חיפוש
חיפוש

מיחזור משכנתא – נצלו את השוק

והיום בתכניתנו "הידעת" – הידעתם כי כיום, ובעקבות שינויים רגולטורים מקיפים, הריבית במשק נמוכה מאוד?! באם לא הייתם מודעים לעניין, דעו כי ניתן לשלב זאת בשום שכל במידה ואתם נושאים בנטל המשכנתא. מיחזור משכנתא הינה למעשה האפשרות לפרוע את המשכנתא הנוכחית שלכם, ולקחת חדשה בגובה התשלום הנותר לכסות, אך בתנאים נוחים יותר באופן משמעותי.

נצלו את השוק

רגע, מיחזור משכנתא? כן!

במידה ואתם "תקועים" עם ריבית גבוהה אשר ממשיכה לעלות באופן משמעותי בעקבות עליית ריבית הפריים במשק, בידכם להעלות את אפשרות מיחזור משכנתא על סדר יומכם. עם זאת, חשוב להשכיל להבין כי לא מדובר בהליך אשר יש להקל בו ראש, אלא כזה הדורש התייחסות במלוא הרצינות.

ניתן לפרוע את המשכנתא במלואה, או אף חלק ממנה. עם זאת, יש להיות מודעים למושג בשם "מס היוון" אשר הינו למעשה "קנס" אותו תידרשו לשלם עבור יציאה מוקדמת ובטרם עת בהשוואה לזו עליה הסכמתם בראשית דרככם. תוצאה נוספת ונפלאה של השינויים הרגולטורים בשוק המשכנתאות היא העובדה כי ניתן למחזר את המשכנתא בבנק אחר, ולאו דווקא בזה בו בחרתם לקחת את המשכנתא הראשונה שלכם. אותם שינויים גרמו כמובן גם להגברת התחרות בשוק, אשר המרוויחים העיקריים כאן הם אתם – תזכו ליהנות מהצעות אטרקטיביות ותנאים נוחים מאי פעם.

בנוסף לעמלת היוון אשר תידרשו לשלם (שימו לב כי יכולה להאמיר לגובה של עשרות אלפי שקלים ואף יותר מכך), חשוב להיות מודעים להוצאות נוספות להן ייתכן ותידרשו; עלות פתיחת תיק משכנתא מחדש, ריביות שונות וכן שכירת שירותיהם של עורך דין לצד נוטריון). אין לראות באלה בגדר חובה כמובן, אך חשוב בהחלט להיות מודעים להוצאות נוספות מלבד מס ההיוון להן תידרשו.

הקפידו לערוך סקר שוק מקיף בין מספר בנקאים על מנת לקבל מנעד רחב של הצעות, מתוכן תזכו לבחור את התואמת ביותר את יכולתכם הכלכלית. החשוב ביותר הוא לא לבצע את הבחירה "על רגל אחת", ולהגיע לפגישת הייעוץ כאשר בידכם מצוי מלוא הידע הנדרש לקבלת ההחלטה בנושא מיחזור משכנתא.

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה