חיפוש
חיפוש

מצפים לשיפוץ בניין? 3 דברים שכדאי להכיר לפני

שיפוץ בניין הוא פרויקט מורכב, אשר מצריך היערכות יסודית ומיוחדת, גיוס צוותי עובדים, בעלי מקצוע בתחומים שונים וגם ציוד מיוחד, אשר מאפשר לצוותי העבודה לבצע את השיפוץ, תוך הפרעה מינימלית להתנהלות השגרתית בתוך המבנה.

קבלו 3 דברים, אשר אף שיפוץ בניינים לא שלם בלעדיהם.

 

שיפוץ חזית הבניין

שיפוץ חזית הבניין הוא אחד הפרויקטים המבוקשים ביותר בתהליכי שיפוץ בניינים.

חזית מיושנת, בלויה ודהויה מעניקה לבניין מראה מיושן, עצוב ולא אטרקטיבי.

אך כאשר החזית צבועה בצבעים חיים וחדשים, כאשר החזית משופצת ונראית כמעט כמו חדשב, כל הבניין נראה יותר אטרקטיבי. הערך של הדירות עולה ונעשה קל יותר למצוא דיירים – למי שמחזיק דירה להשקעה.

כדי לשפץ את חזית הבניין נהוג להשתמש במתקנים שונים לעבודה בגובה, כדי להקל על העובדים להגיע לגבהים הרצויים לאורך חזית הבניין. מתקני הרמה איכותיים, כמו במות הרמה ומנופי סל למשל, מאפשרים לעובדים בגובה לבצע את עבודתם במהירות, ביעילות, ברמה גבוהה ובצורה בטיחותית במיוחד.

 

הוספת מעלית לבניין קיים

אחד מהתהליכים המבוקשים בעת שיפוץ בניין ישן הוא הוספה של מעלית. ניתן להוסיף מעלית חיצונית – כאשר הבניין צר מדי לבניית פיר פנימי, אך אם יש מספיק מקום, ניתן גם לבנות פיר בתוך הבניין ולהתקים בתוכו מעלית.

זהו תהליך מורכב, אשר מחייב אישורים ותכניות של מהנדסים ואדריכלים, כמו גם שימוש בכלי עבודה ייחודיים, ביניהם מתקני הרמה ייחודיים, מתאימים לשימוש בחלל פנימי, כמו במת מספריים למשל, במקרה של בניין עם קירות בטון, לעיתים דרוש מסור בטון מיוחד, שלד פלדה ייחודי, אותו מרכיבים כדי להתקין עליו את הפיר ועוד. התהליך צפוי להימשך חודשים ארוכים, אך בסופו תקבלו מעלית שתקל על החיים שלכם לשנים רבות קדימה.

 

חיזוק עמודים

בניינים ישנים רבים, בנוים על עמודים. מדובר על עמודי בטון חזקים, אשר מקובעים לתוך הקרקע בעזרת מוטות פלדה חזקים.

כתוצאה, אין לבניין קומת קרקע, אלא קומה ראשונה והלאה, כאשר מתחת לעמודים, שמחזיקים את הבניין יש לרוב מרגש חנייה מקורה. יחד עם זאת, לרוב מדובר על בניינים ישנים ולכן גם העמודים מתיישנים וזקוקים לחיזוק.

הפלדה מתבלה ונחלשת, הבטון אשר מקיף את הפלדה מתחיל להישחק, להיסדק ולהשבר וחיזוק של עמודים אלה הוא קריטי לצורך שמירה על עמידות ויציבות של הבניין כולו.

החיזוק נעשה בדרכים שונות, בהתאם לרמת הבלאי וסוג הבלאי הקים בעמודים הללו.

 

לסיכום

כל תהליך שיפוץ בניין משותף מחייב השגת הסכמה של כל בעלי הדירות, של הרשות המקומית ולעיתים גם של הבניינים השכנים – הכל בהתאם לאופי השיפוץ ולעיתים הבירוקרטיה יכולה להימשך זמן רב.

אך בכל מקרה, הצטיידות בציוד עבודה מתאים וגיוס בעלי מקצוע איכותיים, הופך לפחות את השיפוץ עצמו לקל ומהיר יותר.

למידע נוסף לחצו: https://www.lifter.co.il

 

שיפוץ מבנה

אולי יעניין אותך גם

מהם ליקויי בניה בנכס
שיפוצים ובניה
מהם ליקויי בניה בנכס?

לא פעם ניתן לשמוע על מצב שבו אדם שרכש דירה חדשה מקבלן נתקל בליקויי בניה. מדובר על מצב מתסכל במיוחד, מאחר ועבור רוב האנשים רכישה

קרא עוד »
בְּנִיָה
שיפוצים ובניה
ממה מורכב טיט ולמה הוא משמש

נכנסים לחנות חומרי בניין ומרגישים אבודים? נמאס לכם להרגיש נבוכים כל פעם שאתם מבקשים את "הדבר ההוא", שעושה את הפעולה ההיא ונראה קצת כמו אבקה

קרא עוד »
פולוסה