חיפוש
חיפוש

מה עדיף – אופני הרים או אופניים חשמליים?

צורת ההתניידות על שני גלגלים מלווה את החברה שלנו כבר שנים רבות, היום אופניים הם כלי שימושי למגוון מטרות שונות אחת מהשנייה לחלוטין כמו אופני הרים או אופניים חשמליים, ההבדל הוא עצום והם משרתים

אותנו באופנים אחרים, מה ההבדל ומה היתרונות של כל אחד מהם?

 

מהם אופניים חשמליים?

אופניים חשמליים הם אופניים הנראות כמו אופניים רגילות בעלות שני גלגלים, מושב וכידון אך מוצמד להם מנוע חשמל ומצבר המסייעים לרכיבה. היחידה החשמלית הסטנדרטית המוצמדת לאופניים תספק טווח נסיעה של 40 – 50 ק"מ עבור זמן הטענה של 8 שעות במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש. האופניים החשמליים המותרים בתקנות בישראל דורשים מהרוכב לפדל והמנוע יאט עד כדי עצירה עם הרוכב יפסיק לפדל. המהירות המותרת של האופניים החשמליים בארץ הינה 25 קמ"ש.

 

מהם אופני הרים?

אופני ההרים החלו להתפתח בסוף שנות ה 70 כענף ספורטיבי עממי ותחרותי. אופני ההרים הינם אופניים שנועדו לרכיבה שלא בדרכים סלולות. האופניים הראשונות היו הרכבות ספונטניות של גלגלי בלון מעל על שלדות ישנות של אופניים רגילים והתקדמו עד תוספות של בולמי זעזועים, מעצורי דיסק ולפחות שישה סוגי אופני הרים שונים עבור רכיבות שונות כמו – תצורה קשיחה, זנב רך, סינגל ספיד, קרוס קאנרטי ועוד…

 

אז מה עדיף אופני הרים או אופניים חשמליים?

כמו שציינו קודם על השאלה הזאת אי אפשר לענות מכיוון שהאופניים שונות לחלוטין באופי, צורה, נראות ובעיקר מטרתן. לכן התשובה תעיד על אילו אופניים מתאימות לכל רוכב ואולי יהיו כאלו שירצו להחזיק בשני הסוגים.

  • אופניים חשמליים הם דרך נוחה ביותר להתנייד בתור ערים, השלמת מרחקים בנסיעות בינעירוניות בתחבורה ציבורית ושליחויות. נדמה שהטרנד שהחל בתל אביב קצת לפני הקורקינט תפס תאוצה בכל מקום בארץ ותוכלו לראות רוכבי אופניים חשמליים בכל פינה.
  • עבור מי שגר בעיר ידידותית לאופניים בעלת שבילי אופניים נוחים הם יכולים להוות עבורו כלי רכב לכל דבר, הם יכולים להגיע למהירות של 25 קמ"ש ולנסוע עד 50 ק"מ לאחר הטענה.
  • אופני הרים הם סיפור אחר לגמרי, מדובר בתחביב עבור אוהבי טבע ודרכים לא סלולות. ענף אופני ההרים גדול מאוד בארץ ומתארגנות קבוצות רציניות של רכיבה.
  • בנוסף באתרי טבע רבים ברחבי הארץ הוקמו שבילי אופניים מסודרים ונוחים במיוחד עבור ענף זה כך שמי שרוצה להנות מהטבע על שני גלגלים יוכל לעשות זאת בבטחה ואפילו לחצות כך את הארץ לכל אורכה על שביל ישראל לאופניים.

 

לסיכום

אופני הרים יכולים להיות התחביב החדש שלכם בעוד שאופניים חשמליים הם כלי פרקטי ויעיל להתניידות ממקום למקום בעיקר בערים שכבר סללו דרכים מתאימות לכך. בכל אופניים שתבחרו חשוב להתמגן באמצעי מיגון הנדרשים ולרכב על פי חוקי הבטיחות.

אישה יושבת על אופניים

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה