חיפוש
חיפוש

מתחילים להתכונן לחורף כבר בסתיו: כל מה שרציתם לדעת על איטום גגות

הגג הוא המרכיב אשר מגן על הבית מנזקי מזג אויר שונים. במצב של חשיפה ממושכת למים, הגג עלול לאבד מחוזקו, והמים עשויים לחדור אל פנים הגג. למקרה זה ישנן מספר השלכות מרכזיות: כתמי רטיבות על הקירות, התפתחות עובש, היווצרות חלודה ובעיות באספקת החשמל. כדי למנוע בעיות אלו, יש לטפל בגג בצורה הולמת. הדרך לשמור על הגג שלכם היא איטום הגג.

 

מתי יש לבצע את איטום הגג?

רוב האנשים נזכרים לתאם עבודת איטום רק כאשר הם רואים בעיניהם את הנזקים שכבר נגרמו. כלומר כאשר יש כתמי עובש על הקירות או כאשר מתחילות לטפטף טיפות מהתקרה. אבל, הזמן הנכון לטפל בגג הוא כבר בקיץ או בתחילת הסתיו. כך תוודאו שהגג שלכם יגיע לחורף הגשום כשהוא כבר מוכן ומוגן מפני נזקי המים הצפויים.

 

באיזה חומרי איטום יש להשתמש?

בשונה מעולמות מדעיים מסוימים, בעולם האיטום – הפכים לא נמשכים. כלומר, חומר האיטום צריך להיות זהה לתשתית הקיימת על הגג. כידוע, מדי מספר שנים מומלץ לבצע איטום גגות. אך, עליכם לשמור על המשכיות – מהאיטום הראשון ועד האיטום האחרון. עליכם לוודא באיזה חומר השתמשתם לאיטום הראשון, ורק בעזרתו להמשיך לאטום את הגג במהלך השנים.

 

הכנת הגג

אחד התנאים החשובים לאיטום מוצלח הוא הכנה מוקדמת של הגג. ההכנה כוללת מספר שלבים: פינוי שאריות מהאיטום הקודם, ניקיון יסודי של הגג והרמת כל האביזרים מרצפת הגג (הדודים, המרזבים והמזגנים). חשיבות ההכנה המוקדמת היא מניעת בועות אויר בחומרי האיטום החדשים.

 

שיטות לאיטום גגות

ישנם שיטות רבות לאיטום גגות:

  • איטום באמצעות יריעות ביטומניות

שיטה המתאימה במיוחד לגגות מרוצפים, גגות שטוחים ומרפסות. שיטת איטום זו מחזיקה מעמד לתקופה של 10 שנים.

 

  • איטום באמצעות חומרים אקריליים

שיטה המתאימה לשטחים קטנים כמו גגונים. היתרון המרכזי של שיטה זו הוא העמידות המשופרת להיקוות מים.

 

  • איטום באמצעות בטומנים משחתים

שיטה המתאימה לביצוע תיקונים מקומיים בלבד. חומר האיטום נוח לעבודה ובעל יכולת אחיזה טובה מעל תשתיות בטון.

 

איך לבחור איש מקצוע לאיטום הגג?

כידוע, חומרי איטום איכותיים אינם מצרך זול, אלא יקר במיוחד. בנוסף, עבודת האיטום מצריכה יכולת גבוהה וניסיון מוכח. לכן, עליכם לבחור בבעל מקצוע אמין, שיספק לכם עבודת איטום איכותית. רצוי לבחור קבלני איטום במרכז, בצפון או בדרום, אשר יספקו לכם תעודת אחריות למספר שנים. מומלץ להיעזר באתרים שונים בהם תוכלו למצוא המלצות על איטום גג בעיר מגוריכם. כך תוכלו למשל למצוא בקלות בעל מקצוע שיבצע איטום גג בתל אביב.

 

לסיכום

כדי להימנע מבעיות שונות הנובעות מהגשמים החזקים, עליכם לתחזק מדי כמה שנים את הגג שלכם. יש לבצע איטום גג איכותי, אשר יבטיח את חסינות הגג מפני נזקי מזג האויר.

איש תחזוקה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה