חיפוש
חיפוש

כיצד מגיעים למימוש מלא של הזכויות הרפואיות?

אם מרגיש לכם שכתושבי ישראל יש לכם רק חובות ומעט מאוד זכויות, יש סיכוי טוב שאתם פשוט לא מודעים לחלק מהזכויות הרבות שמגיעות לכם ובהתאם, אינכם מממשים אותן. המשמעות היא לא רק הוצאת כספים מיותרים, אלא פעמים רבות העדר טיפול הולם, למרות שמגיע לכם אחד כזה על חשבון המדינה. אז איך מממשים זכויות רפואיות? התשובות לפניכם.

כאזרחים המשלמים את חובותיהם למדינה, יש לכם זכויות רפואיות במסגרתן אתם זכאים להטבות שונות ואזרחים רבים לא מודעים לזכויות אלה ולכן הם כלל לא מגיעים לכדי מימוש זכויות רפואיות בצורה חלקית או מלאה.

 

איזה זכויות רפואיות מגיעות לי?

לכל אחד מאיתנו תיק רפואי משלו ולכן לכל אחד מגיעות הטבות שונות במסגרת הזכויות הרפואיות. כל מקרה נבחן לגופו ובהתאם למצבו, ההשפעה על איכות חייו וגורמים נוספים, הוא זכאי להטבות שונות.

ההטבות יכולות להיות חד פעמיות – פיצוי כספי חד פעמי במקרה של תאונה, אובדן איבר, גילוי מחלה קשה וכד', מתמשכות – כמו קצבת נכות וניידות, פטור ממס, זכאות לטיפולים שונים, הכשרה מקצועית ועוד.

מימוש זכויות רפואיות

לא רק ביטוח לאומי

בשונה מהדעה הרווחת לפיה ההטבות כולן ניתנות במסגרת שירות הביטוח הלאומי, זה לא המצב – הטבות נוספות ניתנות (עבור מי שעומד בקריטריונים) דרך גופים אחרים, כמו למשל הטבה בארנונה (מול העירייה), הטבות חשמל ומים (מול התאגידים), הטבת חידוש רישיון רכב, רכישת דירה ועוד. על מנת לממש אותן במלואן, מומלץ להיעזר בגופים חיצוניים – חינם דרך המדינה או בתשלום.

 

מימוש זכויות רפואיות – איך עושים את זה?

ראשית נציין כי זה עשוי לקחת זמן ולכן כדאי להעזר בסבלנות. ועכשיו, כדאי שתרכזו בצורה מסודרת כל מידע רפואי שיש ברשותכם – אבחונים, בדיקות, קבלות, המלצות רפואיות, מרשמי תרופות וכל דבר מה נוסף רלוונטי.בהמשך, פונים לכל אחד מהגופים המטפלים – על פי רוב ביטוח לאומי וחברת הביטוח (קופת החולים ו/או ביטוח פרטי/קולקטיב).

גופים נוספים שכדאי לפנות אליהם – משרד הרישוי, מס הכנסה וכל גוף שרלוונטי למקרה שלכם. חשוב – טרם הפניה בידקו האם ידרשו טפסים נוספים ומהו התהליך באופן כללי. זה יחסוך לכם כסף וזמן ויכול להיות מה שיכריע בין קבלת הבקשה שלכם, לדחייתה.

 

לפעמים זה עניין של טיימינג

אם קיבלתם תשובה שלילית לגבי מימוש זכויות רפואיות, כדאי לבדוק האם המצב הרפואי שלעצמו לא מזכה בהטבות כלשהן, או שמא בנקודת הזמן הספציפית בה נבדקתם, מצבכם לא עמד עמד בקריטריונים. אם מדובר במקרה השני, בכל מצב של שינוי או הרעה במצבכם, כדאי לבחון אותו מחדש – ייתכן ותקבלו תשובה חיובית.

לסיכום, מימוש זכויות רפואיות הוא הליך ארוך לעיתים שכרוך בהרבה בירוקרטיה, אבל הרווח כולו שלכם ויש לא מעט גופים שישמחו ללוות אתכם עד מימוש מלא.

מימוש זכויות רפואיות

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה