חיפוש
חיפוש

מערכת קולנוע ביתי – איך לבחור מערכת סאונד לקולנוע ביתי ?

נושאים:

  1. תקציב ומקום
  2. רמקולים
  3. רסיברים A/V – מה לחפש?
  4. חשמל
  5. אילו סוגי חיבורים לחפש?
  6. תכונות נוספות
  7. מה מגיע עם המארז?

מערכת קולנוע

כשמדובר בצפייה בסרטים או האזנה למוזיקה שאתם אוהבים בבית, סט הרמקולים הבסיסי לא באמת יכול להעניק לכם את החוויה שאתם מחפשים. רובנו חושבים על מקרן קול עבור הסלון שלנו. מקרן הקול נוח ובהחלט מהווה שיפור לרמקולים המובנים שיש לנו בטלוויזיה. ועדיין, ביצועי הסאונד לא מתקרבים לאלה של אולם קולנוע אמיתי. אפשרות טובה בהרבה שתשיג חוויה קולנועית טובה היא להשקיע במערכת קולנוע ביתית. חבילות מערכות שמע לקולנוע הביתי הן מערכות שמגיעות עם מגבר, רסיבר, סאבוופר ורמקולים.

מותגים רבים מציעים מערכת שמע לבית או מערכת שמע לעסק, כאשר עלות החבילות האלה נעה בהתאם לתכונות שיש בהן. הן מגיעות כחבילה אחת שלמה ולכן קל מאוד לרכוש ולהתקין אותן. בנוסף, הן לא יקרות, בייחוד בהשוואה לרכישת רמקולים ורסיברים בנפרד. אם אתם מתכוונים לרכוש מערכת סאונד לקולנוע ביתי, הנה כמה נקודות שכדאי שתיקחו בחשבון.

 

התקציב והחלל

הצרכים והתקציב שלכם יעזרו לכם לצמצם את האפשרויות בבחירת מערכת סאונד לבית. לרוב, אנשים מוציאים הרבה על הכנת החדר, הריהוט והטלוויזיה. עם זאת, רבים לא לוקחים מספיק ברצינות את הרמקולים והמגברים. חשוב לקחת בחשבון את גודל החדר, החלל הפנוי ומיקום הרמקולים. אם יש לכם חדר קטן, תוכלו ללכת על חבילת קולנוע ביתי שכוללת רמקולים למדף. אם יש לכם חדר קצת יותר מרווח, תוכלו לבחור במערכת של 7.1 עם חבילה שמגיעה עם רמקולי רצפה או מדף עומדים או רמקולים שקועים לקיר \ תקרה.

מערכת קולנוע 1

רמקולים

מערכת שמע

הרמקולים ממלאים תפקיד מהותי גם בביצועי השמע. בעוד שחלק מחבילות הקולנוע הביתי מגיעות עם רמקולי מדף, חלקן משלבות רמקולי רצפה עומדים. בדרך כלל, מערכות סאונד לקולנוע ביתי כוללות 5.1 או 7.1 ערוצים. כאן, יש סאבוופר שמפיק תתדרים נמוכים ורמקולים אחרים שנמצאים בחזית, במרכז ומאחורה. במערכת הקולנוע הביתי שלכם, תוכלו למקם רמקולים על הרצפה או להתקין את ארבעת הרמקולים על כל פינה בחדר שלכם.

 

רסיברים A/V – מה לחפש?

רסיבר A/V הוא הלב של כל מערכת שמע לקולנוע ביתי, כך שחשוב לוודא שהחבילה שאתם בוחרים מגיעה עם רסיבר באיכות טובה. רמקולי ה-A/V של היום מגיעים עם תכונות מגניבות, הודות להתפתחות הטכנולוגיה. כמובן שזה דבר טוב, מצד אחד. אלא שמצד שני, מרוב עצים לא רואים את היער ורבים לא מצליחים לבחור את הרסיבר הנכון עבורם. כדי לבחור את חבילת הקולנוע הביתי הנכונה, הנה כמה דברים חשובים שצריך לשים לב אליהם.

רסיברים

הספק

ההספק הכולל של המגבר מצוין בדרך כלל בוואט. כדי שהרמקולים יקבלו מספיק הספק, חשוב לוודא שהרסיבר שלכם עוצמתי מספיק. אידיאלית, לביצועים אופטימליים, חפשו רסיבר A/V שמספק הספק של 100 וואט לפחות לכל ערוץ. מושג נוסף שמשמש לציון ביצועי הרמקולים והמגבר הוא עכבה. רוב הרמקולים מגיעים עם 6 עד 8 Ohm. במקרה של מערכות סאונד לקולנוע ביתי, המגבר והרמקולים נבחרים בקפידה על ידי היצרן.

 

אילו סוגי חיבורים לחפש?

  • HDMI

היציאות וסוגי החיבורים ברסיבר A/V חשובים במיוחד. בעוד שרסיברים A/V ישנים יותר מגיעים עם כניסות HDMI 1.3, הדגמים החדשים מגיעים עם הסטדרט החדש של HDMI, שמגיע עם תמיכה ב-Audio Return Channel (ARC), וידאו בתלת מימד ו-Ethernet דרך HDMI. ה-ARC ב-HDMI שולח את השמע מהטלוויזיה לרסיבר ה-A/V, מקרני הקול או הקולנוע הביתי בקופסה. HDMI ARC לא רק מייתר את הצורך ב-S/PDIF נפרד לחיבור השמע, אלא גם מאפשר גמישות בהזרמת נתוני השמע. אידיאלית, חפשו רסיבר A/V שמגיע עם לפחות שלוש כניסות HDMI, כך שתוכלו לחבר מספר מכשירים, כגון קונסולת משחקים, נגן DVD, לפטופ ועוד.

HDMI

  • המרת וידאו ו-Upscaling ל-4K

בעוד שהמרת וידאו ו-Upscaling נחשבו בעבר לתכונות פרמיום ברסיברים A/V, הדגמים החדשים מסוגלים לעשות את זה. תכונת המרת וידאו מאפשרת לכם לחבר רכיבים שונים ואותות וידאו Composite ולהמיר אותם לאות דיגיטלי. כך, אתם יכולים לחבר מכשירי שמע/וידאו ישנים יותר ולשלוח את הפלט לטלוויזיה באמצעות כבל HDMI אחד. גם לתכונת ה-Upscaling ל-4K יש חשיבות גדולה. אם אתם מתכננים לרכוש את טלוויזיות ה-4K החדשות יותר, או שכבר קניתם אחת, התכונה הזו יכולה להיות שימושית במיוחד עבורכם. התהליך הזה משדרג אותות ברזולוציה נמוכה יותר לרזולוציה גבוהה יותר, כך שהם נראים טוב יותר על מסך הטלוויזיה HDTV/UHDTV שלכם. האות המשודרג הוא אומנם לא High Definition, אבל השיפור ניכר.

 

  • HDMI ו-3D Pass-through

HDMI Pass-through פירושו שהשמע והווידאו שעוברים דרך רסיבר ה-A/V לא עוברים עיבוד. הרסיבר רק יעביר את אותם כדי להציגם במסך. מכיוון שהרסיבר לא יכול לעבד את השמע, ה-HDMI Pass-through לא מאפשר מעבר של שמע HD. לשם כך, תצטרכו שמע אופטי, שתומך ב-DTS (Digital Theatre Systems) ודולבי דיגיטל בלבד.

במקרה של 3D Pass-through, אותות ה-3D דורשים רוחב פס גדול יותר לעומת אות ה-1080p הרגיל. הגרסה החדשה של HDMI 1.4 מותאמת ל-3D. רסיברים A/V עם 3D Pass-through מקבלים את אותות ה-3D ומעבירים אותם לטלוויזיה דרך יציאת HDMI. אבל זה לא אומר שהרסיבר ממיר 2D ל-3D. כדי לעשות את זה, תצטרכו לחבר נגן בלו ריי לטלוויזיה שלכם.

3D

  • עיבוד סראונד

למי שרוכש מערכת שמע לקולנוע ביתי בפעם הראשונה, מגוון האפשרויות לסראונד עלול להיראות מבהיל מעט. כמעט כל הרסיברים יכולים להתמודד עם פסי קול בדולבי דיגיטל וב-DTS משידורי HDTV, נטפליקס, DVD, בלו ריי וכולי. וזה לא הכול. הרסיברים החדשים לקולנוע ביתי תומכים גם דולבסי DTS-HD ודולבי True HD, מה שמאפשר לכם ליהנות מחווית סראונד טהורה וסוחפת עוד יותר אצלכם בבית. כדי לפלפל עוד קצת את חווית ההאנזה שלכם למוזיקה, חלק מהרסיברים לקולנוע ביתי מגיעים עם הגדרות אקולייזר קבועות מראש. וידאו Component ו-Composite כמעט כל הרסיברים מגיעים עם כניסות לחיבור וידאו Component ו-Composite. הכניסות האלה מאפשרות תאימות לאחור, כך שתוכלו לחבר את מכשירי השמע/וידאו הישנים שלכם, כגון נגני VCR, CD/DVD.

DOLBY

  • כבל Ethernet

חיבור Ethernet ברסיבר מעניק מגוון יתרונות, ביניהם עדכון חומרת הרסיבר בקלות והאזנה למוזיקה בסטרימינג. עם DLNA, אתם יכולים גם לגשת לתוכן שנמצא ברשת הביתית שלכם ולהזרים מוזיקה מסמאטרפון, מטאבלט ומכל מכשיר אחר.

 

  • Apple Airplay

חלק מהרסיברים מגיעים עם Apple Airplay, שמאפשר לכם להזרים מוזיקה, תמונות וסרטונים ממכשיר עם iTunes או Airplay.

BT

  • USB לחיבור אייפוד

אם יש לכם גרסה ישנה יותר של מכשיר Apple, שלא תומך בתכונת ה-Airplay, כגון אייפון 3Gs, אייפוד 2G, 3G וכולי, חיבור USB בהחלט יהיה שימושי. אם כניסת ה-USB ברסיבר שלכם יכולה לעבוד עם אייפדים, אייפונים ואייפודים, לא תצטרכו תחנת עגינה. עם חיבור USB ברסיבר אתם יכולים להזרים מוזיקה, תמונות וסרטים ששמורים במכשיר האפל שלכם אל תוך ה-HDTV.

 

תכונות נוספות

  • רדיו

אומנם יש לא מעט תחנות רדיו אינטרנטיות נהדרות עבור כל הז'אנרים, עדיין כדאי שיהיה לכם רדיו FM/AM מובנה ברסיבר.

 

  • שלט רחוק

כמעט כל חבילת מערכת שמע לקולנוע ביתי מגיעה עם שלט רחוק, אך תכונות השליטה עצמן חשובות במיוחד. באופן אידיאלי, השלט צריך לכלול את כל הכפתורים הנדרשים לשליטה בכל התכונות הזמינות ברסיבר. בנוסף, בדקו את איכות הבנייה, את טווח הפעולה ואת סוג הסוללות שהשלט צריך.

 

  • איכות הבנייה וכפתורים

חשוב לקחת בחשבון את ממדי הרסיבר, משקלו ואיכות הבנייה שלו. הוא צריך להיות מאוורר מספיק כדי שלא יתחמם יתר על המידה. בנוסף, שימו לב לכפתורים שיש על הרסיבר. הכפתורים צריכים לאפשר לכם לשלוט ברוב התכונות של מערכת שמע לקולנוע הביתי שלכם.

 

מה מגיע עם המארז?

מארז

כשאתם מחפשים רסיבר, בדקו מה מגיע עם המארז, כגון כבלים, שלט רחוק, סוללות וכולי. אם הוא לא מגיע עם כבלים, ייתכן שתצטרכו לרכוש אותם בנפרד. קחו בחשבון את עובי הכבלים ואיכות הבנייה שלהם, מאחר שזה ישפיע על טיב השמע של מערכת השמע של הקולנוע הביתי שלכם. בנוסף, בדקו ממה החיבורים עשויים, כאשר החומרים הנפוצים הם זהב וניקל. שימו לנגד עיניכם את כל מה שקראתם עד כה, וגשו לבחור את חבילת הקולנוע הביתי הנכונה לבית שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם

למי מתאים איחוד הלוואות
טיפים פיננסים
למי מתאים איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא אסטרטגיה פיננסית שיכולה לעזור לאנשים לנהל את החוב שלהם בצורה יעילה יותר. על ידי שילוב של מספר הלוואות להלוואה אחת עם ריבית

קרא עוד »
גזירת אשראי
טיפים פיננסים
עורך דין למחיקת דירוג אשראי

אם אתם מחפשים אחר עורך דין למחיקת דירוג אשראי נמוך, אתם כנראה משתעשעים עם המחשבה של לקיחת הלוואה. וכשפלוני או פלונית מעוניינים ליטול הלוואה, הם

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
כיצד מחושבת ריבית ההלוואה?

ריבית על הלוואה אמורה לשקף את מידת הסיכון שאותו הגוף המלווה לוקח על עצמו. עם זאת, יש עוד פרמטרים שעשויים להשפיע על האטרקטיביות של הלוואה

קרא עוד »
פולוסה