חיפוש
חיפוש

מחיקת חובות בתקופה קצרה – ולכולם

בעבר המושג "תספורת" היה נחלתם של טייקונים (אנו מניחים שאת מכירים את המושג) בלבד. בשנת 2013 הגיעה לעולם הישראלי רפורמה חדשה אשר מאפשרת, בפעם הראשונה, גם לאזרחים פרטיים ליהנות מאותן הטבות אשר ניתנו ביד חופשית, כמעט, לכרישי המשק – "רפורמת חדלות פירעון".

בתקופה הקודמת לרפורמה, הגשת בקשה לקבלת הפטר (מחיקת חובות) לצד פשיטת רגל יכלה לארוך חודשים רבים. עם זאת, ולאחר שעברה, הרפורמה החדשה מאפשרת לסיים את מלוא ההליך, על כל צדדיו השונים, בפרק זמן של מספר שבועות לכל היותר. כאמור, הגעה לדיון יחיד בבית המשפט הוא כל אשר יידרש מצדו של הנישום על מנת לסיים את הדיון בעניין מחיקת החובות אשר נמצאים על ראשו.

תקופה קצרה

מחיקת חובות בתקופה קצרה

על פי הרפורמה החדשה, תוצע בפני החייב תכנית פירעון התפורה באופן אישי למידותיו (יכולותיו הפיננסיות), זאת אשר באם יעמוד בה באופן מלא – יזכה לקבל הפטר מלא מסך כל חובותיו. בכך תינתן לו אפשרות, כמעט חד פעמית יש לומר, להתחיל דרך כלכלית נקייה וחדשה בחייו, וכמובן – נקייה מחובות. חשוב להדגיש כי ההפטר יינתן רק במידה והחייב יעמוד באופן מלא בתכנית "ההבראה" אשר הובאה בפניו. במידה ולא יעשה כן, ייתכן ויעמוד אל מול תביעה משפטית \ הטיפול יועבר להוצאה לפועל לשם גביית חובו באופן מלא.

כיצד עתידה להיראות תכנית הפירעון אשר תוצע בפני החייב? אבכן, הינה אטרקטיבית במיוחד! הרפורמה החדשה למעשה מאפשרת לחייב ליהנות מהפחתה של עשרות אחוזים מחובו. לא כל שכן, ייתכן ובסופו של דבר יהיה עליו לשלום סכום השווה לאחוזים בודדים בלבד מן החוב. זאת ועוד, במידה ויגיע החייב עם מלוא הסכום אותו נדרש לשלם במסגרת התכנית ויפקידו לאולם בית המשפט, יוכל אף עוד באותו יום לקבל הפטר מכל חובותיו. זוהי ללא ספק מהפכה של ממש, כזאת אשר מאפשרת לאלו אשר גורלם לא שפר עליהם לצאת לדרך כלכלית נקייה.

נקלעתם לחובות? טפלו בכך במהרה!

באופן כללי, ובכל הנוגע להסדר מחיקת חובות, בין אם מדובר אל מול הבנק, הוצאה לפועל או גוף אחר, לא ניתן להפריז בחשיבות מהירות הטיפול בנושא. לדוגמא, כאשר אדם מצוי בחוב כלפי הבנק, הריביות הנגבות ממנו הן גבוהות באופן ניכר לעומת המקובל בשוק. על כן, ובמידה ונקלעתם למצב בו אתם מצויים בחוב כספי כלפי הבנק, חשוב להסדיר זאת באופן המהיר ביותר, ובאם ניתן לעשות כן במסגרת של הסדר מחיקת חובות ולהימנע מההגעה לתביעה משפטית – כך ייטב.

למידע נוסף:

https://www.yml-law.co.il

 

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה