חיפוש
חיפוש

מצ'וריסו ועד מרגז – מתכון לנקניקיות שיגרמו לכם ללקק את האצבעות

נקניקיות היו מרכיב עיקרי במטבחים שונים ברחבי העולם במשך מאות שנים. הנקניקיות נחגגות מזמן בזכות יכולתן לעורר את בלוטות הטעם שלנו עם הטעמים הנועזים ושילובי התבלינים הייחודיים שלהן. בין המגוון הרחב של נקניקיות זמין, צ'וריסו ומרגז בולטות כשתי אפשרויות אהובות שצברו פופולריות בינלאומית. מקורן מספרד וצפון אפריקה בהתאמה, הנקניקיות הללו הפכו לאייקונים קולינריים, והוסיפו עומק ועושר לאינספור מנות.

במאמר זה, נתעמק במקורות ובמאפיינים של צ'וריסו ומרגז, ונחקור את הטעמים וטכניקות הבישול המובהקות שלהם. אנו גם נספק לכם מתכון מענג המשלב את המיטב משתי הנקניקיות. התכוננו לצאת למסע טעים שישאיר אתכם ללקק את האצבעות.

 

נקניקיית צ'וריסו

צ'וריסו, נקניקיה אהובה שמקורה מספרד, היא מעדן ותענוג קולינרי. הצ'וריסו ידועה בצורתה הייחודית ובטעמה החזק. הצ'וריסו בולטת בין שאר הנקניקיות. היא מורכבת משילוב של תערובת בשר בקר, שומן, תבלינים ארומטיים כגון פפריקה, שום וצ'ילי, וכתוצאה מכך הגוון האדום התוסס שלה. הכל תלוי בכמות תיבול הפפריקה והפלפל ששמים, דבר שיוצר את הפיקנטיות והחריפות של הצ'וריסו ולכן טעמה המעושן ומעט חריף.

 

טכניקות הבישול לצ'וריסו

ניתן ליהנות מצ'וריסו בדרכים שונות. ניתן לצלות, לטגן במחבת, או אפילו לבשל ברוטב עגבניות טעים. בעת צלייה או טיגון נקניקיית צ'וריסו משתחררים השמנים הטבעיים ויוצרים ארומה מעוררת תיאבון ומראה חיצוני פריך. ניתן גם לפרוס את הצ'וריסו ולהוסיף למרקים ותבשילים כדי להחדיר בהם את טעמיה העשירים.

 

נקניקיית מרגז

מרגז היא נקניקיה צפון אפריקאית שצברה פופולריות ברחבי העולם. נקניקיה מתובלת וארומטית זו מזוהה בדרך כלל עם המטבח המרוקאי והתוניסאי. היא עשויה משילוב של בשר כבש או בקר, שומן, יחד עם מגוון תבלינים שונים כמו כמון, כוסברה, ממרח חריסה או פלפל שטה ועוד. התוצאה היא נקניקייה מתפקעת מטעם וחום. מחפשים מגוון בשרים ונקניקים, היכנסו לאתר הקצביה המומלצת בחולון – בשר וכל השאר ותמצאו כל מה שאתם אוהבים.

 

תערובת התבלינים של מרגז

תערובת התבלינים המשמשת במרגז היא מה שמייחד אותה מנקניקיות אחרות. כמון, כוסברה וממרחי חריסה הם המרכיבים החיוניים שנותנים למרגז את הטעם הייחודי שלו. כמון מוסיף טעם מיוחד ומזרחי, האריסה עשויה פלפלים אדומים קלויים ו/או פלפל שטה ועוד תבלינים, כל אלה מספקים ויוצרים את נקניקיית המרגז החריפה והאהובה.

 

טכניקות הבישול של מרגז

נקניקיות מרגז לרוב צלויות או מטוגנות במחבת, מה שמאפשר לטעמים החזקים להתפתח ולשמנים הטבעיים שלהן לשפר את הטעם. ניתן גם לבשל אותם בטאג'ינים או להוסיף למנות קוסקוס לחוויה צפון אפריקאית אותנטית. החריפות של מרגז משתלבת היטב במבחר תבשילים ומטעמים.

 

מתכון נקניקיות צ'וריסו, מרגז וירקות

קל להכנה

מצרכים למתכון:

חצי קילו נקניקיות צ'וריסו חריפות, פרוסות בעובי 2 ס"מ

חצי קילו נקניקיות מרגז חריפות, פרוסות בעובי 2 ס"מ

3 בצלים יבשים חתוכים לקוביות

4 עגבניות חתוכות לקוביות

3 פלפלים אדומים, נקיים מגרעינים וחתוכים לקוביות

3 קישואים חתוכים לקוביות

1 חציל חתוך לקוביות

2 ק"ג תפו"א חתוכים לקוביות

3-4 כפות שמן לטיגון,

מים לכיסוי כל התבשיל,

מלח לפי הטעם ולהוסיף במידת הצורך בהמשך ההכנה.

אופן ההכנה:

בשלב הראשון מטגנים את הבצל עם השמן כ- 3 דקות ועד שהבצל הופך להיות שקוף, בהמשך מוסיפים את הקוביות של העגבניות, ממשיכים לטגן עוד מס' דקות עד שהעגבניות מתרככות, בשלב הבא מוסיפים את הקוביות של הפלפלים האדומים וממשיכים לטגן עוד מס' דקות, לאחר מכן מוסיפים את הקוביות של הקישואים החתוכים, ממשיכים לטגן ולערבב כל הזמן, כדי שלא ישרף וידבק לסיר, ממשיכים ומוסיפים את הקוביות של החציל.

כאשר רואים שהחציל הפך להיות רך והשתלב ביתר הירקות שטיגנו, מוסיפים את הפרוסות של נקניקיות המרגז החריפות, ויחד עם זה בהדרגה להוסיף גם את הפרוסות של נקניקיות הצ'וריסו, להמשיך לטגן עוד מס' דקות לפי הצורך, ואז להוסיף את מים על כל המצרכים שטיגנו. להקפיד שהמים יכסו ויהיו מעל כל התבשיל. לתת לכל התבשיל להתבשל כעשרים דקות, ומידי פעם לבדוק ולראות במידת הצורך שיש מספיק מים. לאחר מכן להוסיף את קוביות תפוחי האדמה, לערבב את כל המצרכים יחדיו ושוב להקפיד לראות שיש מספיק מים עבור המשך הבישול של כל התבשיל.

לתבל עם מלח לפי הטעם, ולתת לכל המצרכים להמשיך ולהתבשל יחדיו, לאחר כחצי שעה לראות מה מצב התבשיל, לבדוק האם תפוח האדמה התרכך, והכי חשוב מה מצב כמות המים. להמשיך לבשל את כל התבשיל, עד שישארו מעט מים בסיר, כך שישאר מספיק רוטב מהריכוז של כל מגוון המצרכים שהכנו יחדיו. לאחר שהחלטתם לכבות את הבישול, סגרתם השאירו את המכסה סגור עוד מס' דקות כדי שכל הטעמים ישתלבו יחדיו.

מזגו לצלחת את התבשיל שהכנתם מכל המצרכים שציינו לעיל, והתענגו לכם מהתבשיל הטעים והעסיסי, לאחר שכל הטעמים של כל המצרכים השתלבו להם יחדיו, בתאבון.

 

לסיכום

מהצ'וריסו המעושן והחריף ועד למרגז הארומטי והלוהט, לנקניקיות יש את היכולת להעלות כל מנה לגבהים חדשים. הטעמים והמרקמים של נקניקיות אלו הם עדות לגיוון הקולינרי שקיים ברחבי העולם. על ידי חקירת המקורות והמאפיינים של צ'וריסו ומרגז, סיפקנו לכם מתכון המשלב את הטוב משתי הנקניקיות. אז קדימה, נסו את המתכון הזה ותנו לטעמים להעביר אתכם לרחובות התוססים של ספרד וצפון אפריקה.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה