חיפוש
חיפוש

מי רשאי לסייע בהליך פטור ממס הכנסה?

מה משותף לשכירים ולעצמאים? לנשים עובדות ולגברים עובדים? לעובדים בהייטק ולעובדים במפעלים? כולם, כולל כולם, משלמים מס הכנסה. תשלום מס הכנסה נראה לנו כל כך מובן מאליו, שאנחנו מקבלים אותו בהבנה ולא מופתעים מהעובדה שמאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים נמחקים מההכנסה שלנו.

למרות שתשלום מס זה נראה לנו טבעי כל כך, ישנם אזרחים שזכאים לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסביר מי רשאי לסייע בהליך קבלת הפטור.

 

כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?

אתם קוראים נכון – יש דבר כזה פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה הוא בדיוק כפי שהוא נשמע. פטור זה מזכה את האזרח בזכות לא לשלם מס על ההכנסות השונות שלו. כשלאזרח יש את הפטור הזה, המדינה לא תבדיל בין ההכנסות השונות שלו, כך שהפטור גורף לכל סוג כלשהו של הכנסה. הפטור יהיה מלא או חלקי, כשהדבר תלוי אך ורק בגובה ההכנסה של מקבל הפטור.

פְּטוֹר

פטור ממס הכנסה – לא לכולם

לפני שאתם מתלהבים, חשוב להבין שפטור ממס הכנסה הוא לא דבר שמתאפשר לכולם. לפי החוק, רק אנשים שנקבע להם אחוז נכות גבוה במיוחד, של 90%, יכולים לקבל פטור זה. כמו כן, גם אנשים עם מספר לקויות שגורמות להם לנכות משוקללת בגובה של 90%, כשהלקות הגבוהה ביותר עומדת על 40% נכות, זכאים לקבל פטור זה ולא לשלם יותר מס הכנסה באופן חודשי או באופן שנתי למדינה.

 

מי יכול לסייע?

קבלת פטור ממס הכנסה היא לא דבר פשוט, מכיוון שמדובר באחד המיסים המשמעותיים ביותר שגובה המדינה מהאזרחים. לכן, ישנם גופים מקצועיים שונים, שמתמחים בסיוע לאוכלוסיות שיכולות להיות זכאויות לפטור הזה בהשגת הפטור לפי ההליך שמתואר בחוק.

 

כיצד מתבצע הסיוע?

הסיוע בא לידי ביטוי במספר דרכים. בין היתר, בסיוע המקצועי יישמע סיפורו הספציפי של מגיש הבקשה, תובן היכולת שלו לקבל פטור ממס הכנסה, הוא יקבל סיוע באיסוף מסמכים רלוונטיים, בהכנה לוועדה הרפואית וליווי לוועדה זו.

סִיוּעַ

מדוע בכלל צריך סיוע?

במקרים רבים, הוועדה הרפואית קובעת אחוז נכות שנמוך במעט מ-90%, שזהו האחוז שמקנה את הפטור ממס הכנסה. קבלת סיוע מקצועי לאורך כל הדרך יכולה לעשות את ההבדל בין קבלת פטור לבין קבלת הטבות אחרות שכמעט ואינן משמעותיות.

 

אחוזי נכות נמוכים

במקרים מסוימים, מחליטה הוועדה הרפואית לקבוע אחוזי נכות נמוכים, כפי שכבר ציינו קודם. במקרים הללו, תוכלו להיעזר בסיוע מקצועי על מנת להגיש ערעור. כך תוכלו להעלות את הסיכויים מחדש לקבלת אחוז נכות שמזכה בפטור.

 

חשיבות הניסיון

כאשר אתם מחפשים גוף שיסייע לכם, חשוב מאוד שתמצאו גוף מקצועי, בו פועלים אנשי מקצוע מנוסים. הניסיון שלהם, מול הביטוח הלאומי והוועדות הרפואיות, יאפשר לכם לקבל פטור ממס הכנסה בסבירות גבוהה יותר.

עשוי לסייע

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה