חיפוש
חיפוש

מסור מצופה ביהלום

אחד מסוגי המסורים הקיימים הוא מסור דיסק יהלום.

מסור זה, משמש לחיתוך משטחים קשים בניהם בטון.

כיצד הוא פועל ועל איזה דגשים עלינו להקפיד בעת השימוש? זאת ועוד במאמר הבא.

 

איך הוא פועל?

מסור דיסק יהלום מורכב מדיסק, אופן ומנוע חשמלי. דיסק החיתוך פועל על ידי ציר שמסובב במהירות גבוהה אופן. הציר מסתובב בעזרת מנוע חשמלי, והאופן שמסתובב למעשה נוגע בחומר בו אנו רוצים לבצע חיתוך. בעזרת החיכוך והחום שנוצר ממנו, מתבצע החיתוך.

כאשר מדובר בחיתוך משטחים קשים דוגמת בטון, יש צורך בציפוי האופן באבקת יהלום, שכידוע הוא החומר הקשיח ביותר המצוי בטבע, זאת על מנת שהדיסק יוכל לחתוך את הבטון מבלי להינזק. פעולה נוספת שמסור דיסק יהלום מבצע, הוא השחזה ושיוף, וכן ניקוי משטחים.

 

בטיחות לפני הכל

כל כלי עבודה מחייב עמידה על כללי הבטיחות בשימוש, תוך מתן תשומת לב רבה. מסורי דיסק יהלום על אחת כמה וכמה מחייבים הקפדה על הנחיות הבטיחות, זאת מפני שמדובר בכלי בעל עוצמה רבה, בעל שינים חדות הפולט חום רב.

נציין שאת המסור יש לרכוש בחנויות המיועדות לכך. רכישה בחנות שאינה אמינה עלולה להוביל לסכנת נפש ורכוש.

ישנן מספר הנחיות עליהן יש לעמוד בעת שימוש במסור יהלום. ראשית, בטרם התחלת העבודה, יש לוודא כי המסור שלם ותקין.

שנית, חובה להשתמש במסור כאשר אנו מצוידים בכפפות ומשקפי מגן. הגנות אלו נועדו למנוע מגיצים, הניתזים בעת השימוש במסור דיסק יהלום, לפגוע במשתמש, וכן מאבק הנוצר בעת חיתוך משטח קשה, דוגמת משטח הבטון.

הנחיה נוספת עליה יש להקפיד היא האיסור להוריד את מגן המתכת הנמצא מסביב לאופן. מגן זה מיועד למנוע נגיעה באופן, העלולה להסתיים בפגיעה קשה, וכן להפחית את כמות הגיצים הניתזים.

 

דיסקים נוספים

מסור דיסק יהלום הוא אחד מכמה סוגי מסורי דיסק הקיימים. ישנם דיסקים המיועדים לחיתוך מתכות, דיסקים המיועדים לשיוף ודיסקים שתפקידם לבצע עבודות חיתוך בעץ. מסור דיסק יהלום, כאמור לעיל, מצופה באבקת יהלום ולכן מסוגל לבצע עבודות חיתוכים במשטחים קשים דוגמת בטון.

דרך נוספת להבדלה בין סוגי מסורי הדיסק היא על פי קוטר הדיסק. ישנם מספר גדלים לדיסקי חיתוך. הקטן בהם בקוטר 4.5 אינץ', הבינוני בקוטר 7 אינץ' והגדול בקוטר 9 אינץ'. נציין כי קיימים גם מסורי דיסק גדולים יותר, המשמשים לביצוע עבודות חיתוך במשטחים גדולים יותר.

 

אצלכם בבית – מסור גרונג

מסור גרונג הוא המסור השכיח יותר, המופיע כמעט בכל ארגז כלי עבודה.

מסור זה משמש בעיקר לביצוע עבודות חיתוך מדויקות בזוויות, ולכן משמש בעיקר נגרים. להבדיל, מסור דיסק יהלום משמש כאשר יש צורך בניסור בטון. משכך, השניים מיועדים לעבודות שונות, ולכן אינכם יכולים לבצע חיתוך בטון עם מסור ממוצע.

 

כלי עבודה

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים
כללי
רשלנות רפואית בניתוחים

ניתוחים הם הליכים רפואיים מורכבים אשר טומנים בחובם סיכונים רבים. למרות המקצועיות והמסירות של צוותי הרפואה, לעיתים מתרחשות טעויות רשלניות במהלך ניתוחים, אשר עלולות לגרום

קרא עוד »
פולוסה