חיפוש
חיפוש

מזון יבש או רטוב – מה הכי טוב לכלב שלי?

בתור בעלי כלבים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא כמובן האוכל שאותו אתם מביאים לכלב שלכם. לא משנה מה סוג הכלב שלכם ומה הגיל שלו, על האוכל שלו אסור לכם להתפשר בשום פנים ואופן. אחת השאלות שעולה באופן קבוע ממגדלי כלבים היא מה האוכל הטוב ביותר עבורם. אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בבלגן.

 

אוכל יבש ואוכל רטוב

באופן דומה לאכול שאותו אנחנו ,בני האדם אוכלים, גם כאשר מדברים על אוכל לכלבים חשוב להבדיל בין שני סוגי מזונות. ישנו מזון יבש לכלבים שמגיע בדרך כלל בתוך שקים גדולים, ומנגד קיימים גם מזונות רטובים לכלבים, שאותם תוכלו למצוא בדרך כלל בתוך קופסאות שימורים. לכל אוכל יש את התפקיד שלו, ובתור בעלי כלבים יש כמה דברים שחשוב שתדעו.

 

אוכל רטוב

כאמור, אוכל רטוב לכלבים מגיע בדרך כלל בקופסאות שימורים. ככלל, ההמלצה היא לא לבסס את התזונה של הכלב רק על מזון רטוב, כיון שהדבר עלול לגרום לו לנזקים שונים בסופו של דבר. יתר על כן, כלב שיתרגל רק למזונות רטובים עלול גם לסרב בהמשך הדרך לאכול מאכלים יבשים. נתון נוסף שאתם חייבים לקחת בחשבון הוא המחיר של אוכל רטוב, שיקר יותר מאשר זה של האוכל היבש.

 

אוכל רטוב לכלבים צעירים

אם יש לכם כלבים שזה עתה נולדו, אוכל רטוב יכול להוות פתרון נהדר, במיוחד בתקופה שבה הם עוד לא גידלו שיניים מספיק חזקות להתמודד עם אוכל רטוב. בנוסף, את האוכל הרטוב אתם יכולים לקחת איתכם לכל מקום, בלי לסחוב את החבילה הענקית של המזון היבש.

 

מזון יבש לכלבים

מזון יבש לכלבים הוא זה שאתם יכולים לקנות במקומות רבים ומגיע בשקיות גדולות יותר. המזון הזה בדרך כלל יהיה מזין יותר עבור הכלבים שלכם והוא מכיל את כל מה שהם צריכים. מזון יבש הוא בדרך כלל זול הרבה יותר מאשר זה הרטוב ואתם יכולים לקנות אותו בכמויות גדולות שיפיקו לכם להרבה מאוד זמן.

 

בריאות השן

כאמור, על אף ההעדפה שיש לכלבים רבים ביחס למזון הרטוב, בתור הבעלים של הכלבים הבריאות של הכלב צריכה להיות בראש מעיינכם. כדי לשמור על בריאות השן של הכלב הוא חייב ללעוס מזון יבש דבר שמשמר את השיניים שלו בתפקוד גבוה. כמובן, אין מניעה לתת לו מידי פעם בתור פרס מזון רטוב, אולם ההמלצה הרווחת היא לבסס את עיקר התזונה שלו דווקא על מזון יבש.

 

לסיכום

בחירת אוכל לכלב היא אחת הבחירות החשובות ביותר שעושה כל מי שמגדל כלב. לא משנה מה בחרתם, אתם חייבים להיות מודעים לשיקולים השונים שיש בבחירה של כל סוג מזון. לכל סוג יש יתרון ועליכם לזכור שהדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לבריאות של הכלב שלכם.

חטיפים

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה