חיפוש
חיפוש

מיתוג עסקי – כל מה שצריך לעשות בעסק מתחיל

הקמת עסק זהו אירוע מרגש, שבו חשוב לשים לב במיוחד לתהליך ההתחלתי.

בחירת שם, בחירת מיקום, בחירת אסטרטגיה – כל אלה הם בחירות חשובות וקריטיות שיש לבחור כשפותחים עסק חדש.

ההשקעה הכספית שתשקיעו, העמל ושעות העבודה הרבות יהיו חייבות להיות מגובות בתהליכי המיתוג העסקי, האסטרטגיה, השיווק והפרסום.

 

מהו תהליך המיתוג העסקי

בתהליך המיתוג העסקי אתם בעצם בונים מותג לעסק שלכם – בין אם זה מכירות או שיווק שירות מסוים, הלקוח הפוטנציאלי שעל פניו תחלוף מודעה של העסק שלכם, יהיה חייב לפתח אמפתיה, להרגיש שייך, להזדהות עם הערכים של העסק, עם החשיבה שלו, עם האיש העומד מאחוריו, ואפילו עם העיצוב של החנות, אתר האינטרנט או מודעת הפרסום. כדי לספק את כל הדברים הללו תצטרכו קודם להבין ולאפיין אותם, ורק אחר כך להתחיל לבנות אותם אחד אחד. באתר שטיק מדיה תמצאו שירות טוב שיבטיח לכם מיתוג עסקי שיוכיח את עצמו.

 

שלבים חשובים בתהליך

בחירת שם לעסק שלכם

בחירת השם היא חשובה. לא תרצו אחרי זמן מה לרצות לשנות אותו כי הוא לא מספיק טוב, לא מתאר נכון את העסק, או אפילו בעל משמעות אחרת בשפה שונה. ולכן לעניין הזה יש להקדיש מחשבה רבה ולבחור שם מתאים, שיהיה רלוונטי גם אם תחליטו על השינויים שיש לכם בראש, או על מוצר חדש וקצת שונה ממה שהיה עד היום בעסק. לדוגמא, למוכרת פרחים בעלת עסק שנקרא "אביבה פרחים" יהיה קשה להתחיל למכור מתנות או אוכל, כשבשם של העסק מופיע רק "פרחים". וזה רק בהנחה שלאביבה יש תוכניות בשלב מאוחר יותר למכור גם מתנות או דברים נוספים.

 

לוגו

בחירת הלוגו גם כן חשובה והיא מהווה מאפיין חשוב בהכרה בעסק על ידי לקוחות פוטנציאלים. לקוח שרואה לוגו ייחודי על המוצר שהוא רכש או איזה סמל מעניין ירצה לבדוק מה זה ויהיה סקרן למצוא את העסק שיצר אותו.

 

בחירת קו עיצובי מנחה

במודעות פרסום, בחירת הצבעים והגרפיקה היא חשובה, וכדאי מאוד לשמור על אחידות ואיזשהו קו מנחה כדי שהלקוח יכיר אותו, יזהה את הפרסום שלכם, וישר ירצה לדעת מה חידשתם ומה הערך שאתם יכולים להביא לו.

 

תכנון לטווח ארוך

אם אתם בעלי עסקים שפותחים עסק חדש, תכנון לטווח הבינוני והארוך חשובים במיוחד, שכן כל החלטה על שם, לוגו, קו עיצוב, מוצרים, שיווק ופרסום יהיו צריכים להיות רלוונטיים גם לאחר פרק זמן ארוך, ומה שלא תוכנן – יקשה עליכם את המשך העסק ויהווה מטרד.

 

סיכום

בהקמת עסק חדש, המיתוג העסקי חשוב מאין כמותו ויש לעשות אותו כמה שיותר מוקדם עם פתיחת העסק, מה שיוביל להצלחה בשיווק ובמכירות. לפריצת תקרות זכוכית ולזרימה נכונה בעולם העסקי. הקפדה על השלבים החשובים, ועשייה שלהם בהתמדה לאחר התהליך יועילו מאוד ויובילו את העסק קדימה.

 

מסך

אולי יעניין אותך גם

פולוסה