חיפוש
חיפוש

מערכות כריזה – כל סוגי ציוד ההגברה שחייבים להכיר

מערכות כריזה כוללות כמה מרכיבי מפתח אשר משמשים אותה לתפקוד הכללי.

מערכת הכריזה משמשת להעברת מסרים בחלל בית העסק, להנעמת השהות בו בזמן שגרה, ולייעול התפקוד בו בשעת חירום.

לכן, מערכת כריזה ממלאת תפקיד חשוב ביותר בכל בית עסק גדול.

 

מה הם האביזרים שמרכיבים מערכת כריזה?

מערכת כריזה בנויה ממגבר כריזה, שופרות כריזה, כבלי סאונד, מיקסר סאונד, מיקרופונים ועוד. מגבר הכריזה הוא יחידה המייצרת ומעבירה את העוצמה לרמקולים שבמערכת. המיקסר הוא יחידה המנהלת ומחלקת את התוכן עצמו, הכריזה או המוזיקה, למגבר. המיקרופון הוא אמצעי להעברת הודעות במערכת הכריזה והרמקול הוא האביזר שמפיץ את הקול בחלל. לרמקול יש מגוון עיצובים ושימושים שונים – רמקול תקרתי, קירי או שופר. בנוסף, ישנו נגן מוזיקלי כמו רדיו או התקן חיצוני. ניתן להוסיף יחידת הודעות המכילה הודעות מוקלטות להפעלה ידנית או אוטומטית, ויחידת טעינת חירום המשמש בעת הפסקת חשמל. מעבר לכך ישנו ווסת עוצמה, אשר שולט על עוצמת הקול המופץ מהרמקולים.

 

האם כל המערכות כוללות את אותו ציוד הגברה?

ישנן מערכות כריזה שונות, לדוגמא מגפון שתוכל להתאים לצרכים השונים של בתי העסק. השונות תלויה במגוון האביזרים שבוחרים לשלב במערכת, ובאיכות שלהם. למשל, בחללים גדולים מאוד, ישנו צרוך במערכות כריזה אשר יכולות לשדר קול למרחקים גדולים, או לחלק את הכריזה לאזורים שונים. ניתן להשתמש במיקסר במערכות כדי לחלק את הפצת הקול מהמגבר לחלקים שונים בחלל. על מנת לבחור את הציוד ההגברה יש צורך להתייעץ עם גורם מקצועי, אשר יוכל להתאים את המערכת בעלת האופי הנכון לחלל הייעודי. יש לקחת בחשבון את המרחקים בין הרמקולים ולהתאים את מיקום וגובה התקנתם, כדי לדאוג להפצת קול בגובה אופטימלי, שיוכל להגיע בפיזור נכון, תוך הימנעות מהתקנת רמקולים מיותרים.

 

מדוע צריך מערכת כריזה?

מערכות הכריזה משמשות בתי עסק בעיקר, לצורך הפצת מסרים חשובים לקהל הלקוחות והעובדים. באמצעות מערכת כריזה, ניתן לשלוט בחלל גדול בשגרה, לנהל את העובדים מרחוק, להעביר מידע חשוב ללקוחות במקום, ולהנעים את השהות באמצעות מוזיקת רקע. המערכת עוזרת בייעול העבודה, ומשמשת להעברת מסר במיידות בחלל גדול. לצד זאת, המערכת משמשת במקרי חירום. באמצעות המערכת ניתן להגיב במהירות וביעילות למצב ולדאוג לכך שהשוהים במקום יקבלו את המידע החשוב בזמן אמת, וידעו מה עליהם לעשות כדי לנהוג בבטיחות. עם כן, המערכת ממלאת תפקיד חשוב ביותר בבית העסק, וקשה מאוד להתנהל בלעדיה ביעילות.

 

לסיכום

מערכת כריזה מורכבת ממגוון אביזרים ומציוד הגברה. יש לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים להתקין מערכת הגברה בבית העסק, לברר איזה ציוד הגברה ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר, ובאיזו איכות. כדי להתקין את מערכת הכריזה החסכונית והשימושית ביותר, ניתן להתייעץ עם מומחים בנושא.

מגפון

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה