חיפוש
חיפוש

מוצרי בטון לבית – היתרונות והחסרונות

באמצעות הבטון, אדריכלים נוהגים לעשות שימוש מגוון במהלך שיפוץ או עיצוב של חללים, הן כשמדובר בבתים פרטיים והן כשמדובר בבתי עסק. עיצוב באמצעות בטון מאפשר ליצור שדרוג משמעותי של החלל המעוצב ואף לתרום לאווירה ייחודית.

 

מהם היתרונות והחסרונות?

בשימוש בבטון ובמוצרי בטון שונים במהלך עיצוב פנים, ניתן למצוא יתרונות טובים אך גם חסרונות. להלן, רשימת של יתרונות מול חסרונות שבשימוש בבטון:

 

יתרונות

  1. באמצעות הבטון ניתן ליצור מגוון רחב של עיצובים
  2. הבטון הינו חומר חזק ולפיכך, עיצוב באמצעות מוצרי בטון שונים לרוב יהיה חזק ויציב.
  3. השימוש בבטון מאפשר ליצור עיצוב ברמת גימור איכותית ואסתטית.
  4. מוצרי בטון עשויים להשתלב במגוון של סגנונות עיצוב ואינם מיועדים לסגנון מסוים.
  5. ביצוע מהיר של העבודה – ניכר, כי עיצוב באמצעות מוצרי בטון מתבצעת לרוב באופן מהיר והדבר מהווה יתרון לא מבוטל.
  6. החלקת הבטון – כאשר מדובר בעיצוב של רצפה, למשל, נהוג להשתמש בד"כ בבטון מוחלק, אשר תורם לעיצוב יפה ודקורטיבי של רצפת החלל.
  7. באמצעות הבטון, ניתן לעיצור עיצובים במגוון של טקסטורות וצבעים.

 

חסרונות

  1. ההחלטה בנוגע למרקם ולטקסטורה של עיצוב באמצעות הבטון נדרשת להיות החלטית ובטרם תחילת העיצוב, שכן, לאחר שהבטון מתייבש הוא מתקבע ולא ניתן לשינוי וכיו"ב.
  2. תחזוקה – כשמדובר בעיצוב של בטון, נדרשת תחזוקה שלו אחת לכמה שנים, שכן, יש לוודא שלא מחלחלים מים לתוך הבטון ולא נוצרים בו כתמים. בכדי לתחזק את מוצרי הבטון השונים, יש להשתמש בסילר, שמטרתו להגן על הבטון. מעבר לכך, ניתן לנקות ותחזק את מוצרי הבטון גם ע"י שימוש בחומרים אחרים.
  3. לאחר שהבטון מתייבש, הוא נשאר מקובע למקום שבו הוא ממוקם ולא קיימת אפשרות להזיז אותו.
  4. קושי בביצוע תיקונים – כשמדובר בריצוף שעשוי מבטון מוחלק, יש לקחת בחשבון שמדובר בחתיכה אחת שלמה (ולא במרצפות) ולפיכך, באם יידרש לבצע תיקון מסוים מתחת לרצפה, סביר להניח שיהיה חייב לשבור אותה ולא ניתן יהיה להחזירה לאחר מכן. מסיבה זו, ההמלצה היא להתייעץ מראש עם בעל מקצוע בתחום, שיוכל לבחון את האזורים בבית או בבית העסק, שבהם ניתן למקם רצפה מבטון.
  5. לרוב, הבטון עשוי להיות מתומחר גבוה ולפיכך, יש לעשות בו שימוש מחושב ומתוכנן, על מנת להימנע מטעויות.

 

מגוון של מוצרי בטון לעיצוב הבית, ניתן למצוא באתר https://d-a-r-y-a.store.

 

לסיכום

הבטון, שאתו היה נהוג בעבר בעיקר ליצוק שבילים ומדרכות, משמש כיום מעצבי פנים בתהליך של עיצוב דירות וחללים שונים. ניכר, כי במוצרי בטו, שאיתם נהוג לעצב בתים, מכילים יתרונות משמעותיים, אך בד בבד גם חסרונות שונים. בבואכם לעצב את ביתכם עם בטון ו/או מוצרי בטון דקורטיביים, כדאי להתייעץ תחילה עם בעל מקצוע מומחה, שיוכל להציע עבורכם את סגנון העיצוב המתאים.

מוצר בטון

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה