חיפוש
חיפוש

ממה מורכב טיט ולמה הוא משמש

נכנסים לחנות חומרי בניין ומרגישים אבודים? נמאס לכם להרגיש נבוכים כל פעם שאתם מבקשים את "הדבר ההוא", שעושה את הפעולה ההיא ונראה קצת כמו אבקה לבנה \ אפורה \ שחורה או מנצנצת?אנחנו מבינים ללבכם. גם לנו נמאס לא לדעת מה אנחנו קונים או להסתבך עם עצמנו כל פעם שאנחנו מנסים להסביר מה אנחנו מחפשים.

לכן, הלכנו להתייעצות קטנה עם המומחים בתחום חומרי בנייה ומעכשיו גם אתם תדעו להסביר מה אתם מחפשים ולאיזו מטרה – אחרי שתקראו את מדריך חומרי הבנייה שהכנו. שק טיט כבר לא יהיה צירוף מילים מוזר בשבילכם.

 

 חומר מחבר

כמובן שבחרנו להתחיל דווקא עם טיט, בכל זאת כבר הזכרנו אותו ממש עכשיו. מדובר בחומר שמטרתו היא לחבר בין שני עצמים המונחים אחד על השני, באידיאל בין לבנים המונחות אחת על השנייה, כאשר בונים בניין. לטיט ישנם מספר סוגים שונים.

 

 ממה הוא מורכב

גם אתם שאלתם את עצמכם את השאלה המסקרנת מה זה בכלל? נספר לכם שבגדול מדובר בחול ומים.

 

 הפעולה העיקרית שלו

הפעולה העיקרית של טיט היא איטום, או, במילים פשוטות יותר טיט מונע מלחות לחלחל לבפנים ולהרוס את מה שבניתם. בנוסף, טיט משמש אותנו לא רק בשלב הבנייה עצמה, אלא גם בשלב התיקונים.

 

 חומר מכסה

הגענו לדבר על טיח ואיכשהו אנחנו די בטוחים שאין הרבה אנשים שלא מכירים את השם הזה. גם במקרה של טיח, ישנם מספר סוגים – כאלה שנועדו לחללים פנימיים ודואגים להחליק את מראה הקירות או משטחים אחרים ולהכינם לשכבות הבאות וכאלה שנועדו לחללים חיצוניים ודואגים לאיטום.

 

 ממה הוא מורכב

טיח מורכב מתערובת של סיד (גיר) וצמנט, שחוברו להם יחדיו. לפעמים יש לו בסיס שונה – גבס וחול.

 

 הפעולה העיקרית שלו

גם במקרה של טיח, כמו במקרה של טיט, מדובר בפעולה של איטום. אבל כפי שכבר ציינו, יש לו שימוש נוסף והוא הכנת המשטח לשאר השלבים בבנייה או בשיפוצים. ונסיים עם חומר מסקרן נוסף –

 

 חומר מרפד

אולי ניחשתם ואולי לא, אבל מדובר בחצץ. אנחנו סבורים שאם יש חומר שכולם, ללא יוצא דופן מכירים, אזי מדובר בחצץ.

 

 ממה הוא מורכב

אבנים קטנות, שיכולות להגיע בשלל מידות וצורות – מיניאטוריות ממש ומעט יותר גדולות.

 

 הפעולה העיקרית שלהם

חצץ נועד לבניית הבסיס או בעצם מוטב להגיד לתשתית הבנייה. אם מיד נזכרתם שמסילות נבנות בעזרת חצץ ושאלתם את עצמכם למה, לנו יש תשובה בשבילכם. הסיבה לכך היא, שחצץ מאפשר למשטח להיות יציב ועמיד הרבה יותר מאשר משטחים שנבנים על חול.

לכן, הרבה פעמים תקבלו המלצה לקנות חצץ לבניית רצפות בבית החדש שלכם, במקום שקי חול המקובלים. וזו רשימה לא מלאה של חומרי בנייה נפוצים.

עשוי חימר

אולי יעניין אותך גם

מהם ליקויי בניה בנכס
שיפוצים ובניה
מהם ליקויי בניה בנכס?

לא פעם ניתן לשמוע על מצב שבו אדם שרכש דירה חדשה מקבלן נתקל בליקויי בניה. מדובר על מצב מתסכל במיוחד, מאחר ועבור רוב האנשים רכישה

קרא עוד »
פולוסה