חיפוש
חיפוש

מה עושים במקרה וננשכתם על ידי כלב?

נשיכה ע"י כלב היא סיטואציה מלחיצה למדי, אולם איננה מסכנת חיים. במאמר הבא נסביר בדיוק מה עליכם לעשות בעת נשיכה, כולל במידה ומדובר בכלב אשר בבעלותכם.

 

ננשכתם ע"י כלב? זה מה שעליכם לעשות

נשיכת כלב יכולה להיות סיטואציה מליצה ולא פשוטה, בייחוד כאשר מדובר בכלב אשר איננו מוכר לכם. משום כך, חשוב מאוד לאחר הנשיכה לצלם אתה הכלב, וזאת בכדי שהכלב יופנה להסגרה. ע"פ הוראות משרד הבריאות, בעת נשיכה או שריטה של כלב יש לנקות את האזור היטב במים עם סבון, ולפנות בהקדם האפשרי ללשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריכם, במקרה הצורך וע"פ החלטת הרופא בלבד ייקבע האם אתם זקוקים לחיסון נגד כלבת. במידה והכלב אשר נשך אתכם הוא בבעלותכם, תאלצו להכניס אותו ע"פ חוק להסגר למשך עשרה ימים, זאת בכדי לבדוק כי אכן הכלב בריא. חשוב לציין בנקודה זו כי גם כלבים אשר עברו חיסון נגד כלבת צריכים להיכנס להסגר, ועל אף הסיטואציה הלא נעימה מדובר באלמנט חשוב אשר יבטיח את בריאותכם כמו גם בריאות הסביבה, בשל חשש להימצאות של נגיף הכלבת. בניגוד לעשור הקודם, מקרי הכלבת אשר התגלו בישראל עומדים על מספר מקרים בודדים וזאת בשל פעילות אכיפה מוגברת הן מצד הווטרינרים העירוניים והן כתוצאה מהמודעות הגבוהה של הציבור בנוגע לכלבת והסכנות הכרוכות בגילוי הנגיף, ולכן מקרי הכלבת אשר התגלו בישראל הם ספורים.

כלב נושך

 

ננשכתם בחו"ל? זה מה שעליכם לעשות

ע"פ הוראות משרד הבריאות על כל מי שעתיד לטוס לחו"ל ולמדינות ספציפיות (בייחוד אזור המזרח) מחויב לבצע חיסון כלבת אשר ניתן לרוב בשתי מנות. במידה וננשכתם ע"י כלב בעת שהייה בחו"ל יש לפנות בהקדם למרפאה לצורך טיפול בפצע. במידה ולא ביצעתם חיסון עליכם לדעת כי תאלצו לבצע את החיסון במרפאה, ולדעת בכך את חברת הביטוח שלכם. כאמור, נגיף הכלבת עשוי להיות מסוכן ואף מסכן חיים במידה ולא מבצעים חיסון, ומשום כך אין להקל ראש בעניין ולבצע את החיסונים עוד בישראל, כל זאת בכדי למנוע כאמור מצב שבו אתם נאלצים לעבור חיסונים ופרוצדורות משמעותיות במדינות עולם שלישי או במדינה זרה.

 

קבלת פיצוי לאחר נשיכת כלב

במידה וננשכתם ע"י כלב, אתם יכולים לתבוע את בעליו בשל נזקי גוף וכן הליכים רפואיים, במסגרת של תביעת נזיקין. מדובר בפרוצדורה אשר מצריכה יצירת קשר עם עורך דין המתמחה בנזקי גוף, וזאת בכדי שתוכלו לקבל במסגרת התביעה פיצוי כספי בעבור עוגמת הנפש כמו גם הכאבים אשר נגרמו לכם כתוצאה מהנשיכה. למעשה, רק לאחרונה פסק בית המשפט פיצויים בסך מאות אלפי שקלים בעבור אדם אשר ננשך ע"י כלב מסוג אמסטף, ולכן יש לבדוק היטב עם עורך דין כיצד תוכלו לפעול.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה