חיפוש
חיפוש

מילון הפרחים השלם – מי יהיה הפרח המנצח?

בישראל קיים שפע בלתי נתפס של צמחי ופרחי בר. חלקם הגדול אנדמי – כלומר ייחודי לאזור מסוים בארץ, כמו הערבה, אזור הר החרמון, אזור השרון וכן הלאה.

חלק גדול מהם נחשבים לפרחים מוגנים, שאסור לקטוף, אבל כולם בלי יוצא מהכלל אהובים מאוד על קהילת המטיילים בארץ, אשר שמחים ומתרגשים לפגוש פרחי בר בכל הצבעים, בעיקר בחודשי האביב.

יחד עם זאת, יש כמה פרחי בר המזוהים במיוחד עם הנוף הארצישראלי ויש גם פרח אחד שנבחר לתואר "הפרח הלאומי של ישראל", שכדאי להכיר.

 

שושן צחור

זהו פרח ייחודי, שיש לו אזכורים במקרא. בין היתר, הפרח שימש באופן קבוע לעיטור מנורת שבעת הקנים בבית המקדש. הפרח גדל בצפון הארץ, הוא נחשב ערך טבע מוגן ויש לו פריחה קצרה במיוחד, הנמשכת כשבועיים בסוף אפריל עד אמצע מאי.

הפרח היה נפוץ מאוד בימים עברו ברחבי הצפון, אך הגיע לכדי סכנת הכחדה בגלל אלפי צליינים נוצריים שביקשו לקחת איתם בצלי שושן צחור בחזרה לאירופה.

כיום אפשר למצוא שושן צחור בכרמל, בנחל כזיב, הר שזור ורכס פקיעין.

 

רקפת מצויה

אחד הפרחים האהובים בישראל, ניתן לראותו בצורת הבר שלו באתרים רבים ברחבי הארץ בעונת פריחה ארוכה יחסית, הנמשכת מאוקטובר ועד סוף אפריל. לפרחים יש צבע ורוד אופייני והעלים הירוקים המקיפים את הפרח, משמשים להכנת ממולאים, לפי מתכונים של ערביי הגליל, אם כי בימים עברו נהגו להשתמש בעלי הרקפת גם להכנת תרופות ושיקויים ואפילו רעלים שונים.

רקפת היא בין הפרחים הידועים והאהובים בישראל וניתן למצוא אותה גם בצורתה התרבותית במשתלות רבות.

 

חצב

חצב הוא פרח סתווי, גבוה ונישא. על עמוד התפרחת הארוך צומחים פרחים קטנטנים בהירים. הופעת חצבים רבים בסתיו, מנבאת, לפי המסורת, חורף גשום במיוחד, אם כי אין לכך כל סימוכין מדעיים.

קיימים מינים שונים של חצב, חלקם משמשים להפקת משקאות משכרים, תרופות ורעלים. המין הנפוץ ביותר בארץ – חצב מצוי – שימש בימי קדם לתיחום נחלות וחלקות.

כיום מראה החצבים משמח חובבי טבע באשר הם, אשר ממהרים לתעד את המאורע המרגש ולהצטלם עם הפרח המפורסם, עד לעונת הפריחה – בסתיו הבא.

 

כלנית מצויה – שושנת המלך

במשאל שנערך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 2013, נבחרה הכלנית המצויה לפרח הלאומי של ישראל. אולי זה משום שפעת הצבעים שהיא התברכה בהם, אולי בגלל השיר המיתולוגי של שושנה דמארי, על חיילי הצבא הבריטי: "כלניות" ואולי בגלל מרבדי פריחה מרהיבים ביופיים, המכסים אזורים נרחבים ושולחים אלפי מטיילים לצאת אל הטבע בעונת הפריחה.

בשורה התחתונה, ישראל התברכה בשפע של פרחי בר עונתיים, צבעוניים, מרהיבים ביופיים ונפוצים באזורים שונים. צאו לטייל ולפגוש את הטבע הישראלי במלוא הדרו! הרווח יהיה כולו שלכם. למידע נוסף לחצו: https://www.omri-travel.co.il

נוף פרחים - בצבעים שונים

אולי יעניין אותך גם

חוּפשָׁה
תיירות
באילו אתרים כדאי לחפש חופשה?

בעולם המהיר של היום, כולם רוצים הפסקה משגרת היומיום שלהם, מחפשים מפלט שבו הם יכולים להירגע ולהנות. עבור אנשים חרדים, מציאת יעד לחופשה, המתאים לאמונתם

קרא עוד »
מלון
תיירות
איך בוחרים מלון בעיר חיפה?

בחירת המלון המתאים ביותר בחיפה היא משמעותית ביותר כי היא יכולה לשפר את חוויית הטיול שלכם ולהפוך אותו לייחודי ומושלם. למזלכם, לצד האטרקציות המגוונות והעושר

קרא עוד »
סיורים בחו"ל
תיירות
סיורים בחו"ל: המדריך המלא

יציאה לסיור בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המאפשרת לך לחקור יעדים חדשים, לשקוע בתרבויות שונות וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, תכנון סיור מוצלח דורש

קרא עוד »
לתכנן טיול לאיסלנד
תיירות
איך מתכננים טיול באיסלנד?

איסלנד, ארץ האש והקרח, היא אחד היעדים הייחודיים והיפים בעולם. מהקרחונים המדהימים והנופים הוולקניים ועד לתרבות התוססת ולמקומיים הידידותיים, לאיסלנד יש מה להציע לכל מטייל.

קרא עוד »
פולוסה