חיפוש
חיפוש

מקרן נייד נטען אנדרואיד Xgimi MoGo – האם הוא מקרן מומלץ ?

עד לאחרונה, ברוב המקרנים לא הייתה תוכנה כלל, והם הסתמכו על HDMI ו-USB בתור קלט או הציעו גרסה רגילה של אנדרואיד שלא התאימה לטלוויזיות או לניווט עם שלט. לאחר מכן, הושקה קפסולת ה-Nebula Capsule II של Anker יחד עם Android TV והמשחק השתנה לחלוטין.

זה היה המקרן הראשון שסיפק חוויה חלקה הודות לממשק מותאם במיוחד, שיש בו גישה רשמית לחנות Play ומיועד לטלוויזיות.

יצרנית המקרנים XGIMI עושה כעת את טבילת האש שלה באותו השוק, עם מקרן נייד ה-MoGo החדש. עם Android TV, אודיו של Harman Kardon; 210 ANSI לומן ותג מחיר מושך, ל-MoGo יש הכול. ועדיין, כדאי לשים לב לכמה מוזרויות.

מפרט

 

 

הקרנה 960×540 ב-210 ANSI לומן
מעבד Amlogic T950X2 (4 x ARM Cortex-A55, 64-bit), עם Mali-G31 GPU
RAM 2GB
אחסון 16GB
חיבורים WiFi, Bluetooth
כניסות ויציאות DC (הספק), HDMI, USB Type-A, כניסת אוזניות
סוללה 10400mAh, 4 שעות
ממדים 146 x 105.5 x 94.5 מ"מ (5.74" x 4.15" x 3.72"), 0.9 ק"ג (1.98 lbs)
אחר רמקולים 2 x 3W Harman Kardon
תוכנה Android TV 9.0 Pie
מחיר 4,495 ש"ח (באתר היבואן )

מה שטוב

Android TV המשמעות היא ממשק מותאם, חנות Play, Google Assistant ו-Chromecast.
תמונה היא בהירה, עם פוקוס אוטומטי ו-Keystone Correction אנכי ואופקי כאחד.
צליל הצליל גבוה וברור.
ערך המחיר תחרותי, מול האלטרנטיבות.

מה שפחות טוב

טעינת DC למקרן נייד ב-4,495 ש"ח צריך להיות חיבור USB-C לצורך הטענה.

חומרה ועיצוב

אם ההגדרה שלכם ל"נייד" זה משהו שנכנס לכיס, מקרן נייד ה-MoGo לא יעשה את העבודה. זו יחידה גדולה שניתן לשאת רק בתוך תיק. בהשוואה לקפסולה II של Anker, שניהם באותו הגובה, אך ה-MoGo מרובע וגדול יותר, עם מסגרת כבדה יותר (1.98lbs מול 1.5lbs). הסיבות למשקל הגדול יותר הן רמקול ה-Harman Kardon והסוללה הגדולה יותר. בנוסף, המקרן מחזיק יותר זמן, כמעט 4 שעות בטעינה מלאה.

היחידה עטופה ברשת מתכת, כשהחלק האחורי שלה עשוי מפלסטיק לבן קשיח. שם נמצאים המאווררים, כפתור ההפעלה וכניסות האוזניות, HDMI, USB-A ו-DC. הנקודה האחרונה היא אחת האכזבות הגדולות ביותר של ה-MoGo לעומת הקפסולה II. אף אחד לא רוצה לשמור או לסחוב עליו מטען לכל מכשיר שיש ברשותו, ו-USB-C היה בהחלט יכול להפעיל ולהטעין את המקרן.

 

שמאל: מצלמה (לצורך פוקוס אוטומטי) ועדשת הקרנה. ימין: כפתור הפעלה, כניסות והאוורור.

בחלק העליון, נמצאים כפתור הנגינה/עצירה, בקרי העוצמה ונורית חיווי LED עבור הפעלה וסטאטוס טעינה. אין D-pad לניווט במכשיר, לכן חשוב לשמור על השלט או לפחות לוודא שהגדרתם את אפליקציית Android TV מרחוק לפני. בנוסף, אתם יכולים גם לחבר מקלדת או עכבר ליציאת ה-USB, אבל זה מסורבל.

בחלק התחתון יש בסיס מגומי ובורג של חצובה, שעוזרים למקם את המקרן על משטח שטוח או בכל מקום אחר שתרצו. מכיוון שהאוורור מתרחש מאחור, אתם תגלו שהיחידה מתחממת כאשר מניחים אותה על שולחן/מיטה ומקרינים לתקרה. במקרה זה יהיה צורך בחצובה קטנה או במעמד כדי להרים אותה מעל המיטה ולמנוע התחממות יתר.

 

כדאי לשים לב לכמה דברים בשלט. הראשון הוא כפתור ה-Assistant המאפשר לכם לדבר עם העוזר הדיגיטלי של גוגל, לשאול שאלות כלליות, לשלוט בבית החכם שלכם ולהפעיל אפליקציות וסרטונים במקרן. כפתור הכניסה שימושי כאשר אתם רוצים לעבור ל-HDMI, ולחצן ההגדרות נמצא שם כדי לגשת במהירות לאפשרויות תמונה, צליל והקרנה. אם לא הייתי קורא את המדריך, הייתי מפספס את מתג עוצמת הקול/המיקוד בתחתית. זו הדרך היחידה שבה ניתן להתאים את המיקוד באופן ידני במידת הצורך.

 

השלט משתמש בשתי סוללות AAA ונכנס למצב שינה כשהוא לא בשימוש. גם כאן, USB-C יכול היה להיות נחמד, אבל לפחות לא צריך לחפש סוללות ליתיום מוזרות כשהן מתרוקנות.

באריזה אתם מקבלים את מקרן MoGo, שלט, מטען DC עם שלושה סוגי כבלים שונים (ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה) ומדריך.

הקרנה, צליל וסוללה

עוצמת ההארה של מקרן נייד אנדרואיד  MOGOלא מאכזבת בשימוש בפועל. בחדר חשוך, ההקרנה בהירה וחיה. לא התקשיתי לצפות בסרטים, סרטוני יוטיוב ולהאזין לספוטיפיי בחדר השינה החשוך שלי,

 

כשהתמונה מוקרנת לתקרה או לקיר ריק, או על המרפסת החשוכה בהקרנה לווילון לבן שטוח בתור מסך הקרנה. זה כמו שיש גרסה ניידת של הטלוויזיה שלי, שאני יכול לקחת לכל מקום ברחבי הבית. הייתה אפילו פעם שצפיתי בתקציר של גמר ארה"ב המרהיב של נדאל מול מדבדב על קיר ברוחב 3 מטרים, וזה הרגיש כאילו כל החדר הפך למגרש טניס והשחקנים נמצאים ממש מולי. ברור שהרזולוציה הנמוכה לא הייתה אידיאלית בגודל כזה, אך היא עדיין הייתה סוחפת מאוד. [ ראו כאן מדריך לבחירת מסך מקרן ]

 

מקרן נייד אנדרואיד ה-MoGo מתמקד אוטומטית כל פעם שאתם מזיזים אותו, כך שלא תצטרכו לדאוג להתאמה ידנית של התמונה. מניסיוני, הוא צולח את המיקוד כל פעם מחדש. הוא גם דואג ל-keystone correction בעצמו, כנראה הודות לג'ירוסקופ, כך שכאשר אתם מטים אותו כלפי מעלה או מטה, הזוויות מותאמות אוטומטית כדי לתת לכם תמונה כמה שיותר ישרה. בנוסף, יש מצב הקרנה צדדי המאפשר לכם ליישר את התמונה גם אם אם מציבים את המקרן בפינת החדר. אתם עדיין יכולים לכוונן הכול באופן ידני, אך גיליתי שזה מיותר רוב הזמן.

הצליל נהדר. בחדר רגוע, לא הייתה לי בעיה להקשיב למוזיקה ולצפות בסרטים. העובדה שמדובר במקרן נייד גורמת לכך שאתם לא מקבלים את אותו האפקט של התקנת רמקולים ראויה, אבל זה יותר ממספיק מבחינת נוחות.

על פי דף המפרט, מקרן נייד אנדרואיד MoGo אמור להחזיק 4 שעות בטעינה מלאה, שזה יותר מה-2.5-3 שעות של הקפסולה II. בבדיקות שלי הוא עמד בקצת יותר משלוש וחצי  שעות, מה שאמור להספיק לצפייה בסרט מאוד ארוך, כמה פרקים של תוכנית טלוויזיה או בינג' ממושך ביוטיוב.

 

תוכנה

עם ה-Android TV 9.0, למקרן נייד – MoGo יש כמה יתרונות צדדיים. הוא משמש כיעד של Chromecast – גם אודיו וגם וידאו – כך שתוכלו להעביר אליו כל דבר מהטלפון או מהמחשב שלכם. כמו כן, יש לו Google Assistant המאפשר לכם לשלוט בנגינה, לחפש סרטוני יוטיוב, לצפות בתמונות גוגל שלכם, לשלוט בבית החכם שלכם ועוד. חוץ מזה, הוא פועל גם כרמקול Bluetooth וכמקרן HDMI.

Google Assistant.

Android TV הוא העניין העיקרי. כל מי שיש לו טלוויזיית Nvidia Shield או Mi Box יזהה את הממשק, עם שורות הערוצים והסרטונים המומלצים. האפליקציות האהובות עליכם נמצאות למעלה, עם מגירה מלאה שניתן לגשת אליה בלחיצה ארוכה על כפתור הבית. ה-MoGo מגיע מראש עם יוטיוב, מספר אפליקציות גוגל, דפדפן קבצים, ותוכלו להשיג אפליקציות צד שלישי מחנות Play. Plex, ספוטיפיי, נגן MX, TED ועוד הרבה אחרים תואמים – בדיוק כמו בכל מכשיר Android TV.

האם כדאי לקנות?

XGIMI MoGo

9/10

 

אולי. אם יש לכם את התקציב ואתם רוצים מקרן נייד, שתי האפשרויות הטובות ביותר שלכם כרגע הן XGIMI MoGo ו-Anker Nebula Capsule II. מבחינת תוכנה, יש מעט מאוד הבדל בין השניים, מכיוון ששניהם מפעילים Android TV 9.0 מובנה ואין להם תמיכה רשמית בנטפליקס. שתי החברות חדשות בעולם ה-Android TV, כך שאין אפשרות להשוות כיצד הן יתמודדו עם גרסאות ועדכונים עתידיים.

ההבדלים ביניהם קיימים רק בחומרה. מקרן נייד אנדרואיד ה-MoGo מחזיק מעמד לאורך יותר זמן בטעינה, יש לו כמות כפולה של אחסון, keystone correction, מעבד מעט מהיר יותר (1.9GHz לעומת 1.8GHz) והוא מקרן מעט בהיר יותר (210 ANSI לומן לעומת 200). מצד שני, הוא כבד יותר, בעל רזולוציה נמוכה יותר והאוורור שלו מתבצע מאחור. בניגוד ל-Capsule II בעל פתחי האוורור בחזית, הוא לא ינשום כראוי אם תניחו אותו על משטח רך כמו מיטה או ספה ותנסו לצפות בדברים בתקרה, אם כי זה לא שימוש נפוץ במיוחד וגם את הבעיה הזאת ניתן לפתור בעזרת חצובה או מעמד.

עם זאת, מדובר בהבדלים מינוריים, החשובים רק לאנשים שממש אכפת להם מאחד מהם. זה משאיר את ה-USB-C והתמחור בתור שני ההבדלים הגדולים בין שני המוצרים.  בשורה התחתונה, אני לא חושב שההפרש במחיר מצדיק את הרזולוציה הגבוהה יותר וה-USB-C של ה-Capsule II.

כמו כן, אתם יכולים לבחור ב-MoGo Pro, שמגיע עם אותו המפרט באותה הצורה, עם רזולוציה טובה יותר של 1920×1080. הוא זמין באתר היבואן הרשמי ב-5,495 ש"ח.

רכשו אם

  • תמיד רציתם להיות מסוגלים להזיז בקלות את הטלוויזיה הגדולה לשלכם ברחבי הבית.
  • אתם רוצים מקרן נייד טוב ויכולים לשלם על בהירות טובה יותר ו-Android TV.

 

אל תקנו אם

  • USB-C אם חובה עבורכם או שהמחיר אינו מהווה בעיה.
  • אם המחיר גבוה מדי, אתם רוצים לשחק במשחקים כבדים ואתם מתכוונים להשתמש בו רק בחדר אחד – קנו טלוויזיה במקום.

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
תפקידו של מהנדס תוכנה
טכנולוגיה
תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר

קרא עוד »
פולוסה