חיפוש
חיפוש

מה תפקידו של עורך דין לענייני משפחה?

כולנו יודעים כי עורך דין לענייני משפחה מתעסק בשלל נושאים הקשורים למעמדו האישי של האדם ובכלל בעניינים הכי אישיים וחשובים שלנו. אולם מהם בדיוק אותם נושאים בהם הוא מתעסק, מה תפקידו בכל אחד מאותם נושאים ומהם המטרות אותם ירצה להשיג? במאמר זה נסקור את התפקידים המשמעותיים של עורך דין לענייני משפחה ואף נעניק המלצה על שירותי משרד מצטיין בתחום.

 

הענקת ייצוג משפטי

עיקר תפקידו של עורך דין לענייני משפחה הוא הענקת ייצוג משפטי, רציני ואיכותי בתיקים הקשורים לדיני משפחה. עורך הדין יטען בפני בית המשפט או בית הדין ויסייע לכם לממש את זכויותיכם המשפטיות. ישנם מספר נושאים בהם ייצוג שכזה נדרש. נפרט אודות החשובים שבהם.

 

תיקי גירושין

תיקי גירושין הם התיקים הקלאסיים ביותר כאשר אנו חושבים על עורך דין לענייני משפחה. עורך דין לענייני משפחה בירושלים או בכל מקום אחר ייצג אתכם או אתכן בהליכי הגירושין ויסייע לכם לעבור כראוי את התקופה הקשה הזו. תיקי הגירושין עצמם מורכבים ממספר תביעות ונושאים אשר דנים בהם במאוחד או בנפרד. נמליץ לשכור את שירותי עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף בירושלים לצורך ניהול מיטבי של ההליכים.

 

מתן הגט

המרכיב הראשון בתיקי גירושין הוא מתן הגט עצמו. הליך מתן הגט מתנהל בבית הדין הרבני והוא זה אשר הופך בני זוג נשואים לגרושים. פעמים רבות, מתן הגט אינו נעשה בפשטות ונדרשים מאבקים שלמים כדי לקבל את הגט. לא אחת העיכובים במתן הגט קורים עקב מאבקים כלכליים המתנהלים במקביל למתן הגט.

תפקידו של עורך הדין בהליך זה הוא לייצג את האינטרס של הלקוח שלו, ולהבטיח גירושין אשר ישמרו על האינטרס של הלקוח. עם זאת, על אף שמדובר במרכיב הראשון בתביעה, לא הוא מושא ההתדיינות המרכזי ברובם של תיקי המשפחה.

 

תביעות חלוקת רכוש

נושא בוער בין בני זוג, במהלך הגירושין ואף לאחריהם, הוא נושא חלוקת הרכוש. זוג שהתנהל כתא משפחתי מאוחד מתפרק ויש לחלק ביניהם את הרכוש. חלוקת הרכוש נתונה למאבקים עזים ולעיתים גם אם במועד הגירושין עצמם החלוקה נעשתה בהסכמה, לאחר שנים מתעוררים ויכוחים עזים בין הזוג.

שאלות קשות מתעוררות כאשר מבקשים לחלוק לא רק את הכסף בחשבון הבנק ואת הדירה, אלא גם כספים המצויים בהשקעות, כספי פנסיות, כספי ירושות ומתנות ועוד.

עורך הדין לענייני משפחה ישתמש בכלים המשפטיים והראייתיים העומדים לרשותו. חלוקת הרכוש מוסדרת על ידי הסכמי ממון שערכו בני הזוג, חוק יחסי ממון וחזקת השיתוף. עורך הדין המייצג יבנה טיעון משפטי המשרת את הלקוח שלו כמה שיותר ומוביל לתוצאה הרצויה.

 

משמורת ואפוטרופסות

גם ענייני משמורת ואפוטרופסות נידונים במסגרת תיקי גירושין. הקו המנחה בדיונים הוא טובת הילד. עורך הדין לענייני משפחה יוכיח כי טובת הילד תואמת את רצון לקוחותיו. במסגרת תביעות המשמורת, נכנסות גם תביעות המזונות המסדירות את תשלומי מזונות הילדים, נושא אשר עבר מהפכה בשנים האחרונות.

 

ירושות וצוואות

נושא נוסף המסור לעו"ד לענייני משפחה הוא ירושות וצוואות. עורך הדין יפתור סכסוכים סביב ירושות, יגיש תביעות וייצג את אינטרס הלקוח שלו בצורה מיטבית.

 

לסיכום

לסיכום, עורכי דין לענייני משפחה עוסקים בכל הנושאים המשפטיים הקשורים למשפחה, החל ממשמורת ואפוטרופסות וכלה בירושות וצוואות, דרך גיטין וחלוקת רכוש, בפני בית המשפט או בית הדין. אנו ממליצים על שירותיו של משרד עורכי דין לענייני משפחה אביטל אסף הפועל בירושלים ברחוב ירמיהו 43, סנטר 1, ירושלים​​. וכן בדרך מנחם בגין 144, מגדל מידטאון, תל אביב.

שופט

 

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה