חיפוש
חיפוש

מתגרדים כל בוקר? הכירו את פשפש המיטה

זה הוא סיפור על חרק, שלא נאמר פשפש, והוא קטן כל כך עד שבקושי אפשר לראותו – הוא מתחבא בקיפולי הסדינים ומתחת למצעים ומחכה בסבלנות, הוא ממתין לרגע בו האור בחדר יכבה ושינה עמוקה תיפול עלינו ואז, הוא יוצא ממחבואו לסעוד את ליבו – וסעודתו אדומה במיוחד ומוגשת טרייה היישר מגופנו – הכירו את מי שלא תרצו להכיר אישית – פשפש המיטה.

 

מי אתה בכלל אדון פשפש

מדובר בחרק ממשפחת הפשפשיים, אשר בבגרותו יכול להגיע לגודל של חמישה – שישה מ"מ, אך לאחר ארוחה דשנה של דם אשר ממנו הוא ניזון – הוא עלול להגיע אף לגודל של ס"מ אחד שלם.

אחד הדברים הראשונים שיש הראשונים שיש לעשות בעת גילוי של פשפשי המיטה הוא להזמין הדברה שתחסל את הבעיה, חברות כמו המרכז להדברת פשפש המיטה ישמחו לתת לכם מענה מקצועי וטיפול מיידי ויסודי לבעיית פשפשי המיטה – בכל מקום בבית.

צורת פשפש המיטה הינה שטוחה ואין להם כנפיים, צבעם נוטה להידמות לאדום כהה, אך צבעם משחיר מאוד לאחר שהם מלאים מאכילת דם. פשפש המיטה פעיל בעיקר בלילה – זהו הזמן בו הוא יוצא ממחבואו ומחפש אחר מזון, כלומר גוף אדם המלא בדם. נקבת הפשפש, ממליטה סדר גודל של כ-300 ביצים בכל המלטה.

 

לא זוכר שהזמנתי אותך למיטה שלי

פשפש המיטה לא מחכה להזמנה מאף אחד, היכולת שלו להיתפס על בגדים, מזוודות וכמעט כל דבר סיבי מקנה לו את האופי המפוקפק של אחד מתופסי הטרמפים הלא רצויים הטובים בעולם.

למעשה, פשפש המיטה יכול להגיע משכנים שחזרו מחו"ל, מחברים שקפצו לבקר, מחיות מחמד וממכם כאשר חזרתם מהצימר בצפון – פשפש המיטה יכול להגיע מכל כך הרבה מקורות כך שבמקרה שלו השאלה היא לא מאיפה באת, אלא איך אתה הולך מפה הכי מהר שאפשר.

 

בלי פאניקה

ראשית, עלינו לדעת שהקיצות של פשפש המיטה אמנם יכולות להיות מאוד מגרדות ולא נעימות, אך עקיצות אלו עוברות ואינן מסוכנות, ואפילו חשוב יותר – הן אינן מעבירות מחלות. אם זיהיתם כתמי דם קטנים הנמצאים בדרך כלל כמקבץ נקודות שחורות או אדומות – על הסדינים או רהיטים (בצדם הפנימי – זה אשר לא פונה למרכז החדר או הבית), יכול מאוד להיות שפשפשי המיטה הגיעו גם לביתכם.

 

הטיפול

אחת הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר לטיפול וסילוק המטרד היא הדברה. ישנן חברות מקצועיות שמתמחות בהדברת פשפש המיטה, ויודעות לטפל ולמגר מכל מקום בבית, את פשפשי המיטה – מכיוון שאותם פשפשים מתחבאים ביעילות בכל כך הרבה מקומות – החל בצידי בסיס המיטה ועד חורי שקעי החשמל – אתם זקוקים לצוות מיומן שידע לאתר ולטפל בהם במקצועיות.

 

לסיכום – לא נעים לא נורא

פשפש המיטה יכול להוות מטרד רציני מאוד, הן מאותן חיות אשר קשה לנו להבין מה תועלתם בעולם, אך כנראה שישנה איזושהי תועלת, כך לפחות אני רוצה לקוות. אך ככל שהמטרד הזה מטריד – עלינו לזכור שאין פה סכנה ממשית אלא רק מטרד, ובנוסף להבין שדרך הטיפול בו היא יעילה וקלה.

לגרד כל פשפש המיטה בבוקר

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פירות
ניקיון
איך לשמור על סדר במטבח?

המטבח זה הלב של הבית. רוב הזמן אנחנו מבלים בו במיוחד כשאנחנו רעבים, ולכן חשוב שהוא יהיה נקי, מסודר ומאיר עיניים, שיהיה לנו כיף וחוויתי

קרא עוד »
מים ראשית
ניקיון
מה זה דיגום מים?

דיגום מים הוא תהליך בו נלקחת דגימה ממקור מים, בכדי לבחון את איכות המים. הבדיקה נערכת באופן תקופתי באמצעות ניטור מדדים המאפשרים לאפיין את מרכיבי

קרא עוד »
פולוסה