היא העובדה שפלדה סופגת זעזועים בטבעיות והדבר מאפשר לרוכב עליה להשאר יציב וחזק יותר. חומר פופולרי נוסף לשימוש באופניי גראבל הוא טיטניום. איכות הרכיבה בשלדת טיטניום דומה מאוד לזו שבפלדה אך מדובר בחומר קל יותר ולא גמיש באופן יחסי מה שמאפשר יעילות בדיווש ועמידות בפני מפגעי מזג האוויר.

לאור תנאי הדרך הלא סלולים, אופני גראבל מצרכות טווח הילוכים הקרוב לאלו של אופני הרים מאשר לטווח של אופני כביש. הדרך האידיאלית לרוכב ממוצע היא למעשה הילוך שנקרא קראנק כביש קומפקט מלפנים כאשר הקסטה בטווח 11-32 מאחור כך תוכלו להנות משליטה חזקה יותר בתנאי הדרך ובהקלה עצומנ על הרכיבה בתנאי השטח הלא פשוטים.

 

סיכום

אם אתם מעוניינים ברכיבת שטח ארוכה שמשלבת תנאי דרך שונים ומגוונים בין כבישי אספלט בינעירוניים בשילוב עם מסלולי שטח שיוכלו להגביר את הזהירות הנדרשת, כדאי לכם לרכוש אופניי גראבל יעודיים ולהנות מכל מה שהדרך מציעה לכם!

כלי רכיבה

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה